וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מעצר בינלאומי לשמואל פלג בגין חטיפת איתן בירן

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 14:22

בתקשורת האיטלקית דווח כי התביעה בעיר פאוויה הוציאה צו דומה גם נגד ישראלי נוסף - נהג הרכב שהסיע את איתן לשדה התעופה ביום בו על פי החשד חטף אותו סביו. התובע אמר כי החטיפה הייתה "תכנית אסטרטגית מתוכננת מראש" של הסב

בווידאו: עורכי הדין של משפחת בירן מגיבים להחלטת ביהמ"ש להשיב אותו לאיטליה/צילום: יותם רונן

התביעה באיטליה הוציאה צו מעצר בינלאומי נגד שמואל פלג, סביו של איתן בירן, הילד שמשפחתו נספתה באסון הרכבל - כך דיווחו הבוקר (רביעי) כלי תקשורת במדינה. צו דומה הוצא נגד גבריאל אלון, נהג הרכב שהסיע את איתן ממקום מגוריו באיטליה לשדה התעופה ביום בו על פי החשד חטף אותו סביו. עם זאת, גורמים במערכת אכיפת החוק בישראל אמרו כי טרם התקבלה פנייה.

מאז הטרגדיה שבה מתו הוריו, אחיו, סביו וסבתו החורגת בקריסת הרכבל בעיר סטרזה איתן נמצא בלב מחלוקת משפטית בין המשפחות. עם הוצאת צו המעצר, התביעה כינתה את חטיפתו של איתן על ידי הסב שמואל כ"תכנית אסטרטגית מתוכננת מראש".

"יחד עם גבריאל אלון, שמואל יישם את התוכנית שאפשרה לו לקחת את הילד איתו לישראל. מהחקירה עולה כי שמואל תכנן לפרטי פרטים כיצד לקחת עמו את איתן לישראל לאחר שהבין שלא יוכל להשיג את המשמורת על נכדו", אמר התובע מריו ונדיטי לעיתון קוריירה דלה סרה.

איתן בירן וסבו שמואל פלג. -, באדיבות המשפחה
איתן בירן וסבו שמואל פלג/באדיבות המשפחה, -

בסוף החודש שעבר בית הדין לענייני משפחה בתל אביב קבע כי איתן בירן ישוב להתגורר יחד עם בני משפחתו באיטליה. בית המשפט לא קיבל את טענת הסב שחטף את בן השש לישראל, ואף לא את הטענה כי ישראל ואיטליה היו שתיהן מקום מגוריו של איתן. לכן, הסב יישא בעלויות המשפטיות. משפחתו בישראל הודיעה כי תערער על ההחלטה.

כמו כן, בית המשפט לא קיבל את טענת הסב כי ישראל הייתה מקום מגוריו הרגיל של איתן, ואף לא את הטענה כי ישראל ואיטליה שתיהן שימשו לו כמקום מגורים. מכיוון שאיתן עבר עם כל משפחתו לאיטליה כשהיה כבן חודש בלבד, "יש לקחת בחשבון את חייו, חוויותיו, ואת עובדות החיים וסיפור חייו שלו". לכן נקבע כי מקום מגוריו "הרגיל" של איתן היה בפאביה שבאיטליה ביחד עם דודתו, וכי הגשמת עקרון ההמשכיות בחייו "מטה את הכף לאמצה".

  • עוד באותו נושא:
  • צו מעצר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully