וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 20 חודשים: ארה"ב נפתחת לתיירים מחוסנים נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 10:12

מבקרים מעשרות מדינות בעולם יוכלו לטייל ולבקר בני משפחה בארה"ב, עם פתיחת הגבולות האוויריים והיבשתיים שנסגרו במרץ אשתקד - אך לא בלי הגבלות ובדיקות קפדניות. "זה היה כל כך קשה, "אני רק רוצה לראות את הבן שלי"

בווידאו: ארה"ב נפתחת לתיירים מחוסנים נגד קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ארה"ב פותחת מחדש היום (שני) את גבולותיה היבשתיים והאוויריים למבקרים זרים שחוסנו במלואם נגד נגיף הקורונה. בכך מסתיימים 20 חודשים של הגבלות על נסיעות מרחבי העולם שהפרידו בין משפחות, שיבשו את ענף תיירות וגרמו למתיחות דיפלומטית.

סגירת הגבולות בפני רוב מדינות העולם, שעליה הורה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בתחילת 2020 ושנמשכה לתוך כהונתו של מחליפו ג'ו ביידן, זכתה לביקורת רבה, בעיקר באירופה ובשכנותיה של ארצות הברית. היא מסמלת במידה רבה את הקשיים האישיים והכלכליים שנגרמו על ידי המגיפה, ומשפחות משני צדי האוקיינוס האטלנטי מצפות להתאחד עם יקיריהן.

"זה היה כל כך קשה", אמרה אליסון הנרי, בת 63, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אני רק רוצה לראות את הבן שלי". האזרחית הבריטית מתכננת לטוס היום לניו יורק כדי לראות את בנה, לאחר 20 חודשי פרידה.

אף שארצות הברית אפשרה הקיץ נסיעות לאירופה, לתושבים זרים המחזיקים בוויזות מסוימות לא הייתה ערובה שהם יוכלו לשוב. כדי להתמודד עם הביקוש הגובר, חברות התעופה הגדילו את מספר הטיסות הטרנס-אטלנטיות שלהן והן מתכננות להשתמש במטוסים גדולים יותר כחלק מהמאמץ שלהן להתאושש מהמשבר.

תיירים עוטי מסיכות קורונה בשדה התעופה של דנוור, ארה"ב, 24 בנובמבר 2020. רויטרס
חברות התעופה משתמשות במטוסים גדולים יותר כדי לעמוד בביקוש. נמל תעופה בדנבר, בשנה שעברה/רויטרס

אורך הגבול עם מקסיקו, ערים רבות במדינות טקסס וקליפורניה שבארצות הברית סבלו ממשברים כלכליים בשל ההגבלות. הרשויות בערי הגבול עם מקסיקו הזהירו אתמול מפני תורים ארוכים במעברים, ופתיחתם המחודשת גרמה גם למחסור בדולרים במרכזי המרת מטבע בעיר הגבול המקסיקנית סיודד חוארז.

הממשל המקומי התקין מערכת מיוחדת להסדרת התנועה, כולל הצבת תאי שירותים ניידים על שלושת הגשרים המובילים לארצות הברית, בשל זמני המתנה משוערים של עד עד ארבע שעות.

בקנדה, אזרחים מבוגרים מצפים לחדש את הטיולים השנתיים שלהם הרחק דרומה, לפלורידה, כדי לברוח מהחורפים המרים בארתם. עם זאת, עלות בדיקות ה-PCR שדורשת קנדה עבור כל מי שחוצה את הגבול עשויה להגיע לסכום של עד 250 דולר.

אן פאצ'ט, תושבת אונטריו, סיפרה לעיתון "אוטווה סיטיזן" שהיא ובעלה נדרשים לשלם 500 דולר כדי לנסוע דרומה לביקור משפחתי. "אתה רוצה לחבק את הילדים שלך? אתה רוצה להכניס את הנכדים שלך למיטה?" היא שאלה. "זה מאוד מתסכל".

חבר הקונגרס מניו יורק בריאן היגינס, שמחוז הבחירה שלו נושק לגבול קנדי וכולל את הצד האמריקני של מפלי הניאגרה, מתכנן לכנס היום מסיבת עיתונאים עם ראשי ערים משתי המדינות כדי להאיץ בממשלת קנדה לבטל את דרישת הבדיקות שלה.

עוד בוואלה!

הקורונה משתוללת בגרמניה, בבריטניה מאיצים את מתן הבוסטר

לכתבה המלאה
פתיחה מחדש של הגבול בין מקסיקו לארה"ב, טיחואנה, 8 בנובמבר 2021. רויטרס
ההגבלות פגעו קשה בקהילות הגבול. פקקים במעבר בין מקסיקו לארה"ב, הלילה/רויטרס

ביטול ההגבלות בגבולות ישפיע על יותר מ-30 מדינות, אך הרשויות בארה"ב מתכננות לעקוב מקרוב אחר מצב החיסונים של הנוסעים שיידרשו להציג בדיקות שליליות שלושה ימים לפני הטיסה. בנוסף לכך, חברות תעופה מחויבת להקים מערכת לאיתור אנשי קשר של הנוסעים.

בגבולות היבשתיים, הפתיחה תתרחש בשני שלבים. החל מהיום, אזרים זרים המגיעים לביקורים "לא חיוניים" - כמו ביקורים משפחתיים או תיירותיים - חייבים להיות מחוסנים, אף שמי שמגיע לביקורים "חיוניים" יוכל להיכנס גם אם הוא אינו מחוסן, כפי שהיה בשנה וחצי האחרונה.

בשלב שני, שיחל בינואר, כל מי שיגיע לארצות הברית דרך היבשה יהיה מחויב להיות מחוסן בשתי מנות - ללא קשר לסיבת הביקור שלו. רשויות הבריאות בארה"ב אמרו שהן יכירו בכל החיסונים שאושרו על ידי מינהל המזון והתרופות (FDA) וארגון הבריאות העולמי.

בוושינגטון טרם הגיבו להתפרצות המחודשת של המגיפה באירופה. ארגון הבריאות העולמי הביע "דאגה חמורה" מהעלייה בקצב התחלואה ביבשת, והוא מזהיר שאם המגמה הזו תימשך, עוד כחצי מיליון איש נוספים עשויים למות באירופה עד פברואר.

ראש מערך בריאות הציבור בארצות הברית, וויווק מורת'י, אמר אתמול לרשת ABC שהוא חש "אופטימיות זהירה ביחס למקום שבו אנחנו נמצאים", תוך שהוא הוסיף: "אנחנו לא יכולים להוריד את הרגל מהדוושה עד שנגיע לקו הסיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully