וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים לעבוד": אחרי שפוטרו במשבר הקורונה, המבוגרים נאבקים למצוא משרה

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 12.11.2021 / 10:44

ארנה בת ה-65 ואזידור בן ה-69 נאלצו לחפש משרה במשך יותר משנה: "אנחנו לא מפונקים ולא פוחדים מעבודה - אנחנו פוחדים לא לעבוד". לאחר שמצאו עבודה, הם מסבירים כי לעובדים בגילם יש יתרונות רבים על עובדים מנוסים פחות, ושמחים בהזדמנות: "קמים בבוקר ומרגישים חיוניים"

בווידאו: דוח המבקר על טיפול הממשלה במובטלים/צילום והפקה: משרד מבקר המדינה

אזידור רסיאסק, בן 69, איבד את עבודתו במהלך משבר הקורונה. כמו אזרחים מבוגרים רבים אחרים במצב דומה, הוא התקשה מאוד למצוא מחדש עבודה, ובמשך שנה ושמונה וחודשים חיפש משרה בתחום המסעדנות והקייטרינג - אותו סקטור שבו עבד לפני המשבר.

"עבדתי בקייטרינג, מסעדות כמו ארקפה ולה רפובליקה בהכנות ובישולים. אז הגיעה הקורונה ומסעדות נסגרו", מספר רסיאסק, שהוא כבר סב לשלושה. "מצאתי את עצמי יושב בבית ומטפס על הקירות. שלחתי כ-150 קורות חיים. הרבה טלפנו וכששמעו את גילי אמרו: 'נהיה בקשר'. חמישה מקומות בלבד רצו שאעבוד משלוש-ארבע בבוקר, אבל אני לא נייד".

אזידור רסיאסק. באדיבות המצולמים
"אני לא פוחד מעבודה. אני פוחד לא לעבוד". אזידור רסיאסק/באדיבות המצולמים

המציאות הזאת היא נחלתם של אזרחים מבוגרים שהם אמנם בעלי כושר עבודה ורוצים לעבוד, אך מעסיקים מעדיפים על פניהם לפעמים עובדים מנוסים פחות. "אני לא פוחד מעבודה. אני פוחד לא לעבוד. אני מתחשב בבעל הבית כי יש לו הוצאות. אני לא מבקש סכומי עתק", אומר רסיאסק. "יש אנשים שרוצים לעבוד, לא מפונקים".

רק לאחרונה, באמצעות התכנית המשרד לשוויון חברתי לקידום תעסוקה איכותית ועבודה מותאמת למבוגרים, הוא מצא עבודה חדשה, גם כן בתחום הקייטרינג, והוא צפוי להתחיל לעבוד בה בקרוב. לדבריו, יש לו יתרונות רבים על פני עובדים צעירים ממנו.

עוד בוואלה!

"ותיקים בעבודה" יוצאת לדרך: המשרד לשוויון חברתי משיק תכנית חדשה לתעסוקת מבוגרים

לכתבה המלאה

"אני קמה בבוקר, מרגישה חיונית"

"[אני] עובד יותר מצעירים", הוא אומר. "צעיר יש לו זמן, רוצה את הקפה שלו, פה הוא בטלפון כי רב עם החברה. אני איש עובד. אני בא - עובד. אמנם אני לא מהיר כמו קודם אבל עד שאני לא גומר את העבודה אני לא הולך להפסקה. פעם בעלים אמר לי: 'למה אתה לא הולך לאכול?', ועניתי שאני יכול לאכול כשאגיע הביתה".

ארנה בר בת ה-65 נקלעה למצב דומה, וגם היא איבדה את עבודתה בזמן הקורונה. היא חיפשה במשך כמעט שנה עבודה בחצי בתחום הפקידותי, לא רחוק מביתה, עד שלפני שבועיים וחצי פנוי אליה והציעו לה משרד בפתח תקווה בחברת מפעיל.

ארנה בר. באדיבות המצולמים
"מה כבר אפשר לעשות בבית?". ארנה בר/באדיבות המצולמים

"אמרו שיתקיים יום ראיונות מרוכז, הגעתי והתראיינתי אצל מנהלת משאבי אנוש ובאותו יום הודיעו לי שהתקבלתי", סיפרה. "האנשים מקסימים וזה מה שמחזיק אותי. לימדו אותי את העבודה: אני אמורה להדריך אנשים איך למצוא את המונה של מכונת הצילום, ללמוד הדרכות של אלפי דגמים, כבר כשהגעתי לעבודה הגדלתי ראש ובמקום לשוחח עם לקוחות בטלפון כשהם מתעצבנים, העברתי אותם למיילים".

גם ארנה סבורה כי יש יתרונות רבים להעסקת עובדת בגילה, לעומת עובדים צעירים יותר שאינם תמיד מתמידים במקום העבודה.

מירב כהן 4. ראובן קסטרו
השרה לשוויון חברתי מירב כהן/ראובן קסטרו

"מה כבר אפשר לעשות בבית? כל היום לטייל, לנקות, לבזבז", היא אומרת. "אני קמה בבוקר, מרגישה חיונית, פוגשת אנשים. במקום העבודה הנוכחי עבדו מלא בחורות צעירות, בחופש הגדול עבדו תיכוניסטיות, הן לא מחזיקות מעמד. באות ועוזבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully