וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הרשיע את המחבל שרצח את אסתר הורגן: "שיירקב במאסר עד סוף ימיו"

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 11:59

מוחמד קבהא הודה בפני בית המשפט הצבאי בסאלם כי רצח את הורגן בת ה-52 ואם לשישה בדצמבר שנה שעברה בעת שיצאה לירצת בוקר מחוץ ליישוב מגוריה טל שחר. משפחתה של הורגן: "שבעי רצון מההרשעה, מתקדמים לקראת סיום ההליך שנמשך כבר זמן רב מדי"

ווידאו: זיכרון לאסתר הורגן ז"ל/צילום ועריכה: בנדה הפקות, רן צחור

בית המשפט הצבאי בסאלם הרשיע היום (רביעי) את המחבל מוחמד קבהא ברצח אסתר הורגן, תושבת טל מנשה, בדצמבר שנה שעבר. קבהא הודה בפני בית המשפט כי ביצע את הרצח, במהלכו רוצץ את גולגולתה של הרוגן שיצאה באותו בוקר לריצה מחוץ ליישוב מגוריה.

הרוצח, תושב הכפר טורה אל ערביה הסמוך לג'נין, נעצר כעבור ארבעה ימים מאז הרצח והוגש נגדו כתב אישום בפברואר השנה. משפחתה מסרה לאחר ההרשעה: "אנחנו שבעי רצון מההרשעה, צעד זה מקדם אותנו מאוד לקראת סיום ההליך המשפטי שנמשך כבר זמן רב מדי. המחבל צריך לבוא על עונשו במלוא חומרת הדין, ולהירקב מאחורי סורג ובריח עד סוף ימיו".

אסתר הורגן. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אסתר הורגן/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

המשפחה תקפה את הרשות הפלסטינית והיו"ר אבו מאזן בטענה להסתה שהביאה בין היתר לרצח של אסתר. "צר לנו ששולחיו של הרוצח אינם יושבים לצידו על ספסל הנאשמים. הכוונה היא לרשות הפלסטינית ולעומד בראשה אשר מעודדים את הטרור על ידי עלילות דם וחינוך לשנאה והרג, ומשלמים סכומי עתק למחבלים ולמשפחותיהם לאחר מעשה. העמדה לדין אישית של ראשי הרש"פ על שליחה ותשלום לשכירי חרב לרצוח יהודים תהווה אולי הרתעה משמעותית יותר ותמנע, או לפחות תפחית את הסיכויים לרצח הבא".

סא"ל במיל' עו"ד מוריס הירש, שמייצג את משפחת הורגן, הוסיף: "המחבל השפל שרצח את אסתר לא פעל בוואקום. ההסתה שמשמיעה הרש"פ והתגמולים שהיא משלמת לכל מחבל תרמו תרומה משמעותית ומהותית לביצוע הרצח המזוויעה. אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון לשנות את מדיניותם ולפעול בתקיפת כלפי בכירי הרש"פ שמסיתים לרצח יהודים ולחיסול מדיניות הרש"פ לשלם תגמולי למחבלים. התשתית המשפטית כבר קיימת, כעת נדרש רק הרצון לפעול".

רוצח אסתר הורגן ז״ל - מחמד מרוח כבהא, כן 40 תושב הכפר טורה אל ע'רביה הסמוך לג'נין. שב"כ
הודה ברצח. מוחמד קבהא/שב"כ

הרצח אירע בשעות הצהריים ב-20 בדצמבר, עת שיצאה הורגן לריצה בשמורת הטבע יער ריחן. לאחר כמה שעות בהן לא חזרה לביתה, המשפחה דיווחה למשטרה ולצה"ל והחלו חיפושים אחריה והיא הוגדרה כנעדרת. בסביבות השעה 01:00 בלילה היא נמצאה ללא רוח חיים, כשגולגולתה מנותצת על סלע.

בפברואר השנה צה"ל הרס את בית המחבל, שהינו בעל עבר של פעילות חבלנית עוינת שאינו משויך לארגון טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully