וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה חוגגים את מעצר סוחרי הנשק, בחברה הערבית דורשים "יותר עבודה"

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 22:54

במחוז צפון קיימו אירוע שבו הציגו את עשרות כלי הנשק שקנה העבריין שהפך לסוכן ואת האמל"ח שנתפס בפשיטה. בחברה הערבית בירכו על המבצע, אך יודעים כי הוא לבדו אינו מספיק: "המבחן יהיה בהתמדה, כשיש לחץ פוליטי המשטרה מסוגלת להתמודד"

בווידאו: כלי הנשק שנתפסו במסגרת תפיסת אמל"ח/צילום: שלומי גבאי ואלי אשכנזי

במשטרת ישראל חוגגים היום (שלישי) את מעצרם של עשרות סוחרי הנשק ותפיסת אמצעי הלחימה הגדולה בתולדות המדינה. המשטרה קיימה אירוע שבו הציגה את כלי הנשק שקנה הסוכן המשטרתי ואת אלה שתפסה. באירוע השתתפו השר לביטחון הפנים עמר בר לב, המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז צפון שמעון לביא.

עם זאת, בחברה הערבית, לצד הפרגון למשטרה על המבצע, דורשים פעולות נוספות. "אנחנו דורשים מהמשטרה יותר עבודה לניקוי היישובים שלנו מכל סוגי הנשק", אמר יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. "צריך למנוע הגעת נשק מהצבא, מהגדה ומירדן, וכן לאסוף נשק ולעצור את מי שמחזיק בו. וששב"כ יגיע לראשי הפשע. רוצים חברה נקייה מנשק, רוצים חברה מתורבתת והגונה".

78 סוחרי אמל״ח נעצרו בתום פעילות סמויה ביישובים ערבים בצפון, 9 בנובמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
"המבחן יהיה בהתמדה", כלי הנשק שנתפסו במבצע הלילה/דוברות משטרת ישראל

בציבור הערבי חוששים שמבצע הענק, בדומה למבצעים קודמים של המשטרה, יישאר גם הוא כ"כיבוי שריפה", עד הפעם הבאה שבה יגיע לחץ תקשורתי. בחברה הערבית מזכירים כי גם שולחן עמוס בכלי נשק אוטומטיים הוא עדיין רק טיפה בים, כשעל פי ההערכות מצויים בישראל 400 אלף כלי נשק לא חוקיים, רובם בחברה הערבית.

במרכז אמאן בירכו על המבצע, ואמרו כי הוא מבשר על "ניצני" שינוי במדיניות המשטרה. "התפיסה מעודדת מאוד, שכן היא מראה על יכולותיה של המשטרה לפעול ולהשיג תוצאות ועל ניצני שינוי במדיניות המשטרה", מסר עו"ד רידא ג'אבר. "המבחן הוא בשניים: בהתמדה ובשינוי תפיסת הפעולה ממבצע לפעילות ממושכת ושגרתית של תפיסת נשקים, ובחיסול מקורות אספקת הנשקים".

"מתברר שכשיש לחץ פוליטי המשטרה מסוגלת", אומר לוואלה! ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא. "ממשלת נתניהו-אוחנה הייתה עסוקה בדיכוי חופש הביטוי ועשתה שימוש ציני ופוליטי במשטרה במשך עשור. במאי הם ניסו לסבך את יחסי יהודים וערבים כדי למנוע מעבר שלטון".

"המבצע האחרון של המשטרה, על אף מוגבלותו, מוכיח שביכולתה לטפל בפשיעה ללא אמצעים חריגים כאילו היה ממשל צבאי. בל נשכח שהפשיעה שעכשיו מדברים על מיגורה, הגיעה למימדים מפלצתיים בחברה הערבית תחת עינה של אותה משטרה ותחת חסותו של אותו שב"כ", אמר מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי, "אין לזלזל במה שפורסם היום על ידי המשטרה אבל זה עדיין טיפה בים בכל מה שקשור לכמות הנשק שנמדדת במאות אלפים של כלים. כנראה שני דברים פעלו על מנת ללחוץ על המשטרה למלא את תפקידה: המימדים העצומים של התפשטות הפשע והחשש הממשי שיגלוש לחברה היהודית, ומצד שני המאבק העממי ההמוני של החברה הערבית. אנחנו מצידנו לא נרפה מהמאבק הציבורי עד שתהיה התקדמות ממשית במלחמה בפשע".

עוד בוואלה!

עבריין שהפך לסוכן הפליל 78 חשודים בסחר באמל"ח: "תפיסת הנשק הגדולה בהיסטוריה"

לכתבה המלאה
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מפקד המחוז הצפוני של המשטרה שמעון לביא והשר לביטחון פנים עמר בר לב בכנס בנושא נשק לא חוקי, מלון גולדן קראון, נצרת, 9 בנובמבר 2021. אלי אשכנזי
במשטרה חוגגים את המעצרים. המפכ"ל והשר לביטחון הפנים בוחנים את הנשקים שנתפסו/אלי אשכנזי

מיוזמות אברהם נמסר בתגובה כי "המבצע משקף מאמץ רציני של המשטרה, שלא ראינו כמותו עד כה. יש להמשיך במבצעים מסוג זה בד בבד עם פעולה מתואמת של כלל משרדי הממשלה לממש ביעילות את המוטל עליהם במסגרת התוכנית הממשלתית לטיפול בפשיעה. יש לזכור כי מיגור הפשיעה אינו מסתכם באכיפה יעילה אלא דורש טיפול בגורמי העומק לה ובמיוחד השקעה מאסיבית בפיתוח החברה והיישובים הערבים".

עלי סלאם, ראש העיר נצרת, נשמע מפרגן יותר וטען כי המבצע מעיד על שינוי. "אמרתי את זה אחרי כמה מבצעים שהיו בנצרת לפני כחודש", הוסיף סלאם ופנה לשוטרים. "אנחנו מודאגים ממחלת האלימות, שאנחנו משלמים עליה מחיר חיי אדם כבד מאוד. תעזרו לנו ותמשיכו להילחם במחלת האלימות".

ובינתיים בשטח לא שקט, גם בעירו של סלאם. אתמול בערב התפוצץ מטען רב עוצמה בלשכת הבריאות בעיר, שני קילומטרים ממטה מחוז צפון של המשטרה. למרבה המזל לא היו נפגעים אבל למקום נגרם נזק. תזכורת לתעוזה שמפגינים עבריינים מול סמלי שלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully