וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לוי-אבקסיס התעמתה עם סדרנית הכנסת הוותיקה: "חצופה, אל תגעי בי"

4.11.2021 / 22:26

במהלך דיון בוועדת הכספים, שממנו הורחקה לוי-אבקסיס, היא תקפה את הסדרנית באופן חריג. יו"ר הכנסת מיקי לוי גינה את התנהגותה בחריפות, כינה אותה "פוגענית ומזלזלת" ואמר כי הוא "בוש ונכלם". לוי-אבקסיס: "מעולם לא חוויתי התנהגות אלימה שחדרה לפרטיותי כמו הערב"

בווידאו: ח"כ אורלי לוי-אבקסיס התעמתה עם סדרנית: "תעופי ממני, חצופה!"/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס התעמתה הערב (חמישי) באופן חריג עם אחת מסדרניות הכנסת הוותיקות, זאת לאחר שהורחקה מהדיון בוועדת הכספים בו השתתפה. לוי-אבקסיס תקפה את הסדרנית, מרינה מץ, וכינתה אותה "חצופה". המקרה ארע במהלך דיון של הוועדה בסעיף בחוק התקציב שהאופוזיציה הצליחה להפיל, ושנועד לתוספת תקציב למבני חינוך.

יו"ר הכנסת מיקי לוי גינה את המעשה. "האלימות שנוקטים בהם חברים באופוזיציה חצתה את כל הגבולות", אמר לוי. "אני מגנה את ההתנהגות החצופה, הפוגענית והמזלזלת של חברת הכנסת כלפי סדרנית שבסך הכול עשתה את עבודתה נאמנה. עובדי הכנסת לא יהיו שק החבטות של חברי כנסת שאיבדו כל רסן".

לדברי לוי, הוא נפגש עם הסדרנית והתנצל בפניה על העלבונות שהיא נאלצה לספוג. "אני בוש ונכלם, וקורא פעם נוספת לח"כ יריב לוין לאפשר את הקמתה של ועדת האתיקה", הוסיף לוי, "כל דקה שעוברת ללא ועדת אתיקה מתפקדת רק מדרדרת את הבית הזה לתהומות עמוקים יותר".

עימות בין אורלי לוי אבקסיס לסדרנית הכנסת שבקשה ממנה לצאת מהדיון בועדת הכספים. ערות הכנסת, אתר רשמי
"אף אחד לא ייגע לי בצלעות". לוי-אבקסיס בוועדת הכספים לצד הסדרנית מרינה מץ, הערב/אתר רשמי, ערות הכנסת

זמן קצר לאחר מכן, לוי-אבקסיס טענה כי הגיבה באופן זה, לאחר שמץ עשתה שימוש בכוח מוגזם. "כחברת כנסת ותיקה אחרי שנים ארוכות בכנסת, בהן ניהלתי מאבקים ענייניים בועדות ובמליאה שבהם נלחמתי על דעותיי ועמדותיי ולעיתים דיונים סוערים שכאלו הסתיימו בהוצאה מהועדות או מהמליאה", אמרה. "מעולם לא חוויתי התנהגות אלימה שחדרה לפרטיותי כפי שחשתי הערב בדיון בועדת הכספים".

"אני מכבדת מאוד את סדרניות וסדרני הכנסת ומעריכה ביותר את עבודתם הלא קלה בעליל, אך יש דרך להוציא חברי כנסת בלי לפעול בצורה אלימה", המשיכה. "אין הגדרה אחרת ללחיצה חזקה על הצלעות פרט לאלימות ובריונות. השימוש הציני שעושים יושבי ראש הועדות מהקואליציה כלפי החברים מהאופוזיציה בכך שהם מעודדים ומפרשים קודם כל את הסמכות שניתנה להם כיושבי ראש לניצול ציני ופוליטי ופגיעה בחברי הכנסת בכך שהם משדרים שישנו אור ירוק לסדרנים לפעול בכל כוחם כנגד נבחרי הציבור".

כינוס ועדת הכספים 4 בנובמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
הדיון בוועדת הכספים, הערב/דוברות הכנסת, דני שם טוב

לוי-אבקסיס מחתה על הודעתו של יו"ר הכנסת וכינתה אותה "חד צדדית". לדבריה, "במקום לקיים בירור כמצופה ממנו, ומשיקול פוליטי גרידא, הוא מרשה ומכשיר פגיעה בחברת כנסת במקום שהיה עושה את תפקידו ופועל להכתיב קוד התנהגות של סדרנים כלפי נבחרי ציבור".

לדבריה, יו"ר הכנסת מיהר לחרוץ דין מבלי לברר את האירוע. לוי-אבקסיס אומרת כי אילו היה מברר, היה מגלה שהיא הסכימה לצאת. "התרעתי בפני הסדרנית שהיא מכאיבה לי ושלא תלחץ לי את הצלעות. יתרה מכך, הצעתי לצאת באופן עצמאי", אמרה לוי-אבקסיס, "מה שתמוהה בעיניי הוא שאף אחד, לא יו"ר הכנסת, לא התקשורת ולא הח"כים ואף לא מנכ"ל הכנסת טרחו לברר מולי את האירוע או לפחות לשמוע גרסה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully