וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: רצח חבר הפרלמנט בכנסייה - אירוע טרור

עודכן לאחרונה: 16.10.2021 / 11:52

היחידה ללוחמה בטרור במשטרה במדינה הודיעה כי חקירת הרצח של דייוויד איימס העלתה סבירות לקשר לאסלאם קיצוני. החשוד בדקירת חבר מפלגת השמרנים בכינוס בוחרים באסקס, בריטי ממוצא סומלי בן 25, ככל הנראה פעל לבדו. ג'ונסון ביקר בזירת האירוע

בווידאו: חבר הפרלמנט הבריטי דייוויד איימס נרצח במפגש עם בוחרים בכנסייה/עריכה: אביעד בללי

המשטרה בבריטניה קבעה היום (שבת) כי הרצח של חבר הפרלמנט דייוויד איימס היה אירוע טרור. בחקירת היחידה ללוחמה בטרור במדינה עלתה הסבירות לקשר של החשוד בדקירתו למוות בכנסייה בעיר אסקס, ככל הנראה בריטי ממוצא סומלי, לאסלאם קיצוני.

החשוד בן ה-25 מוחזק במעצר בחשד לרצח. לפי דיווח בגרדיאן, פרטיו של הצעיר זהים לאלה של אדם שהופנה בעבר ל"תכנית המניעה", התכנית הרשמית לאזרחים שנמצאים בסכנת הקצנה.

זירת רצח חבר הפרלמנט הבריטי דיוויד איימס, 15 באוקטובר 2021. AP
נדקר בכנס בוחרים. איימס/AP
זירת רצח חבר הפרלמנט הבריטי דיוויד איימס, 15 באוקטובר 2021. AP
"אנשים המומים". זרי פרחים לזכרו של איימס באזור הכנסייה/AP

המשטרה עדכנה כי במסגרת החקירה, שוטרים ערכו סריקות בשתי כתובות באזור לונדון. בשלב זה הם סבורים שהרוצח פעל לבדו. "אנו לא מחפשים חשוד נוסף הקשור בתקרית, ולא מאמינים שקיים איום על הציבור", נמסר ממשטרת אסקס, שם אמרו כי קיבלו את הדיווח על הדקירה רק אחר הצהריים.

איימס, חבר המפלגה השמרנית, הותקף בידי החשוד במהלך מפגש עם נציגים במחוז הבחירה שלו במזרח אנגליה. "המשטרה והצוותים הרפואיים הגיעו בתוך דקות ואיתרו את איימס, שסבל מפציעות מרובות", אמרו בשמטרה. זו הייתה תקרית קשה, והשוטרים והפרמדיקים שלנו עשו הכול כדי להציל את סר דייוויד. לצערנו, הוא מת במקום".

זירת רצח חבר הפרלמנט הבריטי דיוויד איימס, 15 באוקטובר 2021. רויטרס
ייתכן קשר לאסלאם קיצוני. זירת הרצח/רויטרס

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה ומנהיג המפלגה השמרנית, ביקר היום בכנסייה באסקס. "אנשים המומים ועצובים, איבדנו חבר וקולגה אהוב מאוד", אמר. לצד ג'ונסון, שרת הפנים פריטי פאטל ומנהיג הלייבור קיר סטארמר הניחו זרי פרחים לזכרו של איימס. פוליטיקאים נוספים מכל הקשת הפוליטית בבריטניה הביעו הלם עם קבלת הדיווחים על דקירתו ומותו.

תקיפתו הזכירה את זו של חבר הלייבור סטיבן טימס ב-2010, שנפצע מדקירות במשרדו במחוז הבחירה שלו, ואת הירי הקטלני בחברת הלייבור ג'ו קוקס ימים לפני משאל העם על הברקזיט ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully