וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי בתי החולים על מתווה המתמחים: "יביא להתפשרות באיכות הטיפול הרפואי"

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 13:28

במכתב לשר הבריאות הורוביץ מתחו 11 מנהלי בתי חולים ביקורת על כך שלטענתם הם לא עורבו בעבודת המטה על המתווה וכי לא מעט שאלות נותרו ללא מענה. יו"ר איגוד הרופאים הכירורגים הודיע על התפטרותו ותקף: "החלטות הרות גורל במשרד הבריאות נלקחות מבלי להתייעץ"

בווידאו: שר האוצר ליברמן בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר מתייחס למשבר המתמחים/צילום סטילס: ראובן קסטרו

11 מנהלי בתי חולים מתחו היום (חמישי) ביקורת על מתווה התורנויות של הרופאים המתמחים. במכתב לשר הבריאות ניצן הורוביץ הם כתבו כי "תאריך היעד למתווה, אפריל 2022 הוא לא ריאלי ויביא להתפשרות על איכות הטיפול הרפואי".

לטענתם, הם לא עורבו בעבודת המטה על המתווה. כתוצאה מכך, כתבו הרופאים, "אין תשובות לשאלות: כמה תקנים יוקצו לביצוע המתווה, מתכונת העבודה בסופ"ש ושכר המתמחים".

בתוך כך, הבוקר הודיע פרופ' יורם קלוגר, יו"ר הרופאים הכירורגים, על התפטרותו בעקבות המתווה. בהודעת ההתפטרות הוא תקף את שר הבריאות הורביץ: "לאחרונה נחשפנו לאספקט חדש במשרד הבריאות בו נלקחות החלטות הרות גורל - בעבודת מטה מוזרה ובלי להתייעץ עם מנהלי מחלקות".

פגישה בין שר הבריאות, ניצן הורביץ לבין יו"ר ארגון הרופאים המתמחים ד"ר ריי ביטון 20 באוקטבור 2021. ללא, מערכת וואלה!
אין תשובות לשאלות. הורוביץ וראש המאבק ריי ביטון, אתמול/מערכת וואלה!, ללא

במשרד הבריאות הגיבו למכתב ופרסמו הודעה בה נכתב כי "בשבועות האחרונים התקיימו שיחות התייעצות רבות בין מנהלי בתי חולים לבין שר הבריאות והנהלת המשרד בנוגע למהלך קיצור התורנויות - וכך יימשך. כל גורם במערכת הבריאות המעוניין להירתם ולתרום להצלחת המהלך, יודע היטב כיצד לעשות זאת".

במשרד הוסיפו כי בשבוע הבא יוקם צוות יישום מתווה קיצור התורנויות, בראשות המשנה החדש למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר ספי מנדלוביץ', והוא יחל עבודתו באופן מידי.

השר הורוביץ נשאל על טענות הרופאים כשהשתתף בוועידת השלטון המקומי לחדשנות. "בהתחלה המתמחים צעקו ועכשיו הוותיקים צועקים. זה שינוי גדול, הזזנו פה את הגבינה להרבה אנשים וכמו בכל שינוי, זה סימן טוב. אני עומד מאחורי הסיכום שלנו, זה סיכום מטעם הממשלה".

עוד בוואלה!

המתמחים חגגו את המתווה, אבל באוצר לא שותפים להבטחות

לכתבה המלאה
11 מנהלי בתיה"ח העבירו מכתב לשר הבריאות ניצן הורוביץ ובירכו על קיצור המתווה למתמחים. ללא, צילום מסך
קטע מהמכתב שנשלח לשר הורוביץ/צילום מסך, ללא

הרופאים המתמחים חזרו בהם אתמול מהתפטרותם וקיבלו את המתווה שהציג ביום שני שר הבריאות ניצן הורוביץ. זאת, לאחר שבועיים סוערים במשא ומתן בין נציגי המתמחים לבין משרד הבריאות והממשלה בעניין יישום המתווה גם על בתי חולים במרכז הארץ ולא רק בפריפריה. "ניצחנו והציבור ניצח", אמרה ד"ר ריי ביטון, מובילת המחאה, בתום הפגישה עם השר, "כולנו נזכה לרפואה טובה יותר".

לדבריה, המתמחים קיבלו שני ביטחונות מהשר - ועדה שתהיה אחראית ליישום המתווה, ולוחות זמנים חתומים. עם זאת, לאחר ההגעה להסכם נשמעו קולות שמתנערים מתנאי ההסכם, הטענה שאין להם כיסוי.
הבוקר צוטט בוואלה! בכיר במשרד הבריאות תוקף בחריפות את המתווה. "היועצים של השר חטפו אותו ואת המשרד. התוצאה היא שמשרד הבריאות מבטיח הבטחות ענק במאות מיליונים, שיתבררו מהר מאוד כהבטחות שווא, כיוון שהאוצר בכלל לא שותף להן ולא מתכוון לעמוד מאחוריהן".

מאוחר יותר היום התארח באולפן וואלה! שר האוצר אביגדור ליברמן, ואמר כי "הורוביץ לא סגר כלום" בעצמו עם המתמחים. "הצענו מתווה שנקרא 'פריפריה תחילה' עם אורנה ברביבאי והורוביץ, וחשוב להדגיש שאין מחסור של מתמחים בתל השומר או באיכילוב, יש מחסור גדול בפריפריה, אילת, נהריה וצפת וצריך לדאוג להם. לכן בנינו מתווה שמקובל על כולם. אני מניח שאחרי פסח ניכנס למו"מ על הסדר קיבוצי חדש ועד אז כלום. כל השאר זה באמת אגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully