וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגדר X": ארה"ב הנפיקה דרכון א-בינארי ראשון

28.10.2021 / 12:15

דאנה זים, פעיל למען זכויות הקהילה הגאה מקולורדו, קיבל את הדרכון הראשון מסוגו כחלק ממהלך רחב של משרד החוץ. "אני לא בעיה, אני בן אדם, זאת הנקודה", אמר זים בן ה-63, שגדל בתור בן אך מעדיף שיפנו אליו בתור "הם"

דאנה זים, המחזיקים בדרכון הא-בינארי הראשון של ארה"ב, 27 באוקטובר 2021. AP
עבר כמה ניתוחים לשינוי המראה שלא צלחו. דאנה זים/AP

ארצות הברית הנפיקה את הדרכון הראשונה שלה עם מגדר "X", בציון דרך בהכרה בזכויותיהם של אלו שאינם מזהים את עצם בתור גבר או אישה. משרד החוץ בוושינגטון אמר אתמול (רביעי) כי האפשרות הזו צפויה להיות נגישה יותר בשנה הבאה, לאור הצורך בעדכון המערכות הממוחשבות. הוא לא פירט מי קיבל את הדרכון הזה, אך דאנה זים, פעיל בן 63 מקולורדו, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הם, כפי שהוא מעדיף שיפנו אליו, קיבלו אותו.

זים מנהל מאז 2015 קרב משפטי מול משרד החוץ לצורך השגת דרכון שלא ייאלץ אותו לבחור במגדר מסוים. "אני לא בעיה, אני בן אדם, זאת הנקודה", אמר זים, שסיפר כי היה נרגש לקבל את הדרכון במטרה לעזור לדור הבא. על הזרוע שלו מקועקעת הכתובת "לעולם לא לוותר".

על פי מסמכים שהגיש לבתי המשפט, הוא נולד עם מאפיינים מיניים לא ברורים, אך גודל כבן ועבר כמה ניתוחים שלא הצליחו לגרום לו להיראות כמו גבר. הוא שירת בצי כגבר, אך בהמשך הזדהה בתור א-בינארי בזמן שלמד באוניברסיטת קולורדו. בשל סירוב משרד החוץ להנפיק לו דרכון מיוחד, הוא לא יכול היה לצאת לשני כינוסים בינלאומיים של ארגונים א-בינאריים.

הוא רוצה להשתתף בכנס אחר בנושא לאחר תום מגיפת הקורונה, או אולי לדוג בקוסטה ריקה, אך בשל ההכנסה המוגבלת שלו, הוא אמר שטיול ברחבי קנדה הוא תרחיש סביר יותר.

דרכון אמריקני. AP
ארה"ב מצטרפת ליותר מעשר מדינות שכבר מכירות במגדר שלישי בדרכון שלהן/AP

פעילים למען זכויות הקהילה הגאה אמרו כי החלטתה של ארצות הברית, שהתקבלה כבר ביוני, להצטרף ליותר מעשר מדינות נוספות המאפשרות לבחור מגדר ניטרלי בדרכונים שלהן תאפשר לאנשים לטוס בזהותם האותנטית ובאופן בטוח יותר.

השליחה המיוחדת לממשל לזכויות הלהטב"ק, ג'סיקה סטרן, אמרה כי ההחלטה מציבה את המסמכים הממשלתיים במציאות שבה יש ספקטרום מיני רחב יותר מאשר בשתי ההגדרות הקבועות. "כשלאדם יש מסמכים מזהים המשקפים את הזהות האמיתית שלו, הוא חי בכבוד וזוכה לכבוד רב יותר", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully