וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: נתייחס למשבר האקלים כסוגיה של ביטחון לאומי

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 18:51

לפי גורמים שהשתתפו בישיבת הממשלה, רה"מ אמר כי ההשפעות של משבר האקלים על ישראל יהפכו לחלק מהערכת המצב השנתית של המל"ל שתוצג לקבינט. בתוך כך, הממשלה אישרה תכנית להאצת פרויקטים בתחום התשתיות, שתסייע להפחתת פליטות גזי החממה. בנט ימריא בראשון הבא לוועידת האו"ם

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה, 24 באוקטובר 2021. יואב דודקביץ, פול
אמר שההשפעות של משבר האקלים יהפכו לחלק מהערכת המצב של המל"ל. בנט, היום/פול, יואב דודקביץ

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בישיבת הממשלה כי ההשפעות של משבר האקלים על ישראל יהפכו לחלק מהערכת המצב השנתית של המל"ל שתוצג לקבינט - כך לפי גורמים שהשתתפו בישיבה. בכך תצטרף ישראל לכמה מדינות במערב ובראשן ארצות הברית, שמתייחסות לסוגיית משבר האקלים כסוגיה של ביטחון לאומי.

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג ואנשי משרדה החלו להעלות את הסוגיה הזו מול ראש הממשלה ואנשי המל"ל לפני כמה חודשים. ראש המל"ל ד"ר איל חולתא הסכים עם הגישה הזו וקיים כמה דיונים בנושא כדי להגדיר כיצד המטה לביטחון לאומי יעסוק בנושא משבר האקלים.

חולתא אמר בישיבה כי ההתייחסות למשבר האקלים כסוגיה של ביטחון לאומי תבוא לידי ביטוי בארבעה היבטים: אירועי חירום כמו שריפות ושיטפונות שלגביהם ישראל פגיעה באופן מיוחד, השפעת משבר האקלים על טרור, הגירה, יציבות משטרים באזור ומוכנות צה"ל, הפיכת ישראל למוקד חדשנות בינלאומי בנושא אקלים ויישום מחויבויות בינלאומיות בתחום האקלים כמו הורדת פליטות פחמן.

בנט ימריא ביום ראשון הבא לוועידת האו"ם לענייני אקלים שתתקיים בגלזגו, סקוטלנד. הוא יישא נאום בנושא משבר האקלים וייפגש עם שורה ארוכה של מנהיגים. יחד עם בנט יטוסו לוועידה גם שרת האנרגיה קארין אלהרר והשרה להגנת הסביבה זנדברג.

ד"ר איל חולתא לשעבר ראש אגף מדיניות במוסד מונה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. ללא, אתר רשמי
הסכים עם הגישה של בנט על משבר האקלים וקיים כמה דיונים בנושא. ראש המל"ל חולתא/אתר רשמי, ללא

בתוך כך ולקראת ועידת האקלים, הממשלה אישרה היום (ראשון) את התכנית להאצת פרויקטים בתחום התשתיות, כחלק מהיערכות למשבר האקלים והסרת חסמים בתחום הפסולת, המחזור והאנרגיה. התכנית, שהוצעה על ידי בנט, אלהרר וזנדברג, תסייע להפחתת פליטות גזי החממה, כחלק מהמאבק במשבר האקלים.

במסגרת התכנית, יוקם צוות משימה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה לקידום הקמתם והוצאתם לפועל של פרויקטים רחבי היקף ובעלי חשיבות לאומית בתחום התשתיות, במטרה לעמוד ביעדי המעבר לכלכלה דלת פחמן לשנים 2030 ו-2050.

הצוות ידון בפרויקטי תשתית שיסייעו לטיפול במשבר האקלים, בין היתר בנושאי אנרגיה ירוקה, אגירת והולכת חשמל, לרבות פרויקטי הפקת חשמל בשילוב עם גידולים חקלאיים ושימוש בקרקע. כמו כן, ידון הצוות בפרויקטי פסולת ומחזור, בהם מתקנים למיון וטיפול בפסולת בהתאם למדיניות הטיפול בפסולת של המשרד להגנת הסביבה. הצוות ידון גם בפרויקטים המסייעים להיערכות לאסונות טבע ואירועי קיצון כדוגמת שריפות ושיטפונות, ויפעל לגיבוש פתרונות וצעדי מדיניות להסרת החסמים לביצועם.

בנוסף, ההחלטה מעגנת את הודעתה של שרת האנרגיה בעניין הקמת פורום ממשלתי לאנרגיות מתחדשות בראשותה. הפורום צפוי להתכנס כבר מחר בהשתתפות מנכ"לי כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים.

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בהצגת התכנית הסביבתית החדשה ליישובי החברה הערבית, דיר אל אסד, 13 ביולי 2021. יואב איתיאל
התכנית שהוצעה תסייע להפחתת פליטות גזי החממה, כחלק מהמאבק במשבר האקלים. זנדברג/יואב איתיאל

"משבר האקלים הוא אחד הנושאים המרכזיים על סדר היום העולמי, ובצדק", אמר בנט בישיבת הממשלה, "הוא נוגע לחיים של כולנו, וגם לחיים של הילדים והנכדים שלנו. זה בנפשנו. אנחנו נדרשים לזה גם כאן בישראל, בכל הדרגים ובכל המשרדים. הממשלה תאשר היום מספר החלטות, בהן קידום תחבורה נקייה ודלת פחמן, התייעלות אנרגטית והפחתת פליטות, עידוד חדשנות טכנולוגית והאצת תשתיות. יש עוד שורה של פעולות שאנחנו בוחנים ונודיע עליהן בהמשך לכשיבשילו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully