וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני על בנט: "בגד במדינת ישראל"

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 21:26

בזמן שבת"א מתקיים טקס לזכרו של יצחק רבין, התייחס יו"ר יהדות התורה לכהונתו של ראש הממשלה בראיון לאתר החרדי "כיכר השבת" ואמר כי הוא "איש מהזן הנחות ביותר, אופורטוניסט שרוצה שיהיה רשום לו שהיה ראש ממשלה". לפיד הגיב: "אמירות כאלה יובילו לאלימות מסוכנת"

ח"כ גפני על בנט "בגד במדינת ישראל"/צילום מסך , כיכר השבת

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, אמר היום כי ראש הממשלה נפתלי בנט "בגד במדינת ישראל". בראיון לאתר החרדי 'כיכר השבת' התייחס גפני לכהונת בנט ואמר בין היתר כי הוא "איש מהזן הנחות ביותר. אופורטוניסט שרוצה שיהיה רשום לו שהוא היה ראש ממשלה. זה שהוא בגד בבוחרים שלו, הוא בגד במדינת ישראל".

כשנשאל גפני האם אכן בנט בגד במדינת ישראל, הוא השיב בנחרצות פעם נוספת: "בוודאי. במדינת ישראל היה שמאל והיה ימין והוא פירק את הימין לגורמים, הוא לקח חלקים שרצו שהימין יהיה בשלטון, הוא בגד בהם, בגד במדינת ישראל. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית שיש בה שני חלקים - ימין ושמאל. הוא לקח בוחרי ימין וגנב מהם את הקולות והעביר את זה לשמאל ולכן הוא בגד במדינת ישראל".

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני. כיכר השבת, צילום מסך
"בוודאי שבוגד, הוא פירק את הימין לגורמים". גפני/צילום מסך, כיכר השבת

גפני אמר את הדברים בזמן שבתל אביב מתקיים טקס לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, שנרצח לאחר הסתה ממושכת מצד מתנגדיו, שאחת הקריאות הבולטות בה השתמשו בימים שלפני הרצח היתה "רבין בוגד".

גפני נשאל כיו"ר המפלגה החרדית האם החרדים יעניקו לבנט "גט כריתות" ולעולם לא יישבו איתו או ישתפו איתו פעולה, ועל כך הגיב: "עם בנט לא צריך גט כריתות, הוא ייעלם".

עוד בוואלה!

"בכיכר מלכי ישראל": פעילי ליכוד מארגנים הפגנה יומיים לפני יום השנה לרצח רבין

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה, 24 באוקטובר 2021. יואב דודקביץ, פול
מתקפה חריפה. בנט/פול, יואב דודקביץ
מפגש מפלגת העבודה לזכר יצחק רבין, 02 נובמבר 2021. ראובן קסטרו
דליה רבין בטקס, הערב/ראובן קסטרו

שר החוץ יאיר לפיד, הגיב לדברים בדף הטוויטר שלו, וקרא לגפני "לחזור בו מיד" מדבריו. לפיד טען כי "אמירות כאלה מובילות את ישראל לאבדון. אנחנו חיים פה יחד. גורלנו משותף. אפשר לא להסכים, אבל דיבורים כאלה יובילו לאלימות מסוכנת".

מיכאלי: "דרך רבין - מחויבות לכוח הצבאי שלנו, ובאותה נשימה לפעול לשלום"

מפלגת העבודה אירגנה הערב טקס לציון 26 שנים לרצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין באנדרטה בכיכר הקרויה על שמו בתל אביב. באירוע משתתפים עשרות פעילים, שרים וח"כים של מפלגת העבודה בעבר ובהווה ודליה רבין, בתו של ראש הממשלה לשעבר. יו"ר המפלגה מרב מיכאלי אמרה בטקס כי "אין יום שאני לא מרגישה את ההחמצה הבלתי נסבלת על האובדן הנורא בעקבות הרצח של יצחק רבין. דרך רבין היא קודם כל הממלכתיות. מפלגת העבודה חברה היום בממשלה ואחד הדברים המרכזיים שאנחנו באים לעשות בממשלה הוא לחזור לימים שבהם היתה מדינה לפני כל דבר אחר, ובוודאי לפני הפוליטיקאים, המקורבים, האינטרסים, האישיים או האחרים".

מיכאלי המשיכה וציינה את השלום לצד הביטחון כאחד היסודות המרכזיים של דרכו של רבין. "דרך רבין היא מחויבות לביטחון ישראל, היא ההבנה שבשביל ביטחון ישראל צריך להגיע להסכמים מדיניים. דרך רבין היא מחויבות לכוח הצבאי שלנו וליכולות של גופי הביטחון שלנו ללא פשרות אבל באותה נשימה לפעול למען הסכמי שלום עם מי שהיו אויבותנו הגדולות ביותר. דרך רבין היא להבין שהביטחון שלנו תלוי ביכולת שלנו להשיג הסכמים מדיניים, ולהבין שההתמודדות עם איראן עוברת דרך הסכם עם הפלסטיניות והפלסטינים. ברור לנו שלא זאת הממשלה שתביא את ההסכם עם הפלסטינים, אבל ברור לנו שהתפקיד שלנו בממשלה הוא לוודא שלא נעשים צעדים שימנעו את האפשרות מלהגיע להסכם כזה בעתיד".

מחאה נגד תקציב המדינה, כיכר הבימה ת"א 02 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
המחאה ברחבת הבימה, הערב/ראובן קסטרו

במקביל, בכיכר הבימה התאספו מאות במסגרת מחאה נגד תקציב הממשלה. "אני פה היום כדי להביע מחאה על הממשלה הזו שנולדה בחטא", אמר יואב פרנק, שציין כי הוא מנהל את קמפיין "גדעון סער למה התפטרת ב-2014". לטענתו, "התקציב הזה עושה עוול מאוד גדול לאוכלוסיות מוחלשות. כדי לשרוד קואליציונית בנט והשותפים פועלים בניגוד לערכים שכביכול יש להם, הם מחלקים כספים ללא הכרה למנסור עבאס. המחאה היום זו כבר התעוררות. רוב המדינה חושב כמונו. כמו שמחאת בלפור לא נולדה ביום אחד, אז גם אנחנו. לאט לאט נצליח".

ח"כ עמיחי שיקלי, הפורש מימינה, נאם בהפגנה. "רק לפני שעות ספורות עמד מעל דוכן הכנסת אוסאמה סעדי ובעזות מצח מכוערת הסביר על הכרזת בלפור", אמר. "באצבע של סעדי תלוי גורל התקציב של הממשלה הזו. אוי לממשלה שעושה בסעדי רשת הביטחון שלה. זוהי ממשלה שנולדה בחטא. החטא המשולש - שוחד, מרמה והפרת אמונים".

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) נשא גם הוא דברים במהלך המחאה. "מה לא אמרנו עלינו בשבוע האחרון בתקשורת? הם אנשים חשוכים, הם בבונים, הם שחורים, הם קיצוניים. ואני אומר כן אני גאה להיות קיצוני באהבת עם ישראל. אנחנו מאבדים את המדינה לאט לאט ולכן אנחנו מגיעים לכאן כדי לצעוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully