וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המיליציות הפרו-איראניות תקפו בסיס אמריקני בדרום סוריה

21.10.2021 / 9:58

גורמים אמריקניים אמרו כי בסיס א-תנף האסטרטגי ככל הנראה הותקף על ידי שני מל"טים מתאבדים וכמה רקטות. לא היו נפגעים. בעיתון אל-אחבאר דווח כי המיליציות השיעיות אחראיות למתקפה, בתגובה לתקיפה הישראלית בתדמור החודש

כלי רכב מדגם בראדלי של צבא ארה"ב בבסיס במזרח סוריה, 11 בנובמבר 2019. AP
כלי רכב של צבא ארה"ב במזרח סוריה/AP

בסיס בדרום סוריה שבו שוהים כוחות אמריקניים הותקף אמש (רביעי) על ידי מל"טים מתאבדים ורקטות - כך אמרו גורמים אמריקניים וגורמים מקומיים. לא דווח על נפגעים. לפי ההערכות, מיליציות שיעיות פרו-איראניות הפועלות באזור אחראיות על המתקפה על בסיס א-תנף, השוכן באזור אסטרטגי שבמשולש הגבולות עם עיראק וירדן.

גורמים אמריקניים אמרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי הבסיס הותקף ככל הנראה על ידי שני מל"טים מתאבדים וכמה רקטות. בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, דווח הבוקר כי המתקפה של המיליציות הייתה בתגובה לתקיפה של ישראל בתדמור מוקדם יותר החודש, שבה לפי הדיווחים נהרגו לוחמים משורותיהן. המיליציות הגיבו בעבר בתקיפת כוחות אמריקניים בסוריה על תקיפות אוויריות אמריקניות נגדן.

הבסיס בא-תנף הוקם כדי לנהל את המאבק בדאעש, בעת ששלט במזרח סוריה, אבל מאז שנהדף מהאזור, הוא משמש את ארצות הברית לבלימת ההתבססות של איראן. הבסיס בא-תנף הוא המוצב היחיד עם נוכחות אמריקנים משמעותית בסוריה מחוץ לשטחים הכורדים שבצפון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully