וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: לא ביצענו ניסוי בטיל על-קולי גרעיני, אלא ברכב חלל

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 17:23

משרד החוץ בבייג'ינג דחה את הדיווח ב"פיינשל טיימס" על ניסוי בטיל מתקדם שהקיף את העולם והפתיע את המודיעין האמריקני. בסין תיארו זאת כ"ניסוי שגרתי" לבחינת טכנולוגיה לשימוש חוזר ברכבי חלל

שיגור חללית שנזה'ו-13 ממרכז השיגור בגאנסו, סין, 16 באוקטובר 2021. GettyImages
שיגור חללית ממרכז שיגור בגאנסו, שבת/GettyImages

סין הכחישה היום (שני) כי היא ביצעה לאחרונה ניסוי בטיל על-קולי המסוגל לשאת נשק גרעיני, וטענה כי היה זה ניסוי ברכב חלל. אתמול דווח ב"פיינשל טיימס" הבריטי, שציטט חמישה גורמים המעורים בנושא, כי הטיל הקיף את כדור הארץ לפני שהתרסק לעבר המטרה, שאותה פספס בכמה עשרות ק"מ. הניסוי, לפי הדיווח, "תפס את המודיעין האמריקני בהפתעה" והציג התקדמות דרמטית של בייג'ינג במרוץ החימוש בין המעצמות.

"זה לא היה טיל, אלא רכב חלל", אמר דובר משרד החוץ של סין, במהלך תדרוך לעיתונאים בבייג'ינג. הוא הוסיף כי היה זה "ניסוי שגרתי" לצורך בדיקת טכנולוגיה לשימוש חוזר ברכב החלל שחשיבותה היא "בלספק שיטה זולה ונוחה לבני אדם לנסוע בשלום לחלל ובחזרה". הוא ציין כי חברות רבות ביצעו ניסויים דומים. משרד החוץ של סין טען גם כי הניסוי המדובר היה ביולי ולא באוגוסט כפי שפורסם ב"פייננשל טיימס".

ארצות הברית צופה מקרוב במודרניזציה הצבאית של סין כדי להעריך את הסיכונים האפשריים מיריביתה האסטרטגית הפועלת באסרטיביות גוברת. "אנחנו מודאגים ממה שסין עושה בתחום העל-קולי", אמר היום רוברט ווד, שגריר ארצות הברית בפורום לפירוק מנשק. "אנחנו לא יודעים איך להתגונן מפני סוג הטכנולוגיה הזאת, לא מסין ולא מרוסיה". הוא התייחס לקושי של מערכות ההגנה מפני טילים לאתר כלי נשק הטסים במהירות כה רבה כשהם מסוגלים לתמרן ולהתחמק ממערכות ההגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully