וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מתמחים הגישו מכתבי התפטרות לבתי חולים ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 16:33

חרף המכתבים, חלק מההתפטרויות הינן מחלקתיות והן הצהרות לא רשמיות מאחר ומכתבי התפטרות טרם הוגשו למחלקות של משאבי האנוש. ארגון המתמחים "מרשם" עדכן כי המתפטרים הם מ-35 מחלקות בבתי חולים

בווידאו: הפגנת הסטודנטים לרפואה לאות הזדהות עם מאבק המתמחים/מערכת וואלה!

כ-300 מתמחים הגישו היום (שני) מכתבי התפטרות מ-35 מחלקות בבתי חולים ברחבי הארץ - כך עדכן ארגון המתמחים "מרשם". עם זאת, חלק מההתפטרויות מחלקתיות ולא רשמיות - מכתבי התפטרות טרם הוגשו למחלקות משאבי האנוש, וכמות גדולה מהמכתבים מייעדים את תאריך העזיבה ל-2023.

הצעד של המתמחים מגיע לאחר שבועיים סוערים בין נציגיהם לבין נציגי משרד הבריאות והממשלה, בעקבות המתווה החדש לקיצור התורנויות שלהם אותו הציגה הממשלה, שיהיה תקף רק על עשרה בתי חולים בפריפריה, ולטענת המתמחים אין בו בשורה של ממש.

שר האוצר אביגדור ליברמן תקף היום בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו את המחאה: "מה שמחייב אותנו זה ההסכם הקיבוצי שכבר פג תוקף עם ההסתדרות הרפואית, ואותו הסדר שנחתם ב-2011. אני לא מתכוון לנהל מו"מ עם אף גורם חוץ מההסתדרות הרפואית. ליבי עם המתמחים", הדגיש, "אך יחד עם זאת צריך להבין שכשמדברים על רופאים מתמחים, מדובר בממוצע של 5 משמרות בחודש עם שכר ממוצע של 24 אלף שקל, וכל אחד מתפרנס איפה שהוא יכול".

הגשת מכתבי התפטרות של מאות מתמחים מ-35 מחלקות בביה"ח ברחבי הארץ, 18 באוקטובר 2021. מרשם, אתר רשמי
מתמחים מגישים את מכתבי ההתפטרות. היום/אתר רשמי, מרשם

בהמשך למאבקם, כ-200 סטודנטים לרפואה מכל רחבי הארץ הפגינו אתמול בתל אביב על המתווה. המוחים החלו להפגין ברחבת הסינמטק בתל אביב והמשיכו לצעוד על רחוב אבן גבירול, ובהמשך חסמו את צומת עזריאלי.

לפני כשבועיים כ-2,590 מתמחים בבתי החולים הגישו את התפטרותם למשרד הבריאות, כמחאה על המתווה החדש: "ההיתר מבהיר כי קיצור התורנויות, כפי שאמרנו, יחול רק על 10% מהמתמחים. 90% מהמתמחים ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות. לכמה זמן? לא ברור", אמרו. "אין בהיתר איזכור כלשהו לתאריך יעד שבסופו כל המתמחים יעברו לתורנויות של 16+2".

"המקצועות הכירורגים הוחרגו לגמרי מהמתווה", הוסיפו בארגון. "שר הבריאות מפחד לקצר תורנויות לכירורגים במקום לפחד שמתמחה בשעה ה-25 שלו לתורנות, יאחוז סקלפל מעל גופו של מנותח. סדר העדיפויות מעוות. זו לא בשורה, זו מריחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully