וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א: צו הסגירה לתחנה המרכזית החדשה ייכנס לתוקפו בדצמבר

בהיעדר האישורים הנדרשים למבנה, העירייה ושירותי כיבוי והצלה מחוז דן מסרו כי ההחלטה המשפטית מתחילת החודש תכנס לתוקף ב-5 בדצמבר. גם הקניון ייסגר, כולל מאות החנויות והעסקים הפועלים בו: "רשות הכבאות לא יכולה לתת אישור להמשך פעילות ללא סידורי בטיחות אש הולמים"

בווידאו: שרת התחבורה, מרב מיכאלי מתייחסת לפינוי התחנה המרכזית בתל-אביב/מערכת וואלה!

עיריית תל אביב ושירותי כיבוי והצלה מחוז דן מסרו היום (ראשון) הודעה משותפת, לפיה על פי החלטת בית המשפט צו הסגירה לתחנה המרכזית החדשה ייכנס לתוקף ב-5 בדצמבר הקרוב. "מאחר והנהלת התחנה המרכזית לא פעלה להשגת כלל האישורים ההכרחיים הנדרשים למבנה, העירייה נדרשת לסגירתה בהתאם לצו השיפוטי", נכתב.

לפי החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים מ-7 באוקטובר, הקניון בתחנה ייסגר כולל כל החנויות והעסקים הפועלים בו: "מאחר והמעבר לקומות ממסוף התחבורה נעשית בפועל דרך הקניון עצמו, לא יתאפשר מעבר. המשמעות היא שכל עוד הצו בתוקף - הן החנויות והן מרכז התחבורה הראשי יידרשו להפסיק את פעילותם".

מהעירייה ושירותי הכיבוי נמסר: "בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בין גורמים מקצועיים מעיריית תל אביב-יפו והרשות הארצית לכבאות והצלה מחוז דן נדון נושא היעדר אישור הרשות לכבאות והצלה לקניון התחנה המרכזית. רשות כבאות והצלה הבהירה כי אינה יכולה לתת אישור להמשך פעילות הקניון כל עוד ישנן כ-400 חנויות בבעלות פרטית אשר בתוכן נמצאים לכאורה חומרים דליקים ולא קיימים בהן סידורי בטיחות אש הולמים.

תחנה מרכזית בתל אביב ביום של השביתה הכללית , נובמבר 2011. נמרוד סונדרס
"החנויות והן מרכז התחבורה הראשי יידרשו להפסיק את פעילותם"/נמרוד סונדרס

עו"ד צבי שוב, מומחה לנדל"ן, תכנון ובנייה, המייצג מאות בעלי חנויות פרטיות בתחנה, אמר כי "זוהי עוד תוצאה של ההזנחה המכוונת של התחנה המרכזית החדשה, כפי שגם בית המשפט עמד עליה, שמובילה לכך שעוד ועוד בעלי חנויות נדחקים למכור את זכויותיהם עד להשתלטות מוחלטת עליה על ידי חברת התמח"ת בבעלות נצבא.

במסגרת ההזנחה הזו דוחפים את בעלי החנויות לקיר, והם ימשיכו להידרש לשלם דמי ניהול גם במקרה של סגירת התחנה. עיריית תל אביב היא לצערנו חלק מהגורמים המזניחים את התחנה, העירייה היתה צריכה לקדם כבר לפני עשרות שנים תכנון ורישוי מסודר לתחנה, שבנויים בה מאות אלפי מ"ר ללא היתר וללא תוכנית, וכן היתה צריכה לעבוד על מסמך מדיניות לתחנה כבר מ-2016 באופן שיקבע את עתידה ויאפשר לפתח אותה, ורק בימים אלה היא נדרשת לכך".

עוד בוואלה!

הושגה הכרעה: התחנה המרכזית בתל אביב תפונה

לכתבה המלאה
התחנה המרכזית החדשה. ניב אהרונסון
התחנה המרכזית החדשה/ניב אהרונסון

ב-5 באוקטובר הודיעה שרת התחבורה מרב מיכאלי כי "הושגו הסכמות" על פינוי התחנה, אולם אף אחד לא נקט בתאריך, והצפי היה שהפרויקט יחל בתוך לפחות כמה חודשים - ויסתיים בסוף 2023 או תחילת 2024. המשמעות של הצו המשפטי היא שאם לא תתקבל הכרעה אחרת - התחנה תפסיק לעבוד בסוף השנה, כשממשרד התחבורה טרם הוצעה חלופה.

זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל המפגע הזה, שהוא גם סביבתי, גם בריאותי וגם תחבורתי במידה לא מבוטלת יפונה ממקומו", אמרה אז השרה. "אז תודה רבה לכל אלה שכל כך התאמצו בשביל לעשות את הדבר הנכון הזה, וממש בזמן הנראה לעין אנחנו נראה מקומות חלופיים, יותר אוטובוסים חשמליים, שירות יותר טוב ופחות התחנה המרכזית המזהמת של תל אביב".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully