וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן חלוץ על פרשת הצוללות: "הליכה על הקצה של בגידה שנבעה מבצע כסף"

הרמטכ"ל לשעבר אמר ל-103FM כי מטרת ועדת החקירה היא לבחון את עקיפת הכללים על ידי נתניהו וכן את האישור למכירת צוללות למצרים. "זה מתחיל מבעיות ערכיות ויכול להיות שמסתיים בנושא פלילי שלא היה כמותו"

דן חלוץ נואם בפני מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיסריה, 29 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
"מניסיוננו רב השנים לא היה כדבר הזה". חלוץ בהפגנה נגד נתניהו, בשנה שעברה/שלומי גבאי

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ אמר היום (שני) על פרשת הצוללות כי הייתה זו "הליכה על הקצה של מה שקרוי בגידה" שנבעה מבצע כסף. זאת אחרי שאתמול הגיש שר הביטחון בני גנץ הצעה להקים ועדת חקירה בנושא. בריאיון ל-103FM, נשאל חלוץ מהי המטרה העיקרית של הוועדה ואמר: "לחקור את שתי העסקאות המרכזיות - תהליך עקיפת כל הכללים לחוקי הרכש על ידי ראש הממשלה לשעבר, הנאשם נתניהו, בכל הנוגע לצוללות מספר שבע, שמונה ותשע; ועסקת מכירת הצוללות או ההרשאה למכירת צוללות מתקדמות למדינה שלישית".

לדברי חלוץ, ממובילי המחאה שדרשה לפתוח בחקירת הפרשה, "אני לא עושה הפרדה בין המישור הערכי לפלילי. זה מתחיל מבעיות ערכיות ויכול להיות שמסתיים בנושא פלילי שלא היה כמותו. זו כל תכליתה של ועדת חקירה. כשאנחנו יצאנו לדרך עם המחאה הזאת שהובלה על ידי התנועה לאיכות השלטון וחברו אליה 55 קצינים בכירים לשעבר, יצאנו משום שהרחנו כבעלי ניסיון בתחום שמשהו לא היה כשורה, נקודה. אנחנו לא חוקרים, אנחנו לא יודעים להביא עובדות ולא יודעים להמציא מסמכים. אנחנו יודעים להגיע שמניסיוננו רב השנים ושל מאות רבות של שנות אדם לא היה כדבר הזה ונכון לבדוק אותו".

חלוץ הוסיף כי "המשטרה החליטה ואמרה שצריך לבדוק את זה לעומק כי אין לה את הכלים לבדוק. אין לה את הכלים באשר לתהליכים עצמם ומי עקף ואכף אותם ולמה נעקפו ולא נאכפו ולמה הפקיע הנאשם מרחוב בלפור לשעבר את כל הכלים שהיו בידי האנשים המוסמכים לבצע את התהליך ולקח אותם לעצמו ושם את אנשי שלומו מסביבתו הקרובה? מה שקרה פה זה שקנוניה נטוותה בטרם יצאה אל האור, והוציאו אותה אנשי תקשורת לסוגיהם, נטוותה כאן קנוניה לצאת לדרך עם תוכנית רחבת היקף שכללה חמש עד שמונה פרשות, תלוי מה מונים בתוכן, שהמוביל זה בצע כסף. נקודה".

הוא הדגיש כי "אף אחד לא בגד במדינה בכוונת מכוון מלכתחילה, בצע הכסף הוביל לזה. יש פה מהלך על הקצה של מה שקרוי בגידה בביטחון המדינה. אני לא אוהב להשתמש במילה בגידה כי היא שמורה למשהו אחר בעיניי".

חלוץ נשאל גם על ההחלטה שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי נתניהו לא קשור לפרשה, ואמר כי "אני חושב שגם היועמ"ש לא צריך לצאת מן העניין הזה מבלי להיבדק מה היו שיקוליו בשחרורו של ח"כ נתניהו מהנושא. אלה השאלות שאנחנו שואלים ובגינן ביקשנו ומבקשים ואני שמח מאוד ששר הביטחון, שר המשפטים, שר החוץ והאוצר שעם כולם נפגשנו על מנת לשכנע להקים את הוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully