וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה משתוללת בגרמניה, בבריטניה מאיצים את מתן הבוסטר

המדינה שרויה בעיצומה של "מגיפת הלא מחוסנים", ודיווחה בסוף השבוע על שיא במספר הנדבקים. שר הבריאות הבריטי רוצה להציל את חג המולד, וברוסיה שוב נרשמו יותר מ-1,100 מתים. בסין מתמודדים עם ההתפרצות הקשה ביותר מאז תחילת המגיפה, ותכנית החיסונים של ביידן ספגה מכה

בווידאו: התפרצות קורונה מחודשת בסין/צילום: רויטרס

בזמן שאירופה נערכת לחודשי החורף הקשים, גלי תחלואת הקורונה ממשיכים לפקוד את מדינות היבשת שהפכה למוקד המגיפה העולמית.

גרמניה, הסובלת מ"מגיפת הלא מחוסנים", דיווחה היום על 23,543 מקרים חדשים ביממה, אחרי שביום שישי נרשם שיא של כל הזמנים - 37,120 מאובחנים. בנוסף לכך, מתו 37 איש מהנגיף ביממה האחרונה.

בבריטניה, שר הבריאות סג'יד ג'אוויד אמר כי שלושה מיליון איש נוספים יוזמנו לקבל מנת חיסון שלישית במהלך השבוע על רקע עלייה במספר הנדבקים. הוא הפציר במבוגרים ובאוכלוסיות בסיכון להתחסן בשלישית כדי "להינות מחג המולד". הממלכה נותנת את מנת הבוסטר לבני 50 ומעלה או לבני 16 ומעלה הנמצאים בסיכון לחלות בקורונה חצי שנה לאחר שקיבלו את המנה השנייה.

עד כה, קרוב לעשרה מיליון בריטים קיבלו את המנה השלישית לחיסון נגד קורונה, אך כ-30% מבני ה-80 ומעלה ו-40% מבני ה-50 ומעלה באנגליה טרם עשו זאת. שר הבריאות אמר כי על בני משפחה צעירים לעודד את הוריהם ואת סביהם להתחסן במנה שלישית ובחיסון נגד שפעת. לדבריו, "אם כולנו נתאחד ונעשה את החלק שלנו", בריטניה "תוכל להימנע מחזרה להגבלות ולהינות מחג המולד".

גבר בן 85 מתחסן לקורונה ברכבת התחתית של פרנקפורט, גרמניה, 4 בנובמבר 2021. AP
"רכבת חיסונים" בפרנקפורט/AP

רוסיה דיווחה היום על 1,178 מתים מהנגיף ב-24 השעות האחרונות, לצד 39,165 נדבקים חדשים. מאז אמצע ספטמבר, שיעורי התחלואה והתמותה במדינה עולים בהתמדה: מ-122.44 נדבקים חדשים ביום על כל מיליון תושבים עד ל-269.71 אתמול, נכון למאגר הנתונים Our World in Data של אוניברסיטת אוקספורד.

אתמול גם נרשם שיא של כל הזמנים במספר הנדבקים ברוסיה - 41,335 - למרות הכרזתו של הנשיא ולדימיר פוטין על שבוע חופשה מ-30 באוקטובר עד היום, בניסיון לצמצם את מספר החולים החדשים. הקרמלין מאשים את אלו המסרבים להתחסן בהתפשטות הנגיף.

גם מחוץ לאירופה, זן הדלתא מקשה על החזרה לשגרה. בסין, הדוגלת במדיניות של מיגור מוחלט של הנגיף, מתמודדים עם ההתפרצות הרחבה ביותר מאז הימים הראשונים של המגיפה בתחילת 2020. היום אובחנו 74 מקרים חדשים, מתוכם 50 מקרים מקומיים. בשלב זה, לבייג'ינג אין כוונה לזנוח את האסטרטגיה שלה, חרף הלחץ הגובר על האזרחים, שנקראו לאגור מזון למקרי חירום.

וו ליאנגיו, בכיר במשרד הבריאות של סין, אמר כי היא עומדת בפני "אתגר מורכב וחמור בחורף הזה ובאביב הבא", בשל שיעורי התחלואה הגבוהים במדינות השכנות וברחבי העולם. סין תארח בפברואר את אולימפיאדת החורף, והרשויות מנסות למנוע בכל מחיר התפרצות גדולה נוספת כמו זו של תחילת השנה שעברה. מאז יולי, עם הופעת זן הדלתא בעיר ננג'ינג במזרח המדינה, ננקטו צעדים דרסיים להגבלת התפשטותו, כולל הגבלות נסיעה.

עוד בוואלה!

פייזר: התרופה שלנו נגד קורונה יעילה ב-89% במניעת מחלה קשה ומוות

לכתבה המלאה
אישה עם מסיכה בכניסה לחנות בבייג'ינג, סין, 7 בנובמבר 2021. AP
בסין נערכים למשחקים האולימפיים בחורף. אישה מחוץ לחנות בבייג'ינג, היום/AP

ובארצות הברית, בית משפט לערעורים עצר זמנית את ההחלטה של ממשל ביידן לחייב חברות גדולות לחסן את עובדיהן. התקנות, שבמסגרתן עובדי חברות פרטיות עם יותר ממאה עובדים חייבים להתחסן או לעבור בדיקות שבועיות, היו אמורות להיכנס לתוקף בינואר, אך בית משפט בלואיזיאנה מצא בעיות "חוקיות וחוקתיות חמורות", ונתן לממשל ביידן להשיב עד מחר.

העתירה נגד החוק הוגשה על ידי חמש מדינות רפובליקניות, חברות פרטיות וארגונים דתיים הטוענים שמדובר בפגיעה בחירות האזרחית ובחריגה מסמכותו של הנשיא ג'ו ביידן. הנשיא הדמוקרטי רואה בחובת חיסוני העובדים, המכסה כשני שלישים מכוח העבודה בארצות הברית, כקרטית ליציאה מהמגיפה, והסוגייה צפויה להגיע עד לפתחו של בית המשפט העליון השמרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully