וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי ביילין: "אני לא מכיר את קולט אביטל כשקרנית"

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 9:57

סגן שר החוץ לשעבר אמר ב-103FM על הטענות לפיהן הנשיא לשעבר פרס הטריד מינית את הדיפלומטית כי "אין לי סיבה לחשוב שהיא משקרת אבל אני לא יכול לאשש זאת". לרגל יציאת ספרו החדש סיפר ביילין על הפגישה עם האפיפיור והמו"מ מול ערפאת. הריאיון המלא ביום שישי במוסף מעריב

סגן שר החוץ לשעבר יוסי ביילין, אמר הבוקר (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב על הטענות לפיהן שמעון פרס הטריד מינית את קולט אביטל: "אני לא מכיר את קולט אביטל כשקרנית ולא את פרס כמי שכופה עצמו על מישהו. אין לי סיבה לחשוב שהיא משקרת אבל אני לא יכול לאשש דבר כזה. אני מקווה שזה לא יפגע בו, הוא איש שעשה דברים גדולים. היו בו יתרונות וחסרונות".

ביילין סיפר על צאת ספרו החדש, ועל שיחה מפתיעה שהייתה לו עם האפיפיור יוחנן פאולוס השני: "הוא הזמין אותי כי הוא רצה להודות על כך שעמדתי בראש המו"מ לכינון יחסים דיפלומטיים היסטוריים עם ישראל והוותיקן. הוא היה זקן, נראה מאוד חלש, שאל אותי כמה שאלות והתכנס לתוך עצמו. 20 הדקות האלו נראו לי נורא ארוכות. דיברתי וסיפרתי על הרשמים מהביקור שלו והנאומים שלו וכו'. הוא פתאום היישיר מבט ואומר לי, 'תגיד, מה קורה אצלכם במדינה? איך אתם יכולתם לבחור את קצב לנשיא? כשיש מישהו כמו שמעון פרס שמתמודד מול קצב, אתם בוחרים את קצב'?"

לדבריו, האפיפיור "לא הבין את המערכת, שאל: 'כשהוא נבחר ברק צריך להתפטר'? אחרי זה באמת ברק התפטר אבל הסברתי לו שלא. אז אני הבנתי שכל הדקות האלה שדיברתי הוא לא ישן".

יוסי ביילין. ראובן קסטרו
ביילין/ראובן קסטרו

עוד סיפר על היחסים המיוחדים עם הפוליטיקאי הפלסטיני סאיב עריקאת, שניהל את תהליך השלום הישראלי־פלסטיני מהצד הפלסטיני: "הוא היה נושא ונותן לא פשוט אבל היה בן אדם, ואיש הגון. באמת נוצרה בינינו סוג של ידידות. יום אחד הוא ליווה את ערפאת במשלחת לשיחות איתנו, ערפאת ביקש שבהסכם בינינו ייקבע שהנשיא הפלסטיני ייבחר על ידי העם הפלסטיני, ולא על ידי הפרלמנט הפלסטיני. רבין ביקש הפסקה, ירדנו לקומה התחתונה, ומישהו דופק בדלת. אומר לי 'סאיב עריקאת מבקש לראות אותך דחוף' והוא אמר "אני מתחנן אל תסכימו לזה". אני נדהמתי, אתה לא מצפה לדבר מהסוג הזה בשיחות מדיניות, גם לא בשיחות לא פורמליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully