וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנקה עם כרית כשישנה במיטתה: מטפלת סיעודית הואשמה ברצח ניצולת שואה

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 21:53

יואנה מוהין, בת 30 ממולדובה, טיפלה בקשישה יהודית גולדשטיין פחות משבועיים עד שהחליטה לחנוק אותה למוות בביתה שבחדרה. בבוקר הרצח צוות מד"א שהוזעק סבר כי מדובר במוות טבעי אך בהמשך התברר כי גולדשטיין נרצחה. עורכי דינה: "היא חולת נפש, מדובר במוות טבעי"

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד יואנה מוהין, מטפלת סיעודית זרה בת 30 ממולדובה, בגין רצח ניצולת שואה בת 97 בה טיפלה בחדרה. מוהין נאשמת כי חנקה למוות את יהודית גולדשטיין בחודש שעבר באמצעות כרית במיטתה.

לפי כתב האישום, בלילה שבין 11 ל-12 באוקטובר, גמלה בלבה של המטפלת ההחלטה להמית את הקשישה. בשעת לילה מאוחרת היא נטלה כרית שהייתה מונחת על מיטתה של גולדשטיין, הניחה אותה על פניה וחנקה אותה בעזרתה במשך כמה דקות בכוונה לגרום למותה. לאחר מכן יצאה מחדרה והותירה אותה כך. בבוקר, כשנכנסה בתה של גולדשטיין לחדר, היא מצאה אותה ללא רוח חיים.

באותו בוקר, צוות מד"א שהוזעק למקום לא חשד בדבר. מדובר בחסרת ישע בהגדרתה שסבלה בשנותיה האחרונות מבעיות רפואיות שונות וייתכן כי האירוע היה נותר כך, כעוד פטירה שגרתית, אבל חוקרת תחנת חדרה שהגיעה למקום חשדה כי אין מדובר במוות טבעי. לאחר שיחה עם המטפלת, היא עוכבה והועברה לחקירה בתחנה. שם, היא הודתה כי הרגה את הקשישה ואף סיפרה כיצד.

כתב אישום נגד מטפלת ממולדובה החשודה ברצח המטופלת שלה בחדרה. שלומי גבאי
יואנה מוהין, מואשמת ברצח קשישה בה טיפלה/שלומי גבאי

בבית המשפט, עורכי הדין ענת חולי ודן גלעד שייצגו אותה מטעם הסנגוריה הציבורית במהלך החקירה שנמשכה כחודש, שבו והכחישו את הרצח שיוחס לה וטענו לכשלים בתרגום ובהבנה של גרסתה על ידי מתורגמנית שאינה שולטת בשפתה.

עו"ד דן גלעד מסר בתגובה כי "מדובר באשה שסובלת מחולי נפשי ולא מבדילה בין מציאות לדמיון. המנוחה נפטרה בשיבה טובה ואין כל ממצא אמיתי שמאשר כי מתה מוות לא טבעי". המתורגמנית, מצדה, טענה בבית המשפט כי המטפלת הבינה היטב את שנאמר לה. כמו כן, הראיות הפורנזיות תומכות במסקנת חוקרי היחידה למאבק בפשיעה של מרחב מנשה כי מדובר ברצח.

ממצאי חוות דעת ביולוגית העלו כתם רוק במרכז הכרית עם DNA של הקשישה ו-DNA של המטפלת, בצדה השני ומשני צדי הכרית. ממצאים אלה תואמים את הגרסה שלה במשטרה ואת חוות דעת המכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר לפיו הקשישה מתה מחנק שנגרם מלחץ על פניה באמצעות חפץ רך כגון כרית.

עוד בוואלה!

גרושתו של החשוד במעורבות ברצח אלדד פרי: "איים שירצח אותי, תפסו אותו עם הנשק ביד"

לכתבה המלאה
בית תושבת חדרה בת 90 שנמצאה ללא רוח חיים, 12 באוקטובר 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
ביתה של הקשישה בחדרה/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

יואנה מוהין עבדה אצל גולדשטיין פחות משבועיים. קרובי משפחה של הקשישה שהתגוררה בראשון לציון שכרו אותה לעבודה בסוף ספטמבר לאחר שהמטפלת הקבועה של הקשישה יצאה לחופשה בארץ מולדתה. אולם כבר בימים הראשונים לעבודתה של מוהין הם לא היו שבעי רצון מתפקודה והחליטו להעביר את הקשישה להתגורר ביחידה נפרדת הצמודה לביתה של הבת בעיר חדרה, ועמה המטפלת. ב-11 באוקטובר בצהרים הם הסיעו את השתיים מראשון לציון לבית בחדרה. הרצח אירע באותו לילה.

במקביל להגשת כתב האישום, מבקש התובע בני פסקל מפרקליטות מחוז חיפה את הארכת מעצרה של המטפלת הסיעודית עד תום ההליכים המשפטים נגדה, תוך שהוא מציין כי אין לה כתובת קבועה בישראל וכי משפחתה, לרבות ילדיה, כולם בחו"ל, שם למעשה מרכז חייה. דיון בבקשה עוד ייתקיים ובינתיים, השופט ניצן סילמן האריך את המעצר עד החלטה אחרת. "כתב האישום הוגש זה עתה", מסר היום הסניגור, עו"ד דן גלעד, "אנו נמצאים בשלבים ראשונים של ההליך המשפטי. בית המשפט קיבל את בקשתנו ולאור מצבה הנפשי הפנה אותה להסתכלות פסיכיאטרית אנו נמתין לקבלת חוות הדעת וחומרי החקירה. לאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully