וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכה ממגן לאויב": הוצגו הטיעונים לעונש הסייעת המתעללת מגן בעפולה

28.10.2021 / 15:31

ביהמ"ש השלום בנצרת ערך דיון לקראת העונש שיוטל על לילך אמסלם, שהורשעה בתקיפת פעוטות. סנגורה גרס כי הביעה חרטה, ופירט על מצבה הרגשי וקשייה הכלכליים באותה שעה. התובע תקף את הניסיון להפוך אותה לקורבן, ודרש ענישה ברף גבוה. ההורים: "למה לקחו לילדים את התמימות?"

בווידאו: הסייעת לילך אמסלם, סייעת בגן ילדים בעפולה שהורשעה בתקיפה, בבית המשפט בדיונים לעונשה/צילום: אלי אשכנזי

בית משפט השלום בנצרת ערך היום (חמישי) דיון בו הוצגו הטיעונים לעונש שיוטל על לילך אמסלם, סייעת בגן ילדים בעפולה שהורשעה בעבירות תקיפת פעוטות. עו"ד עמית פרלה, נציג הפרקליטות, אמר כי אמסלם "הפכה ממגן לאויב", ובהתאם דרש "לקבוע את עונשה לא ברף הנמוך של מתחם הענישה". מנגד, סנגורה עו"ד נדב גרינוולד טען כי מדובר היה "במצב רגעי שלא היתה צריכה להגיע אליו", וביקש "טווח עונש מאסר מותנה למספר חודשים מועט של עבודות שירות".

אמסלם עבדה עד לפני כשלוש שנים כסייעת בגן הילדים "גילבי" בעפולה לגילי שנתיים עד שלוש. לא היו לה הרשעות קודמות והיא הודתה בעבירות. לפי כתב האישום, היא נהגה בפעוטות שהתחנכו בגן באגרסיביות ובאלימות.

התובע עו"ד פרלה ציין בדיון את האמון שנתנו בה ההורים, ואמר כי ניתן לשער מה היתה רבה הפגיעה בילדים וההורים נוכח הדברים. כמו כן, הוא תקף כי חוות הדעת שערכו לה קציני המבחן עוסקת בפגיעה שלה מהמקרה יותר מפגיעתה בקטינים: "בתסקירי שירות המבחן שנערכו לה, מגלים שאין כאן עיסוק אמיתי בפגיעה בקטינים אלא בנזקים שנגרמו לה ובמחיר שהיא משלמת".

סנגורה עו"ד גרינוולד פירט כי אמסלם מצויה בקשיים כלכליים, וכן כי לאחר שנחשפה הפרשה היא נאלצה לעבור דירה, בעוד התקיימו הפגנות נגדה ואף הופנו כלפיה איומים. הסנגור עוד הציג תגובות שנכתבו על אמסלם במדיה החברתית, בבקשה שבית המשפט יראה את עוצמת הזעם הציבורי שהובע כלפיה. בתגובה, עו"ד פרלה המשיך והדגיש כי זהו ניסיון להפוך את היוצרות ממורשעת לקורבן.

הצגת הטיעונים לעונש שיוטל על לילך אמסלם, סייעת בגן ילדים בעפולה שהורשעה בעבירות תקיפה, בימ"ש השלום בנצרת, 28 באוקטובר 2021. אלי אשכנזי
הדיון בבית המשפט בנצרת, היום/אלי אשכנזי

"מרכינים את הראש בפני נפגעי העבירה והוריהם", אמר גרינוולד והוסיף: "אם היתה לה הזדמנות היתה אומרת להורים כמה היא מצטערת, והלוואי והיתה יכולה להחזיר את הגלגל לאחור. כולם שנתיים במערבולת. אף אחד לא ירוויח ויצא מנצח מכאן".

"מכתב האישום מצטיירת תמונה לא פשוטה: ארבעה אירועים, מהם שלושה באותו תאריך. מדובר במצב נפשי רגשי בו היתה מצויה, ואינני מצדיק את מעשיה. היתה צריכה לפעול אחרת, לומר לממונים עליה שעליה לעזוב ולא לפעול כמו שפעלה. היא הבינה את זה כמה רגעים אחרי שזה קרה. התנצלה ושיתפה פעולה בחקירה", גרס.

עוד הדגיש גרינוולד כי אמסלם נעדרת מעבר פלילי, והרחיב על מצבה הכללי באותם ימים בהם תועדה מתעללת בפעוטות. "לא מקלים ראש, אבל מציגים תזכירים לאישה שהיא אם לארבעה, שעברה משברים לא קלים, מי שמצבה הנפשי רגשי... עבדה חמש שנים כסייעת והיתה בקשר טוב עם ההורים". לדבריו, בבדיקה ממצלמות האבטחה בימים שקדמו לתקריות האלימות, לא תועדו מקרים דומים.

"היא פוטרה בצדק. הסיכוי שתחזור על העבירות אפסי. היא לא תעבוד עם ילדים", הבהיר הסנגור.

עוד בוואלה!

התעללה בפעוטות: 6 חודשי מאסר על תנאי הוטלו על סייעת בגן "הקטנטנים של יעל"

לכתבה המלאה
הצגת הטיעונים לעונש שיוטל על לילך אמסלם, סייעת בגן ילדים בעפולה שהורשעה בעבירות תקיפה, בימ"ש השלום בנצרת, 28 באוקטובר 2021. אלי אשכנזי
"כל כך סמכנו עליה", הורי הפעוטות שהותקפו, היום/אלי אשכנזי

הדיה רות מנשקו, דונה בסקילה פסח ומיטל נגר, אמהות הפעוטות שהותקפו בידיה של אמסלם, קראו להחמרת הענישה על התעללות בגנים, ומסרו כי "המקרים האלו לא יפסקו, שולחים ילדים לגן ופוגעים בהם. אנחנו חוששים שזה קרה יותר פעמים. הילדים חזרו עם מכות וצביטות על הגוף ולא נתנו לנו הסברים".

"כל כך סמכנו עליה", סיפרו, "הילדים עם חרדות ובכי והם כמעט בני חמש. הם לא הסכימו ללכת לגן אחר כך. הילד חושש שאם לא יתנהג יפה ירביצו לו, למה לקחו לילד את התמימות?".

עו"ד עדי פסו, המייצג את משפחות הילדים, קרא גם הוא לענישה מחמירה. "אמא ראתה את בנה נתפס בראש ומוטח. החוקים היו טובים לזמנים אחרים וצריך לעשות שינוי כדי שהקטין יהיה מוגן באמת".

הכתבה, משכה וצבטה

לפי עובדות כתב האישום, בהן אמסלם הודתה, באחת הפעמים הכתה את הפעוט "ר" בראשו בשעה שישב בכסא אוכל. במקרה אחר הרימה את הפעוט "א" תוך משיכה בשערו שהיה אסוף בקוקו, הושיבה אותו בכוח על הרצפה, אחזה באגרסיביות בסנטרו והסיטה ראשו.

בשני אירועים נוספים, משכה הנאשמת את ידה של הפעוטה "או", והרימה אותה כך באוויר מצד אחד של החדר למשנהו, וצבטה בלחיה של "אג", הרימה אותה תוך משיכה בידה והוליכה אותה באגרסיביות מצד אחד של החדר למשנהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully