וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המאפיה הקווקזית סגר את עסקי ההימורים ופתח מסעדת קבב. זה לא מנע את חיסולו

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 11:17

שומי איסקוב ניצל משני ניסיונות חיסול במשך השנים הארוכות בהן עסק בפשיעה, סחיטות והימורים, באולמות בינגו ובמכונות מזל בפיצוציות, שגלגלו עשרות מיליוני שקלים בשנה. לאחר שנים החליט להוריד פרופיל - והחיסול הכפול תפס את המשטרה בהפתעה

בווידאו: שני גברים נורו למוות בקריית מוצקין; נמצאו ירויים ברכבם/צילום: מד"א

שומי איסקוב, "ראש המאפיה הקווקזית בקריות" שנורה למוות אמש (שבת), הוריד פרופיל לאחר שנים ארוכות של פשיעה, סחיטות והימורים - במהלכן גם ניצל משני ניסיונות חיסול. שמם של איסקוב ואחיו, שלום איסקוב, נקשר לסחיטת דמי חסות ושליטה בעסקי הימורים בכל רחבי הצפון, באולמות בינגו ובמכונות מזל בפיצוציות, שגלגלו עשרות מיליוני שקלים בשנה.

בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים היו שנות השיא עבור האב והאח איסקוב, בהן צברו הון, כוח, וגם אויבים. הם עברו להתגורר בדירות מפוארות שרכשו בשכונות נחשבות. לאחר שנים הם נכנסו ללחץ המשטרה, והחליפו את עסקי ההימורים במסעדת קבב ובעסק שיפוצים.

שומי איסקוב ובנו פאר, נרצחו בקריית מוצקין, 30 באוקטובר 2021. ללא, צילום מסך
שומי איסקוב ובנו פאר/צילום מסך, ללא

איסקוב נולד בברית המועצות ב-1968. כשהיה בן שבע עלתה משפחתו ארצה, לשכונת צור שלום בקריית ביאליק. איסקוב הסתבך לראשונה עם החוק בגיל 17, כשהואשם בתקיפה שגרמה חבלה של ממש. בית המשפט החליט לא להרשיע אותו. הוא התגייס לצה"ל ובמהלך השירות הסתבך כשתקף ופצע אדם באמצעות נשקו. בבית הדין הצבאי של פיקוד צפון בחיפה הוא נידון ל-21 ימי מחבוש בגין העבירה, וכן בארבעה חודשי מאסר על תנאי והורדה בדרגה מסמל לרב"ט.

ב-2010 דקר אדם, ובאמצעות עסקת טיעון נשלח על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה ל-16 חודשי מאסר. ב-2014 נתפס בעודו מחזיק כ-2 גרם קוקאין. גם אז ניצל בעזרת עסקת טיעון וקיבל ארבעה חודשי מאסר על תנאי.

הרשעתו האחרונה של איסקוב הייתה ב-2015, כשנידון ל-3 שנים ו-11 חודשי מאסר, בגין פרשה מ-2014 של סחיטה באיומים ובכוח של דמי חסות ממכון ליווי בקריות, בה היו מעורבים הוא וגבר אחר. יוחסו לו אז גם ניסיון חטיפה, קשירת קשר לפשע, שיבוש מהלכי משפט ועבירת סמים.

עוד בוואלה!

חשד לחיסול כפול: עבריין בכיר ובנו נורו למוות ברכבם בקריית מוצקין

לכתבה המלאה
זירת הרצח בקריית מוצקין של שומי איסקוב, 30 באוקטובר, 2021. יואב איתיאל, יואב איתיאל
זירת החיסול, אמש/יואב איתיאל, יואב איתיאל

היו לו הרשעות לא מעטות, אבל המאסרים שריצה היו לא ארוכים במיוחד. ההילה שנקשרה לשמו הייתה גדולה ומאיימת בהרבה מרשימת ההרשעות והמאסרים בפועל.

אחיו של שומי, שלום איסקוב, שניהל איתו את ממלכת ההימורים, מת לפני מספר חודשים ממחלה. לפני כעשר שנים, ניסו אלמונים להתנקש באחים שומי ושלום בצרור יריות מרכב חולף בשדרות ח"ן בקריית ביאליק. לפני ארבע שנים, ביולי 2017, אלמונים ירו לעבר האח שלום כשישב סמוך לסופרמרקט שבשכונת צור שלום בעיר. הפעם, לא שיחק המזל לשומי איסקוב ולבנו פאר איסקוב, שנורו למוות בעת ששהו ברכב בקריית מוצקין.

שומי איסקוב כבר מזמן לא מהווה יעד מרכזי של המשטרה, והחיסול הכפול הפתיע את כוחות הביטחון. "גל הרציחות וניסיונות הרצח ברחבי הארץ מחזק את דעתי שמדובר באובדן שליטה של המשטרה בכל הגזרות. למשטרה נוח להפנות תשומת לב לאלימות בישובים הערביים, שם היא יכולה להאשים את הציבור שלא משתף פעולה, את מנהיגיו ואת היעדר הכלים כביכול", מסר גורם בכיר, "אבל האמת היא שנראה שהמשטרה לא מצליחה להתמודד גם עם הרציחות ברחוב היהודי".

שומי איסקוב, נרצח בקריית מוצקין, 30 באוקטובר 2021. ללא, צילום מסך
שומי איסקוב באחד מעסקיו/צילום מסך, ללא

לפני עשרה ימים, אחיינו של העבריין הבכיר מיכאל מור נורה בנהריה, בניסיון חיסול. למשטרה לא היה כל מידע שמישהו מתכוון להתנכל לקרובו של העבריין, והיא בודקת האם יש קשר בין האירועים. בין שני האירועים קו מקשר נוסף, כאשר בשניהם נפגעו דמויות שלא קשורות לעולם הפשע: בנהריה נפצע אליאור שרעבי בן ה-19, אחיו של אבי מור שנורה, ובקריית מוצקין נהרג פאר איסקוב, בנו של שומי, סטודנט לראיית חשבון בן 20.

האירוע הקטלני בקריית מוצקין התרחש במוצאי שבת בסביבות השעה 21:00, בחניית בניין המגורים ברחוב זבולון המר שם התגורר איסקוב. ככל הידוע הגיע באותה השעה לביתו, כשבנו פאר נהג ברכבו. דלת הנוסע הייתה פתוחה ורגל אחת של שומי כבר הייתה בחוץ. המתנקשים ירו בשניים מטווח קצר. צוות מד"א קבע את מותם של השניים במקום.

כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מרחב אשר, תת-ניצב שאול צמח הוזעקו לזירה ופתחו בסריקות נרחבות אחר המתנקשים. גופות השניים נשלחו למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר שלו, שבסיומה הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז חוף.

עו"ד יוני דדון המייצג את המשפחה שנים ארוכות סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully