וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של עמית אלמוג העידו על מצבו הנפשי: "התקשיתי להאמין כששמעתי מה קרה"

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 14:53

במסגרת דיון הוכחות במשפט הרצח של מאיה וישניאק, ניסתה ההגנה להוכיח את הטענה לאי שפיות של בן זוגה בזמן הרצח. "לא ציפיתי שיפגע באדם אחר", העיד אחד מחבריו. אביה ואחותה של וישניאק נכחו גם הם במחוזי בת"א: "שייקח כמה שייקח עד שיקבל את העונש שמגיע לו - מאסר עולם"

בווידאו: אביה של מאיה ווישניאק בדיון בשלב ההוכחות במשפט הרצח שלה/צילום: ספיר לוי

בית המשפט המחוזי בתל אביב ערך היום (רביעי) דיון הוכחות במשפט נגד עמית אלמוג, המואשם כי רצח את מאיה וישניאק, שהייתה בת זוגו. אלמוג הודה במרבית עובדות כתב האישום, שמפרט כיצד חנק את וישניאק למוות ודקר את אמו כשניסתה להפריד, אך מכחיש את אלה הנוגעות למצבו הנפשי. בדיון עלו להעיד חבריו של אלמוג, במסגרת ניסיון ההגנה לבסס את טענת ההגנה לאי שפיות.

"לא נתקלתי באלימות. הוא זכור לי כאדם לא אגרסיבי. הוא לא שתה אלכוהול בצורה חריגה", אמר חברו עדן בורר בבית המשפט. עם זאת, ציין כי "היו תקופות שלמות שהוא לא היה מגיע למפגשים או שלא היה מדבר. היה נראה כמו אדם בדיכאון. דאגנו לו כחברים".

דיון הוכחות | עמית אלמוג. המחוזי, ת"א 3 בנובמבר 2021. ספיר לוי
מנסה לטעון לאי שפיות. אלמוג, היום/ספיר לוי

העד השני, תומר גורלוי, אמר כי "היה לו מאוד טוב איתה (מאיה - ס"ל). הוא היה נראה שמח ומרוצה מהיחסים. ידעתי שהוא היה בתקופה לא טובה, אבל מההיכרות שלי איתו לא ידעתי שהוא במצב של לפגוע בעצמו. בדיעבד הבנתי שהיו צריכים לשמור עליו. אבל זה לא מדברים שאני ידעתי. כששמעתי מה קרה התקשיתי להאמין. ממש לא ציפיתי שהוא יפגע בבן אדם אחר".

"אני יודע הכל עליו והוא עליי. הוא לא אלים לא מרים יד על אף אחד. הוא אדם יותר סגור כשהוא כועס", אמר מיכאל וונדרפלאס, חבר נוסף של אלמוג.

בהמשך הדיונים בחלק ההוכחות, צפויים להעיד גם בני משפחתו של אלמוג, מי שפגשו אותו בזירת הרצח, שוטרים שתיעדו באמצעות מצלמת גוף אותו ואת הזירה, ולבסוף יעידו עדים מומחים רופאים שפגשו בנאשם בהיותו בין כותלי שב"ס.

עוד בוואלה!

חוות הדעת הפסיכיאטרית קבעה: עמית אלמוג כשיר לעמוד לדין בגין רצח חברתו

לכתבה המלאה
מאיה וישניאק. -, אתר רשמי
"רצחת? שווה מאסר עולם". מאיה וישניאק/אתר רשמי, -

אביה של הנרצחת, אריאל וישניאק, התייצב בבית המשפט. "תחושות קשות. למרות הרצון שזה יסתיים מהר, אנחנו לא ממהרים, שייקח כמה שייקח עד שיקבל את העונש שמגיע לו - מאסר עולם ולא יום אחד פחות", הבהיר. "זה יהיה קשה והדרך ארוכה אבל בסוף זה ייגמר. הוא היה שפוי בעת ביצוע המעשה, נקודה. צריך לחנך את האנשים למשוואה: רצחת? שווה מאסר עולם".

על פי כתב האישום, ב-16 במאי הגיעה וישניאק לדירתו, ובשלב מסוים הוא המתין שאחותו תצא כדי להרוג אותה. בהמשך, נטען, אלמוג ביקש מוישניאק לשכב על צדו והוא נשכב לידה, כשגבו מופנה אליה. הוא לפת בזרועו בחוזקה את צווארה של וישניאק, ובתגובה לקולות שהשמיעה חסם בידו את פיה. מעשים אלה גרמו למותה.

לאחר מכן, כך נטען, הוא נטל סכין מהמטבח, הכניס אותה למגירה בשידה שבחדרו והמתין לשובה של אמו לדירה, בכוונה לגרום למותה בדקירות. כשאמו הגיעה, הוא שאל אותה אם היא רוצה לראות את וישניאק ישנה. האם הלכה לחדר ואלמוג הלך אחריה. כשהגיעו למפתן הדלת, אלמוג לפת את צווארה של אמו, נטל את הסכין מהמגירה ופצע אותה בפניה ובפלג גופה העליון. כתוצאה ממעשיו, נגרמו לאם חבלות ופצעים שטחיים בפלג גופה העליון ובפניה.

בהמשך, אלמוג צילם את גופתה של וישניאק וכן את עצמו, כשהוא שר ומפזר שטרות כסף על הגופה. את הצילומים הוא שלח לחברו באמצעות הווטסאפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully