וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין הורה על שבוע חופש כדי לבלום את התפשטות הקורונה

20.10.2021 / 22:21

נשיא רוסיה אישר את המהלך, שיחל בסוף החודש, בעקבות שיא במספר המתים והנדבקים במדינה. הוא עודד גם את הציבור המהסס להתחסן. "אני לא יכול להבין מה קורה, יש לנו חיסון אמין ויעיל"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במפגש וירטואלי עם גורמי ממשל, 20 באוקטובר 2021. רויטרס
"זה נוגע לחייכם ולבריאותכם ולבריאות של יקירכם". פוטין, היום/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה היום (רביעי) לעובדים להישאר בבתיהם למשך שבוע בהמשך החודש, בשל הזינוק במספר המתים והנדבקים בנגיף הקורונה, תוך שהוא מפציר באזרחים ההססניים להתחסן נגד הווירוס. הממשלה דיווחה על 1,028 מתים ביממה האחרונה, שיא יומי מאז פרוץ המגיפה. בסך הכול, מניין המתים מהמגיפה ברוסיה הגיע ל-226,353, המספר הגבוה ביותר באירופה בפער ניכר.

פוטין אמר כי הוא תומך בהצעת הממשלה להחיל שבוע חופש החל מ-30 באוקטובר ובמשך השבוע העוקב, שבו ממילא ארבעה ימים הם כבר ימי חופשה ממשלתיים. הוא הוסיף כי חלק מהמחוזות, שבהם המצב הוא החמור ביותר, השבתת העבודה עשויה להתחיל כבר בשבת ולהימשך עד אחרי 7 בנובמבר.

"המשימה שלנו היא לשמור על החיים ועל הבריאות של אזרחינו ולמצמם את השלכות ההדבקה המסוכנת", אמר פוטין בשיחת וידאו עם בכירים בממשל. "כדי להשיג זאת, קודם כל צריך להאט את קצב ההדבקה ולגייס אנשי מילואים נוסיפם של מערכת הבריאות, שנמצאת כרגע תחת עומס רב".

גם החברים של פוטין מהססים

מספר המתים היומי מקורונה ברוסיה נמצא בעלייה בשבועות האחרונים, וביום שבת נרשמו לראשונה יותר מאלף קורבנות ביום. זאת בשל שיעורי ההתחסנות הנמוכים, אדישות הציבור כלפי אמצעי הזהירות וסירובה של הממשלה להטיל הגבלות משמעותיות. רק כ-45 מיליון רוסים, כ-32% מכלל האוכלוסייה, מחוסנים בשתי מנות.

"זה נוגע לחייכם ולבריאותכם ולבריאות של יקירכם", אמר פוטין. עדיף להתחסן, למה לחכות למחלה ולהשלכותיה החמורות? בבקשה, היו אחראים ונקטו צעדים הכרחיים להגן על עצמכם, על הבריאות שלכם ועל הקרובים שלכם". נשיא רוסיה, שקיבל את החיסון המקומי "ספוטניק 5" מוקדם יותר השנה, אמר שהוא מתקשה להבין את ההיסוס ביחס לחיסונים, כולל בקרב חבריו הקרובים. "אני לא יכול להבין מה קורה", אמר פוטין. "יש לנו חיסון אמין ויעיל. החיסון באמת מפחית את הסיכונים למחלות, סיבוכים חמורים ומוות".

אף שרוסיה הפכה באוגוסט 2020 למדינה הראשונה בעולם שאישרה חיסון נגד קורונה ויש לה חיסונים בשפע, הציבור הפגין היסוס לגביהם בין היתר בשל מסרים סותרים של הרשויות. בעוד שהיא פיארה את ספוטניק ושלושה חיסונים מקומיים אחרים, התקשורת הממלכתית תקפה חיסונים מערביים. רבים ראו בכך מסר שנוי במחלוקת המזין ספקות בציבור לגבי חיסונים באופן כללי.

הקרמלין פוסל נכון לעכשיו את האפשרות להטיל סגר כללי נוסף כמו זה מתחילת המגיפה, שפגע שקשות בכלכלה ובפופולריות של פוטין. במקום זאת, לרשויות המחוזיות יש סמכויות נרחבות יותר להטיל הגבלות מקומיות, בהתאם למצב התחלואה המקומי.

סגן ראש ממשלת רוסיה, טטיאנה גוליקובה, המובילה את כוח המשימה למאבק בקורונה, אמרה השבוע ללא עבודה יכלול הגבלות על מסעדות, בתי קפה, תיאטראות, בתי קולנוע, חדרי כושר ומתקנים אחרים. היא הוסיפה כי מצופה מהרשויות המחוזיות לקבל החלטות רלוונטיות. הממשלה גיבשה גם שורת פיצויים לעסקים, כולל מענקים חד-פעמיים השווים לשכר מינימום ולאשראי בריבית נמוכה.

צוות רפואי מטפל בחולה קורונה בבית חולים במוסקבה, רוסיה, 19 באוקטובר 2021. Alexander Zemlianichenko, AP
המצב "עצוב מאוד". טיפול בחולי קורונה בבית חולים במוסקבה/AP, Alexander Zemlianichenko

ברבים מ-85 המחוזות ברוסיה יש כבר הגבלות על התקהלויות ציבוריות ועל תיאטראות, מסעדות ומקומות אחרים. חלקם מחייבים מגזרים ציבוריים מסוימים ובני 60 ומעלה להתחסן נגד קורונה. באזורים מסוימים, התחלואה הגוברת אילצה את הרשויות להפסיק את הסיוע הרפואי לאוכלוסייה משום שבתי החולים נאלצו להתמקד בטיפול בחולי קורונה.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הודה כי המצב "עצוב מאוד", וציין כי שיעור ההתחסנות באזורים אלו נמוך במיוחד.

במוסקבה, עם זאת, המסעדות ובתי הקולנוע מלאים, מועדוני הלילה והקריוקי הומי אדם ורוב הנוסעים בתחבורה הציבורית מתעלמים מההוראות לעטות מסיכות, למרות הזינוק במספר חולי הקורונה המאושפזים בטיפול נמרץ בשבועות האחרונים.

ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, אמר אתמול כי בני 60 ומעלה שלא התחסנו יידרשו להישאר בבתיהם. הוא גם הורה לבעלי עסקים לשלוח לפחות שליש מעובדיהם לעבודה מהבית למשך שלושה חודשים, החל מ-25 באוקטובר.

מניין המתים מקורונה ברוסיה, שאבחנה יותר משמונה מיליון מקרים במהלך המגיפה, הוא החמישי בגובהו בעולם אחרי ארצות הברית, ברזיל, הודו ומקסיקו. עם זאת, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המונה גם מקרי מוות שבהם הנגיף לא היה הגורם העיקרי, ספרה כ-418 אלף איש שמתו עם קורונה נכון לאוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully