וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רואים את סוף המגיפה": למי מיועדת התרופה של פייזר נגד קורונה וכמה יעלה טיפול

עודכן לאחרונה: 5.11.2021 / 18:57

התרופה, "Paxlovid", תצא לשוק בעוד כמה חודשים לאחר שתעבור את אישור ה-FDA. היא תהיה מיועדת תחילה לבעלי סיכון, ומבוגרים מעל גיל 60. ייקחו אותה חולים שלקו בתסמינים כשעלות טיפול מוערכת בכ-700 דולרים. בארה"ב כבר הבטיחו מיליוני מנות: "כלי נוסף בארגז הכלים"

בווידאו: משלוח חדש של חיסוני פייזר במחסנים של חברת טבע/מערכת וואלה!

התרופה החדשה נגד נגיף הקורונה שעל תוצאות יעילותה הכריזה היום (שישי) חברת פייזר עשויה לצאת לשוק רק בעוד כמה חודשים, אך בעולם יש כבר מי שמהללה לפי ההנחה כי היא תאושר ב-FDA ואף "תשים סוף" למגיפה. אז למי בדיוק מיועדת התרופה האנטי-ויראלית וכמה יעלה טיפול בה? אלה הפרטים.

התרופה, שתיקרא Paxlovid, נמצאה יעילה ב-89% בהפחתת הסיכון לאשפוז ולמוות כתוצאה מהדבקה בנגיף והגלולות מיועדות לחולים הנחשבים כבעלי סיכון גבוה, מבוגרים מעל גיל 60, מדוכאי חיסון ואנשים במצב רגיש מבחינה רפואית-נשימתית דוגמת אנשים עם השמנת יתר קיצונית. עלות טיפול כולל באמצעות התרופה החדשה מוערך בכ-700 דולר.

מפעל של פייזר בבלגיה, 9 בנובמבר 2020.. אי-פי, AP
מפעל של פייזר בבלגיה/AP, אי-פי

זוהי התרופה השנייה שפותחה נגד מחלה שגורם נגיף הקורונה. חברת "Merck" הודיעה כבר במהלך חודש ספטמבר כי התרופה שפיתחה, molnupiravir, יעילה ב-50% בהפחתת מקרי מוות וכן בצורך באשפוז. עם זאת, מומחים העידו כי אין להשוות בין אחוזי ההצלחה של שתי החברות עקב הבדלים בין המחקרים.

עוד בוואלה!

פייזר: התרופה שלנו נגד קורונה יעילה ב-89% במניעת מחלה קשה ומוות

לכתבה המלאה

נתוני המחקר

  • הנתונים נאספו מ-1,200 נבדקים מכמה מדינות
  • חלק מהמטופלים טופלו בתרופה וחלק בפלסבו
  • כל הנבדקים לא חוסנו לקורונה
  • רק 0.8% מאלו שנטלו את התרופה נדרשו להתאשפז
  • מקרי מוות נרשמו רק בקרב נבדקים שנטלו פלסבו

נתוני הניסוי עדיין לא פורסמו לסקירה חיצונית, אך מנהלת בחברה אמרה כי "התוצאות שקיבלנו היו כל כך טובות, מעל לכל מה שחלמנו עליו. לתרופה יכולה להיות השפעה גדולה על כולנו, לחזור לשגרה ולראות את סוף המגפה".

שתי החברות הודיעו כי כבר החלו לייצר את התרופות וכי הן מתכננות להגביר את הייצור במהלך השנה הבאה. גורם בממשל ארצות הברית סיפר כי הממשל ניהל משא ומתן עם חברת פייזר לאספקת כדורים עבור 1.7 מיליון מערכי טיפול, עם אפשרות להגדלה נוספת של היקף האספקה ל-3.3 מיליון.

כלי נוסף במאבק נגד המגיפה

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בירך על תוצאות הניסוי ואמר כי מדינתו השיגה כבר מיליוני מנות של הגלולה האנטי-ויראלית, למקרה שזאת תאושר במנהל המזון והתרופות האמריקני. "כבר הבטחנו מיליוני מנות. הטיפול יהיה כלי נוסף בארגז הכלים שלנו כדי להגן על אנשים מההשלכות הקשות של הקורונה", אמר ביידן.

גם שר הבריאות של בריטניה, סאג'יד ג'אווד, בירך על "התוצאות המדהימות" של הניסוי והודיע כי המדינה רכשה 250 אלף מנות טיפול מהחברה. "ייתכן שבקרוב תהיה לנו הגנה חדשה בארסנל שלנו עם שתי תרופות אנטי-ויראליות חדשות ששמנו עליהן יד", אמר, וכלל באמירה זו גם רכישה של תרופת החברה המתחרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully