וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו מחוץ לפרלמנט בניו זילנד נגד חיסוני הקורונה: "לא עכברי מעבדה"

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 14:42

רוב הכניסות של המתחם, המכונה "הכוורת", נסגרו בעקבות התאספות המפגינים שקראו "חופש" ונשאו שלטים בעד טראמפ ונגד התקשורת. הממשלה ביטלה לאחרונה את אסטרטגיית אפס ההדבקה, ובמקום זאת היא מתמקדת בחיסונים. לא ייאלצו אותי להכניס משהו שאני לא רוצה לגוף שלי"

בווידאו: הפגנה בניו זילנד נגד חובת החיסונים לקורונה/צילום: רויטרס

ניו זילנד הגבירה היום (שלישי) את האבטחה בפרלמנט, בעקבות מחאה של אלפי מפגינים נגד חובת החיסונים נגד נגיף הקורונה והסגרים שנועדו לבלום את המגיפה. כל הכניסות לבניין הפרלמנט, המכונה "כוורת", פרט לשתיים, נסגרו תחת אמצעי אבטחה חסרי תקדים, בזמן שהמפגינים, רובם ללא מסיכות, צעדו דרך מרכז הבירה וולינגטון והתאספו מחוץ לפרלמנט.

אף שההפגנה הייתה שלווה, מפגינים רבים אחזו בשלטים ובכרזות שעליהם נכתב בין היתר "חופש" ו"הקיווי הם לא עכברי מעבדה". הם דרשו מהממשלה לבטל את חובת החיסונים וההגבלות, ובין המפגינים היו מי שהניפו שלטי תמיכה בנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ והאשימו את התקשורת בשקרים.

"לא יאיימו עליי ולא ייאלצו אותי להכניס משהו שאני לא רוצה לגוף שלי", אמר אחג המפגינים מחוץ לפרלמנט. "אני מבקש (מהממשלה) להחזיר לנו את 2018. פשוט ככה. אני רוצה את החירויות שלי בחזרה".

ניו זילנד מתקשה להדוף את התפרצות וריאנט הדלתא המדבק, וראש הממשלה ג'סינדה ארדרן נאלצה לעבור מאסטרטגיית אפס ההדבקה שלה באמצעות סגרים ממוקדים וקצרים לשגרה לצד הנגיף עם הרחבת שיעורי המתחסנים.

הפגנה של מתנגדי חיסוני קורונה מחוץ לפרלמנט של ניו זילנד בוולינגטון, 9 בנובמבר 2021. רויטרס
"התייחסו אלינו כאל בני אדם!". מפגינים מחוץ לפרלמנט בוולינגטון, היום/רויטרס

ארדרן אמרה בחודש שעבר שהמדינה תדרוש ממורים ועובדים במערכת הבריאות והרווחה להתחסן במלואם נגד הנגיף, וההחלטה עוררה ביקורת בקרב מתנגדי חובת החיסונים. "התייחסו אלינו כאל בני אדם!", קרא מפגין אחר כשנשאל על עמדת הממשלה. "אני כאן בשביל החירות. הממשלה, מה שהיא עושה, מנוגד לחירות".

בשיחה עם עיתונאים בתוך הפרלמנט, אמרה ארדרן: "מה שראינו היום לא מייצג את הרוב העצום של הניו זילנדים". עם זאת, ראש הממשלה מתמודדת עם לחץ פוליטי הולך וגובר ועם הפגנות בדרישה להקל על ההגבלות לקראת חופשת חג המולד.

היא מתכננת לנסוע מחר לאוקלנד, שיוצאת מסגר שנמשך כמעט שלושה חודשים. היא צפויה להיתקל בהפגנות נוספות במהלך ביקורה בעיר הגדולה במדינה.

היא מתכננת לנסוע מחר לאוקלנד, שיוצאת מסגר שנמשך כמעט שלושה חודשים. היא צפויה להיתקל בהפגנות נוספות במהלך ביקורה בעיר הגדולה במדינה.

עוד בוואלה!

ניו זילנד משנה כיוון: סוף למדיניות אפס ההדבקה בקורונה

לכתבה המלאה
ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן בדיון קבינט קורונה, 8 בנובמבר 2021. רויטרס
לא מייצג את הרוב העצום של הניו זילנדים". ארדרן/רויטרס

נתוני התחלואה והתמותה בניו זילנד הם עדיין מהנמוכים ביותר בעולם: מאז פרוץ המגיפה, דווח על פחות מ-8,000 מאובחנים ו-32 מתים מהנגיף. ביממה האחרונה דווח על 125 מקרים חדשים ושיעור המחוסנים בשתי מנות הגיע לכ-80% מבעלי הזכאות להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully