וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-100 הרוגים בשיטפונות ומפולות בוץ בהודו ובנפאל

שתי המדינות חוות הצפות קטלניות, שלפי מומחי אקלים נובעות מההתחממות הגלובלית. באוטראקהאנד שבצפון הודו ירדו כמויות גשם הגדולות ב-500% בהשוואה לשנה שעברה. בנפאל, נהרות עלו על גדותיהם וגרמו להצפות ולהרס מבנים

בווידאו: הצפות ומפולות בהודו/צילום: רויטרס

מניין המתים מהשיטפונות ומפולות הבוץ בהודו ובנפאל עלה היום (רביעי) ליותר ממאה, בהם כמה משפחות שנסחפו או נמחצו בבתיהן במפולות בוץ וסלעים.

באוטראקהאנד שבצפון הודו, 46 תושבים נהרגו בימים האחרונים ועוד 11 מוגדרים נעדרים אחרי ששברי ענן גרמו למפולות ולהרס כמה מבנים. הרשויות הורו על סגירת בתי ספר ואסרו על כל פעילות דתית ותיירותית במדינה.

בערוצי הטלוויזיה ובתיעודים ברשתות החברתיות נראו תושבים פוסעים במים שהגיעו להם עד גובה הברכיים ליד אגם נאיניטל, מוקד תיירותי באזור, והגנגס עלה על גדותיו ברישיקש. השיטפונות כמעט שסחפו פיל ליד שמורת טבע, שבה חיים 164 טיגריסים וכ-600 פילים - אך הוא הצליח להיאבק בזרמים החזקים ולשחות למקום מבטחים.

באוטראקהאנד ירדו 178.4 מ"מ של גשם בממוצע יומי ב-18 הימים הראשונים של אוקטובר, כ-500% יותר בהשוואה לתקופה הממוצעת. במוקטשוואר, ירדו 340.8 מ"מ של גשם ביממה - שיא של כל הזמנים מאז שהוצבה באזור התחנה המטאורולוגית ב-1897. בפברואר, כ-200 איש נספו בשיטפונות עזים בעמק נידח באוטראקהאנד. המדינה דיווחה על יותר מ-7,750 אירועי גשם קיצוניים מאז 2015, רובם בשלוש השנים האחרונות.

מכוניות שקועות אחרי שיטפונות במדינת אוטראקהאנד, הודו, 20 באוקטובר 2021. AP
עלייה של 500% בגשמים. רכבים שקועים בהצפות באוטראקהאנד/AP

במדינת קרלה שבדרום הודו מספר ההרוגים עלה היום ל-39. מדינת החוף ספגה גשמים כבדים מאז יום שישי ואלפי תושבים הועברו למקומות בטוחים יותר. יותר מ-200 בתים נהרסו וכמעט 1,400 ניזוקו. בקרלה נרשמה עלייה במספר אסונות הטבע, כשב-2018 נספו קרוב ל-500 בני אדם בהצפות החמורות ביותר זה מאה שנה.

השירות המטאורולוגי של הודו צופה כי החל מהיום תחול "ירידה משמעותית" בכמות הגשמים במדינה. עם זאת, החזאים מזהירים מפני גשם כבד יותר בימים הקרובים בתום הפוגה קצרה.

עוד בוואלה!

דוח האו"ם: מיליארד ילדים בעולם נמצאים בסיכון קיצוני בשל משבר האקלים

לכתבה המלאה
פעולות חילוץ אחרי שיטפונות במדינת אוטראקהאנד, הודו, 20 באוקטובר 2021. רויטרס
פעולות חילוץ של תושבים אחרי שיטפונות באוטראקהאנד/רויטרס

בנפאל השכנה דווח על 31 קורבנות לאחר ימים של גשמים עזים ועל עוד 43 נעדרים. נהרות שעלו על גדותיהם הציפו בתים בכמה מחוזות, הסבו נזקים לכבישים ולגשרים והרסו יבולים.

"עדיין יורד גשם במקומות רבים, ומספר ההרוגים עשוי לעלות עוד יותר", מסרה הומקלה פנדי, פקידה ברשות לניהול אסונות. בדאנקוטה, שבמזרח נפאל, שישה בני אדם, בהם שלושה ילדים, נהרגו כשמפולת בוץ קברה בית במהלך הלילה.

מומחים אומרים כי הם קורבנות של שינויי האקלים שפקדו את דרום אסיה בשנים האחרונות והתחממות הים הערבי בעקבות כריתת יערות, הקמת סכרים ופיתוח יתר. אלו הגבירו את תופעת מפולות הבוץ באזור ההימלאיה, שבו הגשמים הפכו לצפויים פתוח והמסת הקרחונים הואצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully