וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב וישראל צפויות להקים צוות לפתרון המחלוקת סביב הקונסוליה האמריקנית בירושלים

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 19:34

שר החוץ האמריקני בלינקן אמר לשר החוץ לפיד שהוא מבין את הרגישות הפוליטית בישראל סביב הקונסוליה, והציע להקים צוות מצומצם שינהל מו"מ שקט ללא הדלפות. לפיד נענה בחיוב להצעה אך ביקש שהשיחות יחלו אחרי העברת התקציב. החשש: פתיחת הקונסוליה עלולה להביא לנפילת הממשלה

בווידאו: פגישת שרי החוץ של ישראל, ארה"ב ואיחוד האמירויות בוושינגטון/מערכת וואלה!

ממשל ביידן וממשלת ישראל צפויים להקים צוות משותף שינהל משא ומתן דיסקרטי בניסיון לפתור את המחלוקת סביב התוכנית האמריקנית לפתוח מחדש את הקונסוליה בירושלים - כך אמרו היום (רביעי) לוואלה! בכירים ישראלים שמעורים בנושא.

הקונסוליה האמריקנית בירושלים היתה אחראית על היחסים עם הרשות הפלסטינית במשך 25 שנה, לפני שנסגרה על ידי ממשל טראמפ בשנת 2019. הפתיחה מחדש של הקונסוליה מהווה תפוח אדמה פוליטי לוהט שעלול להביא לערעור הקואליציה.

פגישה טרילטרלית של שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד, ושר החוץ, יאיר לפיר בוושינגטון 13 באוקטובר 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד ובלינקן בוושינגטון, שבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

הנשיא ביידן אמר לראש הממשלה נפתלי בנט במהלך פגישתם בחודש אוגוסט כי הוא לא ינטוש את כוונתו לפתוח מחדש את הקונסוליה בירושלים, במיוחד לאור העובדה שזו היתה הבטחת בחירות. האמריקנים נענו לבקשה הישראלית להמתין עם המהלך עד אחרי העברת התקציב בתחילת נובמבר, אבל המחלוקת בעניין עלולה להביא למתיחות בין הבית הלבן ללשכת ראש הממשלה.

סוגיית פתיחתה מחדש של הקונסוליה האמריקנית עלתה במהלך פגישתם של שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן ושר החוץ יאיר לפיד בוושינגטון ביום רביעי שעבר. בכירים ישראלים אמרו כי לפיד אמר לבלינקן בפגישה כי פתיחה מחדש של הקונסוליה תביא בסבירות גבוהה לנפילת הממשלה. "אני לא יודע להחזיק את הקואליציה ביחד אם אתם תפתחו את הקונסוליה", אמר לפיד לבלינקן.

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס נפגשה עם שר החוץ יאיר לפיד בבית הלבן, 12 באוקטובר 2021. Jacquelyn Martin, AP
"שר החוץ מתנגד לפתיחת הקונסוליה בירושלים והבהיר זאת בכל פגישותיו בוושינגטון". לפיד בפגישתו עם סגנית נשיא ארה"ב/AP, Jacquelyn Martin

שר החוץ האמריקני אמר שהוא מבין את הרגישות הפוליטית אבל הדגיש כי ארה"ב רוצה לפתוח בדיאלוג עם ישראל כדי למצוא פתרון למחלוקת. בכירים ישראלים אמרו שבלינקן הציע להקים צוות מצומצם שיכלול אותו ואת לפיד, יחד עם עוזר אחד או שני עוזרים מכל צד שינהלו מו"מ שקט ללא הדלפות על פתרון משביע רצון. לפיד נענה בחיוב להצעה אבל ביקש שהשיחות בנושא יתחילו רק אחרי העברת התקציב.

מלשכת לפיד נמסר כי לא הוקם בשלב זה צוות לשיחות עם האמריקנים בנושא הקונסוליה. "שר החוץ מתנגד לפתיחת הקונסוליה האמריקנית בירושלים והוא הבהיר זאת בכל פגישותיו בוושינגטון", אמרו בלשכת לפיד. דובר מטעם משרד החוץ האמריקני מסר: "אין לנו משהו חדש למסור בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully