וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר חדש בקיבוץ: בתום מבצע שארך שנים - מטוס חיל האוויר הוצב בעין חרוד

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 12:47

המשק אישר, מפקד חיל האוויר תמך, והלילה, אחרי שנתיים של ציפייה, מטוס מדגם כפיר יצא על גבי משאית מבסיס חצרים ועד לקיבוץ שבעמק יזרעאל. שם, הוא יהווה אות הערכה לטייסים שיצאו מהיישוב הוותיק. זה הוא סיפורו של המבצע

מבצע העברתו של מטוס כפיר ממוזיאון חיל האויר בחצרים לקיבוץ עין חרוד איחוד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
לעודד את דור ההמשך. העברת המטוס/מערכת וואלה!, אתר רשמי

מבצע העברתו של מטוס כפיר ממוזיאון חיל האוויר בחצרים לקיבוץ עין חרוד איחוד הסתיים היום (רביעי) לפנות בוקר. מדובר במבצע אותו תיכנן במשך כמה שנים ישי צימרמן בן ה-87, חבר עין חרוד איחוד ומיוצאי יחידת העילית המיתולוגית, יחידה 101.

לפני כמה שנים הגה רעיון הצבתו של מטוס בקיבוץ כאות הערכה לעשרת הטייסים שיצאו מעין חרוד איחוד וכדי לעודד את דור ההמשך ללכת בדרכם.

צימרמן, רב סרן בדימוס, הוא אב וסב לטייסים בחיל האויר; בנו, נכדתו ונכדו הם טייסים. לפני שנתיים פנה צימרמן למפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, בבקשה לקבל מטוס ובקשתו נענתה בחיוב. הוחלט כי מטוס כפיר יועבר ממוזיאון חיל האויר לעין חרוד. צימרמן קיבל את אישור המשק להצבת המטוס ליד מכוורת הקיבוץ וגייס את סכום הכסף הנדרש למימון מבצע העברת המטוס.

מבצע העברתו של מטוס כפיר ממוזיאון חיל האויר בחצרים לקיבוץ עין חרוד איחוד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
העברת המטוס בעלות השחר/מערכת וואלה!, אתר רשמי

לצימרמן עצמו רישיון טייס אזרחי שבו השתמש בזמן מלחמת לבנון הראשונה, כשללא אישור עלה על מטוס קל בביירות וטס איתו לישראל. על מעשה זה נשפט וריצה עונש מאסר בכלא צבאי.

עד לפני כמה שנים הוא עצמו עוד עשה מילואים כנהג משאית תובלה, אולם הפעם גייס למשימה את חברו מהקיבוץ השכן, בית השיטה - משה פלד, אל"מ במילואים וסגן שר לשעבר שעדיין משרת במילואים כנהג תובלה ומוביל טנקים. אתמול בערב יצאו השניים מחצרים ולפנות בוקר הגיעו לעמק והציבו את המטוס ליד כוורת הקיבוץ.

"נחישות ה-101 עדיין מפעמת", אמר משה הר-ציון שאביו, מאיר הר-ציון, היה חבר נעורים של צימרמן והשניים שירתו זה לצד זה ביחידה 101. פלד, הנהג הצעיר, הוא יו"ר העמותה להנצחת מאיר הר-ציון ופועלו.

עוד בוואלה!

תופעה שמתעצמת: הקהילות שפועלות לסגירת הפערים בפריפריה

לכתבה המלאה
מבצע העברתו של מטוס כפיר ממוזיאון חיל האויר בחצרים לקיבוץ עין חרוד איחוד. עידו פרבר, אתר רשמי
"נחישות ה-101 עדיין מפעמת". משמאל, ישי צימרמן ומימין, משה פלד/אתר רשמי, עידו פרבר

צימרמן, כבר קם אחרי ארבע שעות שינה ומחכה שגם נהג המנוף יתעורר ואז יציבו את המטוס על הכן שהוכן עבורו. "זה היה מבצע לא פשוט", אמר והודה למשה פלד שלדבריו "התנדב להיות מנהל ההובלה ועשה את זה כמו שצריך ובדייקנות".

הוא אמר כי נשמעו קולות שהביעו תמיהה מדוע נותנים לעין חרוד מטוס ואמר שלדעתו צריך להציב קריטריון של מספר טייסים לכל מאה תושבים שגרים בישוב ועל פי קריטריון זה לאשר הצבת מטוס. עין חרוד, לדבריו, יעמוד בקריטריון ואולי אפילו יהיה הישוב המוביל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully