וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: חבר פרלמנט נדקר למוות במפגש עם בוחרים בכנסייה

דייוויד איימס, חבר מפלגת השמרנים, נדקר כמה פעמים בכינוס פוליטי באסקס שבמזרח אנגליה. המשטרה עצרה את החשוד ברצח, בן 25, ובשלב זה מסתמן שפעל לבדו. המניע טרם ברור. ג'ונסון: "אנשים המומים ועצובים, איבדנו חבר וקולגה אהוב מאוד"

בווידאו: חבר הפרלמנט הבריטי דייוויד איימס נרצח במפגש עם בוחרים בכנסייה/עריכה: אביעד בללי

דייוויד איימס, חבר פרלמנט מטעם המפלגה השמרנית בבריטניה, נדקר למוות היום (שישי) בכנסייה במחוז אסקס שבדרום-מזרח אנגליה. איימס בן ה-69 הותקף בידי צעיר בן 25 במהלך מפגש עם נציגים במחוז הבחירה שלו בעיירה ליי. במשטרה סבורים בשלב זה שהחשוד פעל לבדו, אך המניע שלו טרם ידוע.

"אנו לא מחפשים חשוד נוסף הקשור בתקרית, ולא מאמינים שקיים איום על הציבור", נמסר ממשטרת אסקס, שם אמרו כי קיבלו את הדיווח על הדקירה רק אחר הצהריים. איימס טופל בזירה ופונה במסוק לבית חולים, אולם הוא מת מפצעיו.

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה ומנהיג המפלגה השמרנית, אמר בתגובה לתקרית הקשה כי "אנשים המומים ועצובים, איבדנו חבר וקולגה אהוב מאוד".

חבר הפרלמנט דייוויד איימס. GettyImages
נרצח בדקירות. דייוויד איימס/GettyImages

פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית בבריטניה הביעו הלם עם קבלת הדיווחים הראשונים על דקירתו ומותו של חבר הפרלמנט. מנהיג הלייבור, קיר סטארמר, צייץ בטוויטר כי מדובר בידיעה "מחרידה ומזעזעת ביותר. אנו חושבים על דייוויד, משפחתו וצוותו". כמו כן, הדגלים בפרלמנט בלונדון הורדו לחצי התורן בעקבות הרצח.

מאוחר יותר שרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל, כתבה בציוץ בטוויטר כי הרצח מעלה שאלות "שנכון לשאול אותן" לגבי בטיחות נבחרי הפרלמנט. היא ציינה כי היא תעדכן בנושא זה "בבוא העת".

זירת רצח חבר הפרלמנט הבריטי דיוויד איימס, 15 באוקטובר 2021. רויטרס
זירת הרצח בכנסייה, היום/רויטרס
זירת רצח חבר הפרלמנט הבריטי דיוויד איימס, 15 באוקטובר 2021. רויטרס
זירת האירוע בו נדקר חבר הפרלמנט, היום/רויטרס

איימס בן ה-69 נבחר לראשונה לפרלמנט ב-1983, בתור נציג אזור בסילדון, וב-1997 עבר לייצג את מחוז סאות'נד ווסט. תקיפתו מזכירה את זו של חבר הלייבור סטיבן טימס ב-2010, שנפצע מדקירות במשרדו במחוז הבחירה שלו, ואת הירי הקטלני בחברת הלייבור ג'ו קוקס ימים לפני משאל העם על הברקזיט ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully