וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האיום בתביעה: הוסר הכיתוב על המצבה שהאשים את בית החולים בהמתת אישה

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 11:33

לאחר שיצר סערה ברשת בתחילת השבוע, הכיתוב "נרצחה ע"י בית החולים בילינסון" הוסתר באמצעות לוח שיש על גבי מצבתה של האישה שמתה מקורונה בבית החולים בפתח תקווה. לטענת האלמן, הוא התנגד לכיתוב, אך האשים את בית החולים: "חיכינו בלובי של מלאך המוות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצבה לפני ואחרי הסרת הכיתוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכיתוב על המצבה שעוררה סערה ברשת בתחילת השבוע, כוסה בלוח שיש - כפי שתועד היום (רביעי). הכיתוב שהוסתר האשים את בית החולים בילינסון בהמתת אישה לא מחוסנת שאושפזה במחלקת הקורונה, ועורר ביקורת רבה ברשת ומפגן הזדהות של בתי החולים ברחבי הארץ במרכז הבריאות בפתח תקווה. בעקבות התמונה, בילינסון איימו לתבוע את משפחת האישה שכתבה את הכיתוב.

האלמן, שלמה רייש, טען ששינה את הכיתוב עוד לפני שאויים בתביעה, ולדבריו היה נגד הרעיון מלכתחילה, וייחס אותו לחתנו. "שיניתי, שיניתי, אני הייתי נגד", טען, "קיבלתי מכתב עם חמישה עמודים שיש לי 72 שעות לשנות את המצבה. אני שיניתי כבר יום לפני זה".

על אף שהתנגד לרעיון, הוא תקף את בית החולים וטען כי בכתב התביעה הוצגו טענות שקריות "במכתב הבנתי שהם דחפו מיליון ואחד שקרים, על איזה טיפול מסור הם נתנו. הייתי שם שבועיים, לובי של מלאך המוות. עוד אישה שהיתה מורדמת לידינו מתה, מי שמורדם הולך קיבינימט. אמרו שמי שמרדימים כבר לא קם, אין להם אפילו מכשיר שמחייה את הלב. הרדימו אותה בלי להודיע ביום כיפור".

המרכז הרפואי מאיר בפוסט סולידריות. אתר רשמי, מערכת וואלה!
פוסט סולידריות בבילנסון שהועלה בפייסבוק, השבוע/מערכת וואלה!, אתר רשמי

הכיתוב המקורי שעל המצבה האשים את בילינסון בהמתת אישה שאושפזה במחלקת הקורונה. מבית החולים נמסר ביום בו נחשפה התמונה כי דובר באישה מבוגרת ולא מחוסנת שהובאה לבילינסון ומתה שם כתוצאה מקורונה. בעקבות המקרה הגיש בית החולים תלונה למשטרה על הסתה לאלימות כלפי סגל בית החולים.

"בביה"ח מזועזעים מהכיתוב על המצבה ומביעים שאט נפש על ההתבטאות החמורה, המסיתה והמשוללת כל יסוד עובדתי כפי שנכתב על גבי המצבה", נמסר ביום ראשון בהודעה של בית החולים. עוד צויין כי "צוות מחלקת הקורונה טיפל בה במסירות אין קץ ותוך ליווי ושיח מתמיד עם המשפחה. צוותי מחלקות הקורונה בבית החולים, שטיפלו ומטפלים במאות חולים במסירות ובמקצועיות ועושים לילות כימים כדי להציל חיי חולים, קיבל בתדהמה ובעוגמת נפש עמוקה הכפשה זו, שמהווה דיבה פסולה ואסורה ומדרדרת את השיח הציבורי והחברתי לתהומות שכמותם טרם חזינו".

בעקבות המקרה התייצבו בתי חולים רבים ברחבי הארץ לצד בילינסון, לאות הזדהות עימו. בין בתי החולים שהביעו את תמיכתם בפוסט בפייסבוק היו איכילוב, רמב"ם, שיבא, אסותא, מאיר, שניידר וקפלן, ויתר בתי החולים של כללית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully