וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים הפגינו בגלזגו: "הקפיטליזם הורס את כדור הארץ"

עודכן לאחרונה: 7.11.2021 / 9:43

סטודנטים, פעילים ותושבים התאספו למרות הקור העז וצעדו ברחבי העיר המארחת את הוועידה הבינלאומית. למרות ההבטחות של המנהיגים בה, הם דורשים פעולה דרמטית יותר

מחאה נגד משבר האקלים בעיר גלזגו, סקוטלנד, 6 בנובמבר 2021. רויטרס
דורשים יותר ממנהיגי העולם. המפגינים בגלזגו, היום/רויטרס

עשרות אלפי אנשים הפגינו היום (שבת) בגלזגו בדרישה לפעולה בינלאומית דחופה מול ההתחממות הגלובלית, בעיר המארחת את ועידת האקלים של האו"ם. סטודנטים, פעילים ותושבים התאספו למרות הקור העז וצעדו ברחבי גלזגו.

המפגינים נשאו דגלים אדומים ושלטים שעליהם נכתב "קפיטליזם הורג את כדור הארץ". הם מאשימים את החברות הגדולות במשבר האקלים וקראו קריאות בעד סוציאליזם. בחלקים אחרים בקהל נצפו עשרות דגלים סקוטים.

כמה רחובות משם מתקיימת ועידת האקלים, שהחלה ביום שני ותימשך עוד שבוע, והמשתתפים בה הזהירו מהקצב שבה ההתחממות הגלובלית מחרבת את השטחים החקלאיים ומאיימת על ביטחון המזון העולמי. בשבוע האחרון, מנהיגי המדינות הבטיחו להפסיק את השימוש בפחם, לצמצם את פליטות המזהמים ולהפחית את כריתת היערות. עם זאת, פעילים למען הסביבה טוענים שלא נעשתה די התקדמות.

מחאה נגד משבר האקלים בעיר גלזגו, סקוטלנד, 6 בנובמבר 2021. רויטרס
"משבר האקלים פירושו רעב ומוות עבור אנשים רבים בארצי וברחבי אפריקה"/רויטרס

על הבמה, הפעילה ונסה נקאטה מאוגנדה הפצירה בעולם להפסיק לשרוף דלקים מאובנים, המקור העיקרי לעליית הטמפרטורות הגלובליות. "אנחנו צופים בחוות קורסות ובפרנסות שאובדות עקב שיטפונות, בצורת ונחילי ארבה", אמרה על התופעות שלפי המומחים מקצינות בגלל שינויי האקלים. "משבר האקלים פירושו רעב ומוות עבור אנשים רבים בארצי וברחבי אפריקה".

כשנשאלה על השפעתה על ועידת האקלים, ציינה נקאטה את המחאה. "שינוי הוא מה שקורה בחוץ, מה שהצעירים עושים, מארגנים שביתות אקלים. שם נמצא השינוי".

בוועידה, מנהיגי חברה אזרחית ונציגים מחברות כמו "יוניליוור" ו"פפסי" דיברו על אחריות תאגידית בצמצום הנטל של המסחר והסחר על הטבע. רבקה מור, המנהלת והמייסדת של Google Earth Outreach, קראה לניהול טוב יותר של יערות העולם בדיון על שימוש בטכנולוגיית לוויניות לצורך מעקב. "אנחנו לא רוצים לכתוב את ההספד על הפלנטה שלנו ברזולוציה גבוהה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully