וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הפך למלכודת אש: הסוללות הנטענות התלקחו, ושני ילדים מתו בתוך חודש

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 14:10

ארבעה ימים אחרי שאושפז, מגרמוב ניג'אט, בן ה-17 מנתניה מת בבית החולים, בעקבות התלקחות סוללת הקורקינט בזמן ההטענה. ניג'אט הוא הנער השני שמת מסיבה זו בחודש האחרון. ארגון בטרם: "הפופולריות של הקרוקינטים והאופניים החשמליים עולה וכך גם מקרי המוות"

בווידאו: רוכבת קורקינט חשמלי נהרגה מפגיעת משאית בתל אביב/צילום: יוסי בר לב/ אנשי הדממה

בתוך חודש אחד בלבד, שני בני נוער מתו בבתיהם. הסיבה: סוללת כלי הרכב הדו גלגלי שברשותם, התלקחה בזמן שהוטענה. האחרון שבהם הוא מגרמוב ניג'אט, בן 17 מנתניה. ניג'אט, כך על פי נתוני בטרם, הוא הנער השני שמת במהלך החודש האחרון בנסיבות הטרגיות הללו.

אלא שנסיבות מותו של ניג'אט אינן גזרות גורל. בארגון ב"טרם" מציינים כי בין השנים 2021-2016 אירעו 34 מקרי תמותה של בני נוער משריפה. "ככל שעולה הפופולריות של אופניים וקורקינטים חשמליים, כך אנחנו שומעים יותר ויותר על שריפות שנגרמות כתוצאה מטעינה לא בטוחה של הסוללה", מסרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים. "אל תגידו לי זה לא יקרה".

שריפה פרצה בבית בפתח תקווה, ילד בן 12 נפגע אנושות וגבר בן 50 נפגע באורח קשה, 23 בספטמבר 2021. איחוד הצלה
זירת השריפה בה נהרג הילד אמיל אלופר, ספטמבר/איחוד הצלה

סילבינגר ציינה כי הגורם השכיח לתאונות מסוג זה הוא חוסר זהירות בעת הטענת הסוללות. "לא מטעינים סוללה ללא השגחה, ובסיום הטעינה מנתקים את הסוללה מהחשמל. בכל בית, במיוחד כזה שיש בו ילדים, חובה להתקין גלאי עשן. חשוב להבין שגלאי עשן מציל חיים, הוא אמנם לא ימנע את השריפה אבל יתריע עליה בעוד מועד ויאפשר חילוץ מהיר וקריאה מידית לכוחות כבאות והצלה".

מותו של ניג'אט נקבע אתמול, לאחר שביום רביעי בשבוע שעבר סוללת הקורקינט החשמלי שלו התלקחה וגרמה לשריפה בביתו. בבית הספר בו למד בכיתה י"א ספדו לו, ואחת מחברותיו לספסל הלימודים אף כתבה בפוסט: "מקווה שטוב לך למעלה".

מודעת אבל שנתלתה בבית הספר אלדד בו למד מגרמוב ניג׳אט, שמת בעקבות פיצוץ של סוללה של קורקינט חשמלי. 25 באוקטובר 2021. ספיר לוי
מודעת אבל שנתלתה בבית הספר בו למד ניג׳אט, היום/ספיר לוי

השריפה בעקבותיה נהרג ניג'אט פרצה ביום ברביעי שעבר בשעות הלילה בבית הוריו בנתניה. מחקירת המקרה עולה כי האש התלקחה כתוצאה מסוללה של קורקינט חשמלי שהיתה בחדר, שככל הנראה הוטענה באותו הזמן. הנער נלכד בשריפה בחדרו, ובני משפחתו לא הצליחו לחלץ אותו. רק מאוחר יותר הצליחו כבאים לחלץ את הנער והוא פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב.

מגרמוב ניג׳אט, נהרג בהתלקחות סוללת רכב דו גלגלי. 25 באוקטובר 2021. ספיר לוי, מערכת וואלה!
פינת הנצחה בבית הספר של ניג'אט, היום/מערכת וואלה!, ספיר לוי

אירוע דומה התרחש בספטמבר האחרון, אז הילד אמיל אלופר בן ה-12 בפתח תקווה נכווה באורח קשה בשריפה שפרצה בחדרו בעקבות פיצוץ סוללת קורקינט.

מכיבוי והצלה נמסר כי מתחילת שנת 2021 ארעו 197 שריפות שהתלקחו בעקבות פיצוץ סוללות ליתיום. עוד נמסר כי בשנת 2019 התלקחו 140 סוללות ליתיום, ובשנת 2020 קפץ המספר ל-184 דליקות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully