וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון ב-FDA על חיסון ילדים החל, בישראל ההורים חוששים: "ההשפעות לטווח רחוק לא ברורות"

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 23:33

מומחי מינהל התרופות האמריקני מתכנסים להכריע על חיסון בני 11-5. בישראל נראה שלאחר קמפיינים יעילים בשכבות הגיל המבוגרות, משרד הבריאות יצטרך לעבוד קשה כדי לשכנע הורים לחסן את ילדיהם. "אין אמון במערכת הבריאות, אין מספיק מידע על בעיות שיכולות להיווצר בעתיד"

בווידאו: מחקר על חיסון הקורונה בבני 18-12: יעילות של 90% בהדבקה ו-93% במניעת תסמינים/צילום: כללית שירותי בריאות

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) החל היום (שלישי) בדיון המכריע על חיסון בני 11-5 בחיסון נגד קורונה של חברת פייזר. לצד הדיון המשמעותי, לא מעט הורים לילדים חוששים לגבי התחסנות ילדיהם. מוקדם יותר הנחה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, את מנהלי ארבע קופות החולים לזמן הורים על מנת שיביאו את ילדיהם לקופות להתחסן.

שי, אמא לתאומות בכיתה ה' וילדה בכיתה א' מקיבוץ בעמק חפר, אמרה כי אין בכוונתה לחסן את בנותיה נגד קורונה. "החיסון לא נבדק מספיק ולכן אני לא מרגישה בטוחה להכניס אותו לגופן של ילדותיי. מעל הכול, אין לי ביטחון ואמון במערכת הבריאות, כל הלחץ על האוכלוסייה להתחסן מרגיש לא טוב בבטן, לא מתוך דאגה אמיתית לבריאות הציבור".

איילת אבוטבול, אמא לשלושה ילדים, בני שבע, תשע ו-11 מקדימה-צורן, מודה שלא תחסן את ילדיה: "הילדים שלי לא ישמשו שפני ניסיון. כל נושא החיסון הזה פשוט הזוי. כל כך הרבה נפגעים שפשוט מתעלמים מהם במשרד הבריאות, לא סומכת עליהם יותר. הם מודים בפה מלא שחיסון ילדים זה בשביל חיסון עדר, אין באמת הצדקה רפואית לחסן את הילדים".

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"החיסון לא נבדק מספיק"/ראובן קסטרו

לעומתן, שולי פרץ מנתניה, אימא לילד בן עשר, דווקא מצפה לחיסון: "אני מאמינה ברפואה וסומכת על הרופאים המטפלים שלנו. אני בעד מה שנחוץ לשמור על הבריאות, לא לוקחת סיכון בנושא".

שרה קמחי ממכבים-רעות, עדיין מתלבטת אם לחסן את ילדתה בת העשר. היא ובנה בן ה-13 מחוסנים, אך לדבריה עדיין אין מספיק מידע בנושא עבור הגילאים הצעירים יותר: "אני מתלבטת בגלל חשש מבעיות ושיבושים בקבלת המחזור אצל בנות. אין לי בעיה עם חיסונים ואני בעד חיסונים, הילדים מחוסנים בכל החיסונים הנדרשים. משום מה אני לא רגועה לגבי החיסון של הקטנים, ואין מספיק מידע בנושא שיבושים ובעיות שיכולות להיווצר בעתיד".

עוד בוואלה!

לקראת הדיון ב-FDA: משרד הבריאות הנחה את הקופות להיערך לחסן ילדים נגד קורונה

לכתבה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש 24 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"אין אמון במערכת הבריאות". נחמן אש/ראובן קסטרו

מבצע חיסון הילדים צפוי להתחיל בארץ בחודש הבא. במשרד הבריאות רוצים להתחיל לחסן את הילדים כבר מאמצע נובמבר, כדי להרחיק את מועד הגל החמישי ואת מכת הבידודים וההתפרצויות במערכת החינוך. צוות לטיפול במגפות (הצט"ם) יתכנס בשבוע הבא כדי להכריע האם להמליץ על חיסון הילדים או רק לפתוח אותו להורים המעוניינים בכך. בנוסף תעלה השאלה האם גם ילדים יהיו תחת התו הירוק או שהם יוחרגו.

המינון של חיסון הילדים הוא 3/4 מנה מחיסון המבוגרים, וגם הוא יינתן בשתי מנות במרחק של 21 יום. כדי למנוע בלבול עם מנות חיסון המבוגרים, פייזר משווקים בקבוקונים עם ההתוויה של חיסון הילדים. במשרד הבריאות מודים כי לפי שעה אין בקבוקונים כאלה בארץ - ובדיון שנערך הערב, פרופ' אש עדכן את מנהלי הקופות בנושא, ואמר כי משרד הבריאות נמצא בתהליך רכישה מהיר מול פייזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully