וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואף מילה על המתיחות: הקואליציה מנסה להציג חזית אחידה בגיבושון

עודכן לאחרונה: 29.10.2021 / 13:22

המפלגות הגיעו לאירוע במודיעין, שכלל סעודה וסטנדאפ, בצל ההדלפות והעימותים. לפיד ושקד הצטלמו מחויכים, בנט פנה אליהם: "כנסו לחדר ותתפייסו". חברי רע"ם נעדרו בשל ציון הטבח בכפר קאסם, ואיתם סער והורוביץ, שמתח ביקורת על הממשלה במסיבת עיתונאים בברלין

הקואליציה התאספה הבוקר (שישי) ליום גיבוש במודיעין, בצל ההדלפות והעימותים בין המפלגות בימים האחרונים. שר המשפטים גדעון סער לא התייצב, וכך גם שר הבריאות ניצן הורוביץ, שנעדר בשל ביקור בגרמניה, וחברי רע"ם, שמציינים את הטבח בכפר קאסם.

ראש הממשלה נפתלי בנט פתח ונשא דברים, ותחילה הודה לראש הממשלה החלופי, יאיר לפיד: "על ההרתמות היום ובכלל - אין כמוך. אני כבר מרגיש יותר מגובש". בנט ניסה להרגיע את המתיחות, שצפה בתקופה האחרונה. "בכל קואליציה יש רעשים. כשיש אירוע - כנסו לחדר, תריבו קצת, תתפייסו ותמשיכו הלאה", אמר ופנה ישירות ללפיד ולאיילת שקד.

יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
קרובים קרובים. לפיד ושקד/אתר רשמי, ללא קרדיט
יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
לפיד וסילמן מחובקים/ראובן קסטרו

תומכי נתניהו התייצבו מחוץ לאולם הגיבושון. בעת כניסתו של ח"כ ניר אורבך נשמעו קריאות לעברו: "אורבך הבוגד". השר מתן כהנא מימינה אמר בכניסתו: "ברור שתהיה רוטציה".

במקביל ליום הגיבוש, שר הבריאות הורוביץ מבקר בברלין ונשא הצהרה בנושא מדיניות הקורונה ובנושאים פוליטיים ומדיניים. במסיבת עיתונאים שכינס לתקשורת הזרה, התייחס הורוביץ לסוגיית יחידות הבניה בהתנחלויות, כלפיה גרמניה התנגדה: "אני והמפלגה שלי לא שמחים בהחלטה", אמר. "ביקשנו מהממשלה לא לעשות זאת שוב. זה לא רק הביקורת שלי, אלא של כמה מפלגות במחנה שלי. אני מקווה שזה יהיה הסוף של הנושא הזה".

עוד בוואלה!

91 מיליון שקלים לאופוזיציה: תקציב המדינה אושר בוועדת הכספים

לכתבה המלאה
יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
ואף מילה על המתיחות. שקד, בנט ולפיד/אתר רשמי, ללא קרדיט
יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
אירוע הגיבוש/אתר רשמי, ללא קרדיט

יום הגיבוש הגיע בתקופה לא שקטה עבור הקואליציה, שרשמה ריבים מתוקשרים על רקע בניית יחידות הדיור בהתנחלויות, לצד הקלטות שרת הפנים איילת שקד בהן טענה שלפיד "עשה פיגועים" וראש הממשלה נפתלי בנט "הציל את המצב". האירוע התקיים בניסיון להפיג את המתיחות הכבדה לקראת אישור תקציב המדינה, לאחר שביום חמישי אושר בוועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית.

יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
אירוע הגיבוש/אתר רשמי, ללא קרדיט
יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ללא קרדיט, ראובן קסטרו
לפיד/ראובן קסטרו, ללא קרדיט

בתחילת השבוע פרץ עימות בין מיכאלי לגנץ בעקבות ביקורת של הראשונה על הכרזת שר הביטחון על ארגוני הטרור הפלסטיניים. בכחול לבן הדפו את הביקורת והאשימו את מיכאלי ב"פגיעה במלחמה בטרור". מיכאלי לא נשארה חייבת וציינה כי דבריו של גנץ נאמרו "בחוסר אחריות". גם במפלגת מרצ ביקרו את שר הביטחון ואמרו כי הוא "משתולל בחוסר אחריות".

בעמוד הטוויטר של מפלגת העבודה נכתב כי "מי שמכריז הכרזות מדיניות עם השלכות בינלאומיות באופן חסר אחריות, בלי תיאום ובלי הכנה, ומי שמאשר בנייה של 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון, איך נאמר, רבין הוא לא".

במפלגת "כחול לבן" תקפו בחזרה ואמרו כי "מי שקורא לסרבנות לגיוס שלא יטיף על אחריות מדינית וביטחונית". זאת, בהתייחסות לדבריה של מיכאלי מ-2010 אז אמרה כי "אני חושבת שאימהות לא צריכות לשלוח את הילדים שלהם לצבא. אני חושבת שכשיש כיבוש מתמשך למעלה מ-40 שנה והשלטון בישראל לא עושה מאמצים לפתור את זה בדרכים אחרות, אז צריך להפסיק להיות מוכנות לשלוח את הילדים ככה לצבא בלי חשבון".

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, הדף את דברי הביקורת על מפלגתו ‏ואמר כי "אף אחד בכחול לבן לא יטיף לי, או לנו, על אחריות מדינית וביטחונית".

יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
מיכאלי/ראובן קסטרו

חברי הכנסת של רע"ם נעדרו מהאירוע בשל יום הזיכרון לטבח בכפר קאסם. אתמול נדחתה הצעת החוק של ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) להכרה רשמית בטבח. חברי הכנסת של רע"מ תמכו בהצעה, הח"כים של מרצ נעדרו, מלבד ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ועלי סלאלחה שתמכו. בקואליציה טענו כי מדובר במהלך ש"נסגר מראש, והיה תיאום מלא בין כולם". מפלגות האופוזיציה הצביעו נגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully