וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של רוכב האופניים שנהרג: "הוא ידע שכמה שייזהר, זה עדיין לא תלוי בו"

עודכן לאחרונה: 7.11.2021 / 20:35

לפני עשור, אחרי תאונה שבה נהרגו שניים מחבריו, שקל רוכב האופניים דוד לויאל בן ה-64 שנהרג אתמול לעזוב את תחביבו, אבל המשיך בכל זאת. "הוא היה באמת זהיר", מספרת בתו, "והשתמש בבגדים זוהרים. אתה לא יכול להגיד לאדם לא לעשות את הדבר שעושה אותו מאושר"

דוד לויאל בן ה-64, שנהרג אתמול (שבת) בתאונת אופניים, שקל כבר לפני עשר שנים לעזוב את תחביבו אחרי תאונה שעבר, בה נהרגו שניים מחברי קבוצת הרכיבה שלו. למרות זאת, הוא חזר לעסוק בספורט, מספרת בתו, נועה לויאל. "אתה לא יכול להגיד לאדם לא לעשות את הדבר שעושה אותו מאושר", אמרה. "אחרי כל תאונה היו כמה שנים שבהן הוא הפחית משמעותית את האימונים, אבל הוא תמיד חזר".

נועה אומרת שהספורט בער בעצמותיו של אביה, רופא שיניים במקצועו. "ב-20 השנים האחרונות הוא השתתף באין ספור תחרויות. הוא היה במרתונים ובאיש הברזל. אחרי כל תחרות הוא היה אומר שזו הפער האחרונה, אבל כל עוד הרגליים המשיכו לסחוב, הראש סירב לוותר".

משפחת לויאל מסרבת לעכל את מה שקרה. "אנחנו עוד לא שם בכלל", אומרת הבת, "אבא שלי היה יוצא לרכוב על אופניים כל שבת - 100-150 ק"מ. הפעם הוא יצא כי ביום שישי הקרוב הוא היה אמור להשתתף בתחרות ישראמן בטבריה. סגרנו צימרים לכל המשפחה, כל האחים והנכדים. היינו אמורים להיות ביחד כל סוף השבוע בטבריה. זה כבר לא יקרה".

גיל טרויגוט. באדיבות המצולמים, אתר רשמי
דוד לויאל (שני משמאל)/אתר רשמי, באדיבות המצולמים

נועה מספרת שלפני התחרות הספיק לויאל לאפות עוגיות, וארז אותן בשקיות סגורות לכל הילדים והנכדים "שיהיה לנו בסוף השבוע בטבריה". בשלב זה, היא אומרת, המשפחה לא עוסקת בנהג הפוגע. "אנחנו צריכים לקבור את אבא שלי ולהתאבל עליו. כשתגיע העת, נעסוק גם בזה".

חברו הקרוב של לויאל, גיל טרויגוט, סיפר לוואלה! שהכיר את לויאל לפני 17 שנים. "הכרנו בפעילות ספורט בקאנטרי. עסקתי באימונים לטריאתלון ודוד הצטרף אליי. מיד נוצרה בינינו כימיה. הוא היה אנציקלופדיה מהלכת. מלבד היותו רופא מומחה, הוא היה בקיא בכל סוגי הספורט הקיימים".

טרויגוט סיפר כי השניים התאמנו יחד אלפי שעות. "הוא היה חבר יקר מאוד עבורי, איש יוצא דופן. בשנים האחרונות הוא מכר את המרפאה שלו בראשון לציון ועבד כרופא חניכיים בפריפיה. דוד היה אדם יוצא דופן. מדובר באובדן גדול מאוד, לא רק בשבילי".

עוד בוואלה!

חשד לפגע וברח: צעיר נהרג מפגיעת רכב ליד בן שמן, הנהג נמלט - ונעצר

לכתבה המלאה
גיל טרויגוט. באדיבות המצולמים, אתר רשמי
דוד לויאל (מימין) עם גיל טרויגוט. "בקיא בכל סוגי הספורט הקיימים"/אתר רשמי, באדיבות המצולמים

11 הרוגים מתחילת השנה

טרויגוט מפנה אצבע מאשימה כלפי תרבות הנהיגה בארץ. "בגלל שהשתתפתי ביחד עם דוד בהרבה מאוד תחרויות בעולם, הכרנו גם תרבות נהיגה אחרת", הוא אומר, "מה שקורה כאן הוא יוצא דופן. אנחנו חברה מאוד אלימה".

חבר נוסף של לויאל, עופר רותם סיפר: "דוד הוא זה שהכניס אותי לעולם הזה של ספורט, חנך אותי והיה לי למנטור מדהים בתחום הזה. הייתה לו תשוקה יוצאת דופן לספורט. הוא היה איש צנוע ברמה יוצאת דופן. קשה לשמוע שהוא איננו. הוא היה איש מקסים, אב לתפארת. עצוב".

מתחילת השנה נהרגו בכבישי הארץ 11 רוכבי אופניים, פי שניים בהשוואה לשנה שעברה. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר רוכבי הכביש בעקבות הטרנד העולמי, שהתפשט גם בישראל של ענפי ספורט כמו כמו טריאתלון, איש הברזל ועוד. אבל דווקא בעת שהספורט צובר פופולריות, תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ספג קיצוץ עמוק, ומ-550 מיליון שקל לשנה צומק ל-82 מיליון בלבד. הקיצוץ פוגע באופן חמור במאבק בתאונות הדרכים.

תאונת דרכים בראשון לציון, 6 בנובמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
זירת התאונה. הפתרון - הגברת ההרתעה/דוברות משטרת ישראל

מחיר הקיצוצים

בעמותת אור ירוק אומרים כי הפתרון המידי לבעיית הבטיחות בדרכים בכלל, ולסכנה לרוכבי האופניים בפרט, הוא הוספת ניידות ושוטרים. הגברת ההרתעה והנוכחות המשטרתית, אומרים בעמותה, יכולים למנוע תאונות כאלה, שבהן מעורבים נהגים צעירים ונהגים בהשפעת אלכוהול או סמים. נוכחות משטרתית מוגברת בכבישים תביא לירידה במספר עבירות התנועה ותיצור תחושת דריכות בקרב הנהגים.

סמנכ"ל עמותת אור ירוק יניב יעקב: "מדובר בעוד סוף שבוע מדמם בכבישים, שמצטרף לשנה קטלנית במיוחד. במשרד התחבורה חייבים להכריז על מצב חירום בכבישים עכשיו! בכל יום נהרג אדם והדברים מתקבלים באדישות כאילו נגזר עלינו לשלם את המחיר הכבד הזה. הממשלה חייבת לשנות את סדרי העדיפויות ולשים את הצלת החיים כדבר הראשון במעלה.

"יש לאשר את התכנית הלאומית לצמצום תאונות הדרכים בהקדם ולהחזיר תקציבים שנלקחו בשנים האחרונות. יש לחזק את משטרת התנועה ולהוסיף 200 ניידות ומאות שוטרים. את התוצאה של הקיצוצים שנעשו בשנים האחרונות אנחנו רואים בכל יום בכביש. מדינת ישראל משתרכת מאחורי מדינות אירופה בתחום הבטיחות בדרכים ולממשלה הנוכחית יש את האחריות והיכולת לשנות ולהציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully