וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות פריצה לטלפון: תפנית במשפט ישראלי מלאס וגאס המואשם בעבירות מין בבת 10

עודכן לאחרונה: 14.10.2021 / 0:16

השינוי חל לאחר שהחוקרים הצליחו לפרוץ לטלפון של אשר דזן, בן ה-35, ומצאו תיעוד שלו תוקף מינית את הילדה. זאת, כשנתיים לאחר שנעצר. דזן, עומד בפני 93 אישומים הכוללים תקיפה מינית נגד ילד מתחת לגיל 14 ומעשי זימה עם ילד. משפטו של דזן צפוי להתקיים בחודש מאי

אשר דזן. חשוד בגין עבירות מין נגד ילדה בת משטרת לאס וגאס.. משטרת לאס וגאס, מערכת וואלה!
סנגורו האמריקני טען לחוסר ראיות. דזן/מערכת וואלה!, משטרת לאס וגאס

תפנית דרמטית חלה באחרונה במשפטו של אשר דזן, בן ה-35 מנהריה המתגורר בלאס וגאס שבארצות הברית ושנעצר ב-2019 בחשד לעבירות מין בילדה בת 10. זאת, לאחר שחוקרים הצליחו לפרוץ לטלפון הנייד שלו כשנתיים לאחר המעצר ומצאו תיעוד שלו תוקף מינית את הילדה.

דזן, עומד בפני 93 אישומים הכוללים תקיפה מינית נגד ילד מתחת לגיל 14 ומעשי זימה עם ילד. העונש המקסימלי בגין העבירות האלה באם יורשע, הינו 30 שנה עד מאסר עולם. משפטו צפוי להתקיים בחודש מאי 2022 במעמד מושבעים.

מאז נפתחה החקירה, סנגורו האמריקני טען לחוסר ראיות, ואמר כי הילדה עברה מניפולציה על ידי אמה, "שהרעילה את מוחה". דזן שוחרר בעבר בערבות של עשרת אלפים דולר, המשיך להפעיל את עסקיו בעיר, ואף יצא ונכנס לארצות הברית במהלך התקופה.

ניידת משטרה מחוז קוב, ארה"ב. יוטיוב, צילום מסך
ניידת משטרה במחוז קוב בארה"ב/צילום מסך, יוטיוב

כל זה היה תוך שהטלפון של דזן נותר נעול. אולם החוקרים המשיכו לנסות ולפרוץ אותו כשלפני כמה שבועות הצליחו במשימתם. החוקרים הזדעזעו לגלות לדבריהם מעל 100 אלף תמונות בטלפון בהן לטענתם 2,684 קבצים המתוארים כפורנוגרפיה של ילדים, לרבות תיעודים עם הקורבן לכאורה בזמן שישנה.

התקשורת המקומית בלאס וגאס אומרת כי דזן מתועד תוקף מינית את הילדה בפרק זמן של 26 יום. סגן התובע המחוזי הראשי של מחוז קלארק, ג'ייק וילאני, הסביר לתקשורת כי החוקרים השתמשו בטכניקת כזו שבה הם מנסים קודי גישה שונים שוב ושוב.

מעט לפני שהם בסופו של דבר הצליחו להיכנס לטלפון, הם ניסו את הטכניקה כמה פעמים עד שסוללת הטלפון התנפחה. "היו כל כך הרבה סרטונים על הטלפון הזה בהם הוא מטריד מינית את הילדה הזו שהיינו צריכים לחתוך אותו בשלב מסוים", אמר התובע.

ניידת של משטרת מיאמי במהלך התפרצות נגיף הקורונה. פלורידה, ארצות הברית. 24 במאי 2020. AP
ניידת משטרה במיאמי. מאי, 2020/AP

דזן לא היה בבית המשפט לדיון הערובה שלו והוא בבידוד בבית המעצר של מחוז קלארק. התובע ביקש להעלות את גובה הערבות לחמישה מיליון דולר. "אני דואג לקהילה כאן ללא ספק בהתחשב בהתנהגותו. אני דואג לילדים של הקהילה הזאת", צוטט וילאני התובע.

הסנגור של דזן עתר לערבות של 100 אלף דולר ואמר כי לדזן יש קשרים עמוקים בקהילת לאס וגאס וכי הוא בעל עסק שמוכר אביזרי טלפון סלולרי, יחד עם אשתו שתומכת בו. לאחר ששמע את הצדדים, השופט העלה את סכום הערבות למיליון דולר עם איזוק אלקטרוני הדוק. טרם התברר אם הצליח להעמיד את הערבות הנדרשת ולהשתחרר.

צעירים בקהילה הישראלית העוסקת במכירה מעגלות בקניונים מכירים את אשר דזן. ישראלי אחד סיפר לוואלה! כי במהלך מבצע "שומר חומות" הוא היה ממארגני הפגנת תמיכה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully