וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: סיכלנו ניסיון אמריקני להשתלט על מכלית שלנו; בפנטגון מכחישים

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 10:35

הטלוויזיה הממלכתית האיראנית, שציינה שהתקרית התרחשה "לאחרונה", דיווחה כי מסוקים וספינות של ארה"ב ניסו לחסום את הספינה בים הערבי. מנגד, גורמים אמריקניים אמרו כי טהראן היא זו שהשתלטה על כלי שיט, מכלית נפט מווייטנאם

משמרות המהפכה של איראן סיכלו ניסיון של ארצות הברית להשתלט על מכלית נפט איראני בים הערבי - כך דיווחה היום (רביעי) הטלוויזיה הממלכתית האיראנית, שציינה שהתקרית התרחשה "לאחרונה". על פי הדיווח באיראן, הכוחות האמריקניים השתמשו במסוקים ובספינות מלחמה כדי לנסות לחסום את המכלית שהובילה נפט איראני. הטלוויזיה האיראנית בשפה האנגלית דיווחה כי המכלית חזרה למים הטריטוריאליים של איראן.

עם זאת, לפי הפנטגון, מדובר בטענות כזב ובפועל טהראן היא זו שהשתלטה על מכלית, של וייטנאם. גורמים אמריקניים אמרו כי כוחות הצי באזור רק עקבו אחר המצב ולא היו מעורבים בתקרית.

איראן מזהירה שוב ושוב את ארצות הברית מפני פעילותה הצבאית במפרץ, ואמרה כי כוחות חיל הים של המשמר הגבירו את הסיורים כדי לאבטח גם את מעבר הספינות האיראניות ולהילחם בהברחות דלק.

בערוץ "פרס TV" דווח כי משמרות המהפכה הגיבו "מידית" לניסיון לעצור את המכלית. "חברי כוחות חיל הים של משמרות המהפכה הונחתו על סיפון המכלית העצורה, השיגו שליטה על כלי השיט וכיוונו אותה חזרה לעבר המים הטריטוריאליים של איראן", דיווח הטלוויזיה.

המתיחות בין טהראן לוושינגטון גוברת על רקע חזרתה של איראן לשיחות הגרעין, שאמורות להתחדש החודש לאחר כמה חודשי הפסקה. עם זאת, עלי שמחאני, בכיר במשטר, אמר כי השיחות ייכשלו אלא אם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יוכל להבטיח שוושינגטון לא תתנער מהסכם הגרעין בעתיד. "נשיא ארצות הברית, החסר סמכות, לא מוכן לתת ערבויות. אם הסטטוס-קוו הנוכחי יימשך, התוצאה של המשא ומתן ברורה", צייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully