וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרם של שלושת החשודים שנעצרו במהלך ניסיון שוד בחיפה

6.11.2021 / 2:00

במשטרה טוענים כי השלושה, בני 21 מעכו ובן 36 מג'דיידה מכר, היו מעורבים בשלושה מקרי שוד דומים, בהם נהגו לפתות רוכשי מטבעות דיגיטליים לביפגש ולבצע עסקאות חליפין. במהלך המפגשים, שדדו אותם באלימות. בשבוע שעבר נשדדו בשיטה זו יותר מחצי מיליון שקלים בעתלית

בווידאו: סיכול חריג לשוד מזוין בחיפה/מערכת וואלה!

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך אמש (שישי) בעשרה ימים את מעצרם של שלושת הגברים שנעצרו אתמול אחר הצהריים בחיפה רגע לפני שביצעו שוד מזויין, לעיני שכנים מבוהלים. בין השלושה, סאלח אדון ועיסא אבו שנב, שניהם בני 21 מעכו, חשודים בעבירות של שוד מזויין בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לעשות פשע.

חברם הני רשיד בן ה-34, מהכפר הסמוך ג'דיידה מכר שבגליל המערבי, שימש על פי החשד כנהג המילוט וטוען כי רק "לקח שני אנשים טרמפ, הוריד אותם והמשיך בנסיעתו". הוא חשוד גם בעבירות של זיוף סימני הזיהוי של הרכב, נהיגה פוחזת ועוד. הם מוחזקים בהפרדה כדי למנוע את שיבוש החקירה. המשטרה טוענת כי מדובר בשוד רביעי בסדרה של מעשי שוד דומים שאירעו בחודשים האחרונים.

זירת השוד שסוכל בחיפה. -, אתר רשמי
זירת השוד שסוכל, חיפה/אתר רשמי, -

בשלושה דיונים שונים קבע השופט הישאם אבו שחאדה כי קיים חשד סביר כי החשודים ביצעו את המיוחס להם, ובכלל זה את טענת המשטרה כי השתתפו במעשי שוד קודמים בהם נעשה שימוש בנשק ונשדדו סכומי כסף גדולים.

המעצר בוצע במסגרת פעילות מבצעית "מסלול בטוח" והמאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, בעבירות הפשיעה המקוונת בתחום המטבעות הדיגיטליים. יחידת הסייבר בלהב 433 ניהלה חקירה סמויה אודות אירועי שוד שבוצעו במסגרת עסקאות לכאורה במטבעות קריפטוגרפיים.

עוד בוואלה!

כוחות מיוחדים עם נשקים שלופים: סיכול חריג לשוד מזוין בחיפה

לכתבה המלאה
פעילות של 433 בחיפה 4 בנובמבר 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
מעצרם של השלושה, חמישי/אתר רשמי, מערכת וואלה!

על פי החשד, שלושת החשודים נהגו לפנות באמצעות הרשתות החברתיות לרוכשים פוטנציאלים של מטבעות דיגיטליים, תוך שהם מציעים שער חליפין נמוך ממחיר השוק ומפתים אותם להיפגש פיזית, על מנת לקבל את הכסף המזומן ובתמורה להעביר לרוכשים את המטבעות הדיגיטליים כביכול.

מתוך חומרי החקירה שהצטברו, עולה כי החשודים שנפגשו עם הרוכשים, ביצעו כלפיהם שוד אלים באמצעות איומים בנשק ושדדו את הכסף המזומן מבלי שהעבירו את המטבעות הדיגיטליים כפי שהתחייבו בעסקה. בשבוע שעבר התרחש שוד כזה בעתלית, בו נשדדו יותר מחצי מיליון שקלים, בסמוך לבית ספר לעיני תלמידים מפוחדים.

החקירה מנוהלת במשטרת ישראל ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. יחידת הסייבר בלהב 433, הממשיכה בחקירה, ביקשה את הארכת מעצרם של השלושה ב-15 ימים. עורכי הדין וויסאם עריד, איהב זבידב ושאדי דבאח, המייצגים את החשודים, טוענים כי לא היו דברים מעולם. "כמובן שמרשיי מכחישים את המיוחס להם", אמר דבאח לוואלה!, "הם לא קשורים למקרה הזה או מקרים אחרים. הם אמנם היו באקראי בזירה אבל הם לא קשורים לכל פעילות פלילית שהתבצעה במקום". החקירה בעיצומה.

  • עוד באותו נושא:
  • שוד
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully