וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט עודכן מראש: מנסור עבאס נפגש עם עבדאללה מלך ירדן

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 18:35

גורמים בלשכת רה"מ אמרו כי בנט לא התנגד לקיומה של הפגישה שפורסמה לראשונה בחדשות 12. לפי הודעת לשכת המלך, במהלך הפגישה דנו השניים בסוגיה הפלסטינית ובמאמצים לחדש את תהליך השלום. "עבאס שיבח את תמיכתו של המלך בתושבי י-ם הפלסטינים", נמסר מלשכת עבדאללה

בווידאו: ביידן והמלך עבדאללה נועדים: "ארה"ב תמיד כאן בשביל ירדן"/עריכה: אביעד בללי

יו"ר רע"ם מנסור עבאס נפגש היום (שלישי) בעמאן שבירדן עם המלך עבדאללה. גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו כי עבאס עידכן את ראש הממשלה נפתלי בנט מראש כי המלך הזמין אותו לפגישה ובנט לא התנגד לכך. על הפגישה פורסם לראשונה בחדשות 12.

מלשכת מלך ירדן נמסר כי "יו"ר רע"ם מנסור עבאס שיבח במהלך הפגישה את עמדתו של המלך לגבי הצורך לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים ועל תמיכתו בתושבי ירושלים הפלסטינים. עבאס הודה למלך על הסיוע הירדני לחברה הערבית בישראל בדגש על תחום החינוך והעלייה לרגל למכה".

לפי הודעת לשכת המלך, במהלך הפגישה דנו השניים בסוגיה הפלסטינית ובמאמצים לחדש את תהליך השלום.

עבאס ועבדאללה מלך ירדן. סוכנות הידיעות הירדנית פטרה, אתר רשמי
עבאס ועבדאללה מלך ירדן/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הירדנית פטרה

בוואלה! נחשף כי זמן קצר אחרי כניסתו לתפקיד, נפגש ראש הממשלה בנט עם המלך עבדאללה בעמאן. הפגישה הייתה חלק מתהליך מהיר של שיפור יחסים עם ירדן מאז חילופי הממשלה בישראל. שר החוץ לפיד נפגש גם כן עם עמיתו הירדני ושתי המדינות חתמו על הסכמים בתחום המים והסחר.

כמה חודשים לאחר מכן, בספטמבר, הנשיא יצחק הרצוג קיים ביקור חשאי בירדן, במהלכו נפגש עם עבדאללה בארמונו. בית הנשיא מסר כי הפגישה הייתה חמה ועסקה "בסוגיות עומק אסטרטגיות, הן ברמה הבילטרלית והן ברמה האזורית". הרצוג תיאם את נסיעתו לירדן עם שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט.

"שוחחתי עם המלך על תחומים מרכזיים שבשיח בין המדינות, בין היתר הסכם לייבוא חקלאות בשנת השמיטה, נושאי אנרגיה, קיימות ופתרונות למשבר האקלים שניתן לקדם יחדיו", אמר הרצוג. "יש תחושות באזור של רצון להתקדם, רצון לדבר".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully