וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרעה: מומחי משרד הבריאות דנים בחיסון נגד קורונה לילדים

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 21:13

הצט"מ יחליט אם לאפשר חיסונים מפני הנגיף לבני 11-5. חרף הסתייגות חלק מחברי הוועדה, בניגוד לדיון הקודם, הציבור לא יוכל לצפות בנאמר. אם תתקבל החלטה חיובית, המבצע יחל בשבועות הקרובים. מחקר חדש מראה כי 40% מההורים לא מתכוונים לחסן את ילדיהם

מחקר: רק 37% מההורים מתכוונים לחסן את ילדיהם/עריכה: אביעד בללי

הצוות לטיפול במגפות דן הערב (רביעי) בחיסון נגד קורונה לילדים בני 11-5 והוא צפוי לקבל החלטה כבר הערב. אם תתקבל החלטה לחסן ילדים, המבצע עשוי להתחיל בשבועות הקרובים. למרות ביקורת פנימית של חלק מחברי הוועדה, הדיון ייערך הפעם בדלתיים סגורות. זאת, בניגוד לדיון הקודם, שהיה פתוח לשאלות של נציגים מהציבור שנרשמו מראש, והועבר בשידור חי.

על פי מחקר חדש, שנערך בהובלת פרופ' מיכל גרינשטיין וייס מהמכון למדיניות חברתית באוניברסיטת וושינגטון ואוניברסיטת רייכמן, בו נבדקה הכוונה לחסן ילדים אצל יותר מ-900 משפחות ישראליות, עולה כי 40% מההורים דיווחו כי לא יחסנו את הילדים. 37% בלבד הצהירו על כוונות חיוביות בחיסון הילדים ו-23% מההורים השיבו כי הם מתלבטים.63% מכלל ההורים שנבדקו ציינו כי אישור ה-FDA לחיסון ילדים לא שינה את דעתם בנושא.

על פי המחקר, 71% מההורים שהצהירו כי הם לא מתכוונים לחסן את ילדיהם חוששים כי החיסון יפגע בהתפתחותם. 70% ציינו כי אין להם מספיק מידע על בטיחות החיסונים בטווח הארוך. כמו כן, 56% מההורים סבורים כי נגיף הקורונה אינו קטלני לילדים, ו-53% לא יחסנו את ילדיהם משום שהם לא סומכים על חברות התרופות שיבטיחו שהחיסון אכן בטוח.

בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 20 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ייפתח גם לילדים? חיסון נגד קורונה לבני נוער/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה הסבירו את ההחלטה לסגור את הדיון לציבור, וציינו כי גם לשיח ברשתות, שכלל איומים נגד ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, היה חלק בכך שהדיונים לא ישודרו לבסוף. "נידונו מכלול השיקולים בעד ונגד ההחלטה, ובכלל זה האפשרות לניהול שיח חופשי ופתוח בסוגיה כה רגישה ומכרעת על רקע שיח אלים רווח, שעשוי להשפיע על מהלכו של הדיון. לאחר קבלת ההחלטה יפרסם הצט"מ את סיכום הדיון, כמקובל".

המבצע צפוי להתחיל בשבועות הקרובים, לאחר שיגיעו מנות החיסון של פייזר לישראל. "זה ייקח עוד כמה שבועות לפחות כי אין לנו את החיסונים עדיין", אמרה אתמול אלרעי פרייס בריאיון לוואלה!. "כשיגיעו החיסונים, והצט"ם ימליץ, כל המערכות שלנו מוכנות לפעולה מהירה. כל התשתית קיימת גם במשרד הבריאות וגם בקופות, כך שברגע שיהיו חיסונים נוכל להתחיל".

עוד בוואלה!

אלרעי פרייס: "לא הייתי אומרת להורים 'לכו לחסן את הילדים', אלא 'תקראו ותלמדו"

לכתבה המלאה
מומחי משרד הבריאות דנים על חיסון קורונה לילדים. צילום מסך, מערכת וואלה!
מומחי הצט"ם בדיון ששודר בשידור חי בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר אמש כי מבצע החיסונים יחל לאחר החלטת צוות המומחים וכי "כל הורה יקבל את ההחלטות על ילדיו. אנחנו לא כופים על איש ולא מכריחים אף אחד". הוא ציין כי הבקבוקונים של חיסוני הילדים, הכוללים מנה קטנה יותר מחיסוני המבוגרים, יגיעו בימים הקרובים. "בשלב ראשון נעדיף לחסן בקופות החולים מאשר בבתי הספר", אמר הורוביץ.

ביום חמישי התקיימו, לראשונה בשידור חי ובהשתתפות הציבור, דיונים על חיסון ילדים בני 11-5 נגד קורונה, לאחר חודשים של ביקורת על חוסר השקיפות של משרד הבריאות. עד אז התקיימו 34 דיונים של הפורום, ובכל פעם פרסם המשרד פרוטוקול מפורט של הישיבה לאחר כמה ימים.

הדיון בצט"ם כלל את הצגת הנושא על ידי מומחי מערכת הבריאות וחברת התרופות פייזר וכן מענה לסוגיות שיעלו מהציבור ושמיעת עמדות שונות. את הדיון ושאלות הצופים הנחה מנכ"ל משרד הרווחה ניר קידר.

בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 20 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 20 בספטמבר 2021/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בין היתר, משרד הבריאות הציג בדיון נתונים מהם עלה כי נותר לחסן בישראל כמיליון ילדים וכי כ-230 אלף ילדים חלו עד כה בקורונה. עוד עולה מהנתונים כי כ-500 ילדים אושפזו כתוצאה מהנגיף. 3,000 מהילדים לקו בפוסט קורונה, וכ-500 בתסמונת pims. שלושה ילדים מתו מהנגיף.

"מוצאים אצל בני נוער מוגנות של 92% מפני הדבקה ו-95% מהדבקה עם סימפטומים", אמרה אלרעי פרייס בדיון. "זה אומר שילד מחוסן מוגן פי 12 מהדבקה ופי 20 מלהיות חולה עם סימפטומים. אדם מחוסן פחות מדביק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully