וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה מדאיגה בבריטניה: נשים נדקרות במועדונים במחטים עם סם אונס

נשים בממלכה סיפרו על כך שהן איבדו את הכרתן ומצאו את עצמן בבית חולים, ועצומה שעליה חתמו 150 אלף איש דורשת מהממשלה לאפשר לבדוק את הלקוחות במקומות הבילוי. "מעדיפה בדיקה גופנית מאשר מחט בגב"

שרה באקל, צעירה שנדקרה עם מחט במהלך מסיבה בנוטינגהאם, בריטניה. באדיבות המצולמים
"שתיתי בעבר יותר מדי, וזה היה שונה לגמרי". שרה באקל (שנייה משמאל) וחברותיה במועדון/באדיבות המצולמים

הרשויות בבריטניה עוקבות בדאגה אחרי מספר הולך וגדל של נשים שנדקרו במחטים עם סמי אונס, במיוחד במועדוני לילה בערים עם אוכלוסיית סטודנטים גדולה. בשל רצף התקריות, נשים רבות בבריטניה חוששות לצאת למקומות הבילוי ו-150 אלף איש חתמו על עצומה המבקשת מממשלת בריטניה לאפשר חיפושים על לקוחות במועדונים ובברים. מספר החתימות הגבוה ביותר הגיע מנוטינגהאם, שבה יש אוכלוסיית סטודנטים גדולה.

האנה תומפסון, בת 24, יזמה את העצומה לאחר ששמעה על סיפוריהן של נשים מאדינבורו, סקוטלנד, שננעצו בהן מחטים עם "סם אונס" ועל סיפורים דומים אחרים ברחבי בריטניה. תומפסון הציעה להציב גלאי מתכות בכניסה למועדונים או לערוך חיפושים גופניים על מבלים, בדומה לאבטחה בנמלי תעופה.

"מעדיפה בדיקה גופנית מאשר מחט בגב", אמרה הצעירה לרשת BBC. ארגונים ביותר מ-30 אוניברסיטאות בבריטניה הצטרפו לקמפיין מקוון הקורא להחרים מועדונים עד להעברת שינויים "מוחשיים" שיהפכו אותם לבטוחים יותר עבור נשים, כמו הכשרת אנשי צוות.

שרה באקל, סטודנטית בת 19 מאוניברסיטת נוטינגהאם, הייתה בין הקורבנות ששוחחו עם ה-BBC. "רגע אחד דיברתי בסדר, ופתאום לא הצלחתי להוציא מילים מהפה", סיפרה על אותו ערב, שהיה לפני כחודש. לדבריה, לאחר מכן היא התעוררה בבית חולים והיא הבחינה בדקירה בידה הכואבת. "אני מרגישה מחוללת", סיפרה ל-BBC. "שתיתי בעבר יותר מדי, וזה היה שונה לגמרי".

שרה באקל, צעירה שנדקרה עם מחט במהלך מסיבה בנוטינגהאם, בריטניה. באדיבות המצולמים
"רגע אחד דיברתי בסדר, ופתאום לא הצלחתי להוציא מילים מהפה". היד הדקורה של שרה/באדיבות המצולמים

ב-BBC דווח כי שרת הפנים פריטי פאטל ביקשה מהמשטרה למסור לה עדכון על תופעת הדקירות במחטים. בנוסף לכך, חברת הפרלמנט נדיה וויטום מהלייבור הפצירה בממשלה השמרנית לפעול בנושא.

"אנחנו צריכים להיזהר שהשיחה הזו לא תהפוך לשיחה על מה נשים יכולות לעשות ולהטיל את האחריות על נשים", אמרה ל-BBC. "נשים צריכות להיות מסוגלות לצאת בחופשיות וליהנות מבלי לחשוש מתקיפה - מינית או אחרת - וזה חלק מבעיה הרבה יותר גדולה של אלימות של גברים, החל מהטרדה מינית ועד אונס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully