וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במוצב בדרום קיצצו במנות האוכל - החיילים החלו לריב על שאריות המזון

28.10.2021 / 19:11

מוצב הר קרן ידוע כמוקד בעיות בתחום המזון, כשבחודש האחרון חלה הדרדרות משמעותית נוספת: היקף המנות צומצם, עשרות החיילים המשרתים במקום מדווחים על רעב לאורך היום, ובסופי שבוע אף נדרש מהם לבשל לעצמם. דובר צה"ל: "כל פער שעולה נלמד ברצינות ונטפל"

בווידאו: תיעוד של עכברים וחולדות במטבח במפקדת אגודת יהודה ושומרון/מערכת וואלה!

מוצב הר קרן בפיקוד דרום, בו משרתים עשרות חיילים במיקום מרוחק, ידוע מזה זמן רב כמוקד בעיות בתחום המזון. בחודש האחרון חלה הדרדרות משמעותית נוספת, כשהוחלט לצמצם את היקף המזון והמגוון, ואף נקבע כי מעתה יוגשו לחיילים מנות חלביות בצהריים ומנות בשר רק בערב. החיילים התנגדו למהלך, אך המפקדים התעלמו מתלונותיהם, וכך חיילים שלא הביאו מזון מהבית החלו לסבול מרעב לאורך היום ובערב מצאו את עצמם רבים על שאריות מזון.

בנוסף לכך, סיפרו חיילים כי מסיבה לא ברורה הוחלט שהם יבשלו לעצמם בסוף השבוע. כל זאת, כשלדברי חיילים והורים, בתקופה האחרונה פקדה את המוצב מכת עכברים וזבובים קיצונית בחדר האוכל והמטבח הצמוד, שגם היא לא קיבלה את הטיפול הראוי מהמפקדים למרות הפניות הרבות.

עכברים במטבח באוגדת יו"ש. ללא, תמונות גולשים
עכברים במטבח באוגדת יו"ש/תמונות גולשים, ללא

החיילים המשיכו להתעקש כי מנות חלביות לא משביעות אתם לאורך היום, אך לא קיבלו כל מענה. בנוסף לכך, בשונה מיחידות אחרות, במוצב הר קרן אין גישה לחנויות נוחות או מרכזי מסחר כדי לקנות חטיפים או מוצרי מזון אחרים - היעדר שמחריף את מצוקת המזון של החיילים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במוצב משרתים כ-40 חיילים. צוות המטבח במוצב מורכב מנגד מטבח ושני טבחים, שמספקים את המענה הנדרש למשרתים בו. לאחרונה עלו פערים ביחס למטבח במוצב, בעקבותיהם הוחלט לבצע שינויים בהתנהלותו - הוגדרו נהלים מפורטים על האופן בו ינוהל המטבח, הוחלט על ביצוע ביקורות יזומות תכופות של מפקדים, וכן הוחלט על תוספת תקציב לצורך קניית מוצרים ושיפור מענה המזון הניתן למשרתים".

"כמו כן, כחלק מתהליך שבוצע לצורך שיפור איכות המזון במוצב, בוצע שיפוץ מקיף במטבח לפני כחודשיים.
כל פער שעולה מהשטח נלמד ברצינות ויטופל".

שקשוקה שהוכנה במטבח באוגדת יו"ש לחיילים. ללא, תמונות גולשים
שקשוקה שהוכנה במטבח באוגדת יו"ש/תמונות גולשים, ללא

בימים האחרונים נחשפו בוואלה! תנאי תברואה חמורים בבסיסים שונים של צה"ל. חיילים המשרתים בבסיס מפקדת אוגדת יהודה ושומרון בין היתר תיעדו עכברים מתרוצצים במטבח הבסיס. "לא אחד ולא שניים, כמויות של עכברים. משהו הזוי. איך אפשר לצפות מחיילים לאכול במקום כזה?", סיפר אחד החיילים.

לדברי הורי חיילים, התלונות הוצגו בעבר למפקדת האוגדה שהתחייבה לשפר את התברואה במטבח, את הסדר והניקיון גם בחדר האוכל עצמו אך המציאות הקשה מדברת בעד עצמה. חיילים חוששים להגיע לארוחות. "הרמנו ידיים", אמר אחד מהם שראה את המכרסמים. "אנחנו לא מתקרבים לחדר האוכל. לא חושבים על זה בכלל".

במקרה מקביל, במחנה פיקוד דרום נצפו חיילים אוכלים מחוץ למחנה מכספם או אוכלים מזון שהביאו מהבית בשל התנאים הירודים במטבח. בפיקוד הדרום אישרו את הפרטים וטענו כי בוצע מאמץ לשפר את התברואה ותנאי ההגשה, הוסיפו עוד עמדות חלוקת מזון כולל עמדת בריאות והעלו את טיב האוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully