וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין: בשקית שהבאתי לפגישת בנט-פוטין היו מפות תצ"א

השר ששימש מלווה לרה"מ בפסגה בסוצ'י ענה בריאיון ל-103FM על השאלה שהעסיקה את הרשתות החברתיות בימים האחרונים, והצהיר על המפות כי הן עזרו לשכנע את פוטין לפעול בצורה רחבה בסוריה. מאוחר יותר, רה"מ חשף בישיבת הממשלה: אלקין נרדם במהלך הפגישה, "פוטין נקרע מצחוק"

בווידאו: פוטין, בנט בפתח פגישתם בסוצ'י, רוסיה/צילום: רויטרס

השר זאב אלקין אמר הבוקר (ראשון) כי בשקית שנשא עמו לפגישה בין ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין היו מפות תצלומי אוויר (תצ"א). בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, הוא סירב להשיב אם מדובר במפות של מדינה רחוקה או קרובה, אך אמר כי מדובר בתצלומים "שחשובים ביטחונית", ברקע התמקדות השיחות בסוריה ובגרעין האיראני.

אלקין נשאל עד כמה עזרו המפות לשכנע את פוטין לפעול בצורה רחבה בסוריה. "הן עזרו", אמר. "הן עסקו בכול מיני נושאים. מה שהיה צריך לחזור לארץ חזר ומה שהיה צריך להישאר שם נשאר שם. שני הנושאים המרכזיים של השיחה היו בלימת תוכנית הגרעין האיראני והמצב בסוריה, שני הנושאים נדונו מאוד בהצלחה".

"אני לא חושב שהרוסים מבינים שונה מאיתנו את מה שקורה באיראן", הבהיר.

ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר השיכון זאב אלקין בפסגה בסוצ'י, רוסיה, 22 באוקטובר 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
פוטין, בנט ואלקין בסוצ'י, שישי/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"האווירה בפגישה היתה מיוחדת, ובמקום שעתיים זה לקח חמש שעות", ציין אלקין והוסיף לפרט כי "פוטין בסוף לקח את ראש הממשלה לסיבוב בתוך האחוזה הנשיאותית ולביתו הפרטי. היתה כימיה מאוד טובה בין בנט לפוטין וזה שזה קרה בפגישה הראשונה זה מאוד מיוחד".

עוד הדגיש אלקין כי גם לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו יש "יחסים טובים מאוד עם פוטין והוא בנה אותם שלב אחרי שלב. הוא השיג דברים חשובים למדינת ישראל - על מה שמגיע לו קרדיט מגיע לו קרדיט". אך עם זאת, באשר למעורבות של פוטין בפוליטיקה הפנימית בישראל, אמר: "במסגרת הפגישה הזו בא לידי ביטוי שיש לו יחס חיובי לישראל והוא עקבי ביחס הזה. הוא היה ביחסים טובים עם כל המנהיגים הישראליים אותם פגש".

"כשאתה נכנס לתפקיד ומבין כמה הקשר עם רוסיה קריטי לביטחון של ישראל. זה שבנט הצליח לבנות מערכת יחסים טובה מאוד שמאפשרת להם להמשיך לפתח כל מיני תהליכי המשך, פוטין התקשר אתמול בצאת השבת והזמין את בנט לביקור המשך", סיפר.

בנושא ההכרה הישראלית בחיסון ספוטניק הרוסי - שנמצאת עדיין בספק - אלקין אמר כי נשיא רוסיה כלל לא העלה את העניין. "לקראת סוף הפגישה דיברנו על משבר הקורונה ואז זה עלה כדרך אגב. רוסיה נמצאת בשלבים סופיים בתהליכים מול ארגון הבריאות העולמי".

רה"מ בנט והשר אלקין עם נשיא רוסיה פוטין בסוצ'י
22.10.21. לשכת העיתונות הממשלתית
"פוטין התקשר אתמול בצאת השבת והזמין את בנט לביקור המשך"/לשכת העיתונות הממשלתית

לאחר מכן, נשאל אלקין על המקרה בישיבת הממשלה, ובנט הוסיף סיפור משלו.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי: "אלקין, תספר לנו - מה היה בשקית?".

אלקין: "השקית, השקית… בשקית היו חומרים מסווגים, ואסור לקחת אותם ביד כי צילמו אותנו".

ברביבאי: "אז תיק? משהו?".

אלקין: "הסיפור היותר טוב הוא משהו אחר. רה"מ, אני אני אספר או אתה?"

בנט: "אז היה לנו לילה לבן, טיסה של כמה שעות. אנחנו מגיעים, אחרי הנסיעה, אלקין יושב מימין לי, ובשלב מסוים… זאב נרדם".

אלקין: "סליחה אדוני, כשאתה התחלת להירדם ביקשת כוס קפה - לי אפילו כוס מים לא הציעו".

בנט: "תשמעו, אני מתאר משהו באריכות לפוטין ואז קולט שאלקין נרדם. פוטין נקרע מצחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully