וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA העניק אישור חירום לחסן ילדים בני 11-5 בחיסון נגד קורונה של פייזר

מינהל המזון והתרופות האמריקני אישר את מתן החיסון לילדים נגד הנגיף, בעקבות המלצת צוות המומחים ברוב של 17 תומכים ועם נמנע אחד. לפי הערכות, אם ה-CDC יאשר את המהלך סופית - ארה"ב תחל במבצע חיסון הילדים כבר ברביעי הקרוב. בישראל המבצע צפוי להתחיל באמצע נובמבר

בווידאו - מומחי ה- FDA מאשרים את החיסון לבני 11-5 נגד קורונה/צילום: רויטרס

מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) העניק הערב (שישי) אישור חירום לחסן ילדים בגילאי 11-5 בחיסון פייזר נגד נגיף הקורונה. זאת, לאחר שביום שלישי צוות המומחים המייעץ ל-FDA המליץ ברוב של 17 תומכים ועם נמנע אחד על מתן אישור החירום. בכך, נסללה הדרך של מבצע חיסון הילדים בישראל, שצפוי להתחיל באמצע נובמבר.

הצוות לטיפול במגפות בישראל (צט"ם) יקיים את הדיון בנושא ביום חמישי, והוא לראשונה יהיה פתוח לציבור ויועבר בשידור חי. הצט"ם הזמין את הציבור להשמיע את עמדתו בפני חברי הוועדה ולהציג שאלות למומחים.

לפי הערכות, אם המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (ה-CDC) יאשר כצפוי את המהלך סופית, ארצות הברית תתחיל לחסן בני 11-5 כבר ביום רביעי הקרוב.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ילד מתחסן במתחם החיסונים של כללית, פתח תקווה/ראובן קסטרו

במרכז דיון המומחים המייעצים ל-FDA, שארך תשע שעות, עמדה העובדה שילדים לרוב חווים את הקורונה באורח קל, ומנגד סובלים מתסמונות פוסט קורונה שונות, הגורמות בין היתר לתופעות חמורות. כמו כן, עלה כי הילדים מושפעים קשות מהסגרים והפגיעה בשגרת החיים התקינה. בהתאם לכלל הנתונים, לבסוף הוכרע כי יתרונות החיסון עולים על חסרונותיו.

מינון חיסון הילדים נמוך מזה של מחיסון המבוגרים, וגם הוא יינתן בשתי מנות במרחק של 21 יום. כדי למנוע בלבול עם מנות חיסון המבוגרים, פייזר משווקים בקבוקונים עם ההתוויה של חיסון הילדים. פרופ' אש עדכן את מנהלי הקופות בנושא, ואמר כי משרד הבריאות נמצא בתהליך רכישה מהיר מול פייזר.

ביום רביעי, ראש הממשלה נפתלי בנט דרש לזרז את הגעת מנות החיסון המותאמות החסרות לתחילת מבצע החיסונים.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ילד מתחסן במתחם כללית, פתח תקווה/ראובן קסטרו

בניסוי שערכה פייזר בבני ה-11-5, המשתתפים חוסנו במינון נמוך מזה שניתן לאוכלוסייה הבוגרת, ולפי הנתונים שהציגה עולה כי הושגה רמת הנוגדנים דומה. עוד עולה כי החיסון מקנה יעילות של כ-91% נגד מחלה סימפטומטית, וכן כי הוא יעיל גם נגד זן הדלתא. בקרב הילדים המתחסנים לא נצפו מקרים של מחלה קשה בווירוס ולא נצפו מקרים של הדלקת הרב-מערכתית פימס - תסמונת שנרשמה אצל ילדים לאחר שחלו בקורונה.

באשר לתופעות הלוואי, נרשמו תופעות מקומיות דומות לאלו שנצפו אצל מבוגרים, ותופעות סיסטמיות נמוכות משמעותית בהשוואה לבני 25-16. כמו כן, הדבקה בקורונה מעלה את הסיכוי לדלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) פי 16 - גבוה משמעותית מהסיכוי ללקות בדלקת לאחר חיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully