וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות מיוחדים עם נשקים שלופים: סיכול חריג לשוד מזוין בחיפה

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 21:32

מסתערבי יחידת "הגדעונים" של המשטרה יחד עם שוטרי להב 433 עצרו שלושה חשודים, שביצעו שוד אלים כלפי אזרחים שעמם נפגשו במטרה לרכוש מהם מטבעות דיגיטליים בכסף מזומן. צפו

בווידאו: סיכול חריג לשוד מזוין בחיפה/מערכת וואלה!

עם נשקים שלופים, בלבוש טקטי ומיגון, קסדות עם מצלמות - מסתערבי יחידת 33 "הגדעונים" של המשטרה יחד עם בלשי 433 ושוטרים סמויים סיכלו היום (חמישי) שוד מזויין רגע לפני שעל פי החשד עמד להתרחש בחיפה. הכל לעיני שכנים ועוברים ושבים סקרנים, ואף נבעתים.

במהלך המעצר החשודים נאזקו ועיניהם כוסו בפלנליות. יוזכר כי שוד מזוין אים כזה אירע בשבוע שעבר בעתלית, סמוך לבית הספר המקומי, בעקבותיו נזקקו שם תלמידים לסיוע נפשי אחרי שצפו בו מקרוב. על פי הידוע נשדדו שם אב ובנו מ-600 אלף שקלים. גם האירוע הזה נחקר.

במשטרה אמרו כי מדובר במעצר במסגרת פעילות מבצעית "מסלול בטוח" והמאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, בעבירות הפשיעה המקוונת בתחום המטבעות הדיגיטאלים וחקירה סמוייה של יחידת הסייבר בלהב 433 אודות אירועי שוד שבוצעו במסגרת עסקאות לכאורה במטבעות קריפטוגרפיים.

פעילות של 433 בחיפה 4 בנובמבר 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
מעצר החשודים, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

על פי החשד, שלושת החשודים נהגו לפנות באמצעות הרשתות החברתיות לרוכשים פוטנציאלים של מטבעות דיגיטאלים, תוך שהם מציעים שער חליפין נמוך ממחיר השוק ומפתים אותם להיפגש פיזית, על מנת לקבל את הכסף המזומן ובתמורה להעביר לרוכשים את המטבעות הדיגיטאליים כביכול.

מתוך חומרי החקירה שהצטברו, עולה כי החשודים שנפגשו עם הרוכשים, ביצעו כלפיהם שוד אלים באמצעות איומים בנשק ושדדו את הכסף המזומן מבלי שהעבירו את המטבעות הדיגיטאלים כפי שהתחייבו בעסקה.

החקירה מנוהלת במשטרת ישראל ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.
שלושת החשודים הועברו לחקירה ביחידת הסייבר בלהב 433 בחשד לשוד מזויין בנסיבות מחמירות, במהלך היום וככל שידרש הם יובאו לדיון הארכת מעצר בבימ"ש השלום בראשל"צ.

פעילות של 433 בחיפה 4 בנובמבר 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
מעצר החשודים, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

"הילדים בני ה-9 ששיחקו בגן שעשועים רצו הביתה מבוהלים כשראו את ההתרחשות הזו מול עיניהם", סיפרו שכנים, "הם סיפרו שחיילים רצים אחרי מישהו וצועקים עליו. הצצנו החוצה וראינו שני אנשים עם אזיקי פלסטיק על הידיים ועיניים קשורות. היה נשק מתחת לרכב. השוטרים המשיכו בסריקות. זה היה מחריד. הילדים פחדו לרדת אחר כך. לנו לא הסבירו כלום. ביקשו מאיתנו לעלות הביתה. חשבנו שזה אירוע בטחוני כי ראינו פנים מכוסות, ראינו מדים ירוקים, היה ואן בלי חלונות. אמרו לנו תלכו, תנו לנו פרטיות. הרחיקו את האנשים והמשיכו לעבוד על איזה רכב שתפסו בתחילת הרחוב".

במסגרת הפעילות המבצעית "מסלול בטוח" נעצרו השבוע 66 חשודים בחברה הערבית ונתפסו 29 אמצעי לחימה. כל זאת לצד פעילות נחושה של המשטרה במאבק בפשיעה בחברה הערבית שנמשכת בכלל המחוזות והיחידות. היום בבית משפט השלום בחיפה הוארך בשבוע מעצרם של סוהייב ג'ברין בן 40 מאום אל פאחם ועוד שלושה מקורביו, כל הארבעה חשודים בעבירות של סחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע. מדובר ביעדים מודיעיניים משמעותיים של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully