וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל האיומים: הדיון המכריע על חיסון ילדים לקורונה יהיה סגור לציבור

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 18:43

ההחלטה על אופן הדיון, שצפוי להתקיים בהמשך השבוע, התקבלה בעצתם של חברי הצוות לטיפול במגיפות וועדת החיסונים למשרד הבריאות. זאת, למרות דיון פתוח שכבר התקיים באותו נושא וברקע האיומים על ד"ר אלרעי פרייס ופרופ' אש

בווידאו: מנכ"ל פייזר מתייחס לתרופה החדש של החברה לקורונה/צילום: רויטרס

משרד הבריאות החליט הערב (שני) כי הדיון המתוכנן ביום רביעי הקרוב, בנושא חיסוני ילדים בגילאי 11-5, יהיה סגור לציבור. זאת, לאחר דיון עם חברי הצוות לטיפול במגיפות וועדת החיסונים.

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר כי "נדונו מכלול השיקולים בעד ונגד ההחלטה, ובכלל זה האפשרות לניהול שיח חופשי ופתוח בסוגיה כה רגישה ומכרעת על רקע שיח אלים רווח, שעשוי להשפיע על מהלכו של הדיון. לאחר קבלת ההחלטה יפרסם הצט"מ את סיכום הדיון, כמקובל".

בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 26 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בני נוער מתחסנים לקורונה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

ההחלטה על סגירת הדיונים מגיעה לאחר דיון פתוח שכבר נערך ביום חמישי באותו נושא. עד אז, התקיימו 34 דיונים של הפורום, ובכל פעם פרסם המשרד פרוטוקול מפורט של הישיבה לאחר כמה ימים. זאת, לאחר חודשים של ביקורת על חוסר השקיפות של משרד הבריאות.

נושא השקיפות קיבל תפנית לאחר פתיחת החקירה על איומים נגד ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, במסגרתה נעצרו כבר שני חשודים. במשרד הבריאות הבהירו כי לא יאפשר בדיון "שיח שישמיץ באופן אישי או קבוצתי את חברי הצט"מ או את עובדי משרד הבריאות. לא תתאפשר אלימות מילולית מכל סוג שהיא במהלך הדיון. במקרים של חריגה מכלל זה, תופסק באופן מידי ההצגה של הדובר".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully