וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יריה: "סיכלנו מתקפה של בדלנים שנתמכו על ידי ישראל"

13.10.2021 / 22:00

ערוץ מקומי טען שכוחות הביטחון עצרו 17 חברי קבוצה שלטענת הרשויות קיבלו עזרה "מהישות הציונית וממדינה בצפון אפריקה". לפי הדיווח, ברשותם נתפסו מסמכים וכלי נשק. לאחרונה ניתקה אלג'יריה את יחסיה עם מרוקו, בין היתר בשל הנורמליזציה עם ישראל

כוחות הביטחון של אלג'יריה סיכלו מתקפה מתוכננת של בדלנים שנתמכו על ידי "הישות הציונית" ומדינה בצפון אפריקה - כך דיווח היום (רביעי) ערוץ א-נהר המקומי. לפי הדיווח, 17 חברי קבוצה בדלנית, שהוכרזה על ידי הרשויות כארגון טרור, נעצרו ונתפסו עם מסמכים המצביעים על קשר רציף עם ארגוני "הישות הציונית" ועם כלי נשק. עוד נטען כי בהמשך יפורסמו "הודאותיהם" של חברי הקבוצה, המכונה MAK.

אלג'יריה האשימה באוגוסט את MAK וקבוצה בדלנית נוספת בהצתת גל השריפות הקטלני, שבו נספו עשרות בני אדם. היא טענה כי אחת מהן נתמכה על ידי מרוקו וישראל, שנרמלו בשנה האחרונה את יחסיהן למורת רוחה. בהמשך אותו חודש היא ניתקה את יחסיה הדיפלומטיים עם מרוקו, תוך שהיא מזכירה בין היתר את הביקור של שר החוץ יאיר לפיד בממלכה. בחודש שעבר החליטה לסגור את המרחב האווירי שלה לכל הטיסות ממרוקו, אזרחיות וצבאיות.

הגבול בין מרוקו לאלג'יריה נותר סגור מאז 1994. היחסים בין המדינות השכנות התדרדרו מאז השנה שעברה, בעקבות התחדשות הסכסוך בסהרה המערבית לאחר שנים של שקט יחסי. מרוקו רואה בסהרה המערבית חלק בלתי-נפרד משטחה, אך אלג'יריה תומכת בתנועה הבדלנית פוליסריו.

ההכרה של ממשל טראמפ בריבונות של מרוקו בסהרה המערבית בשנה שעברה סללה את הדרך לנורמליזציה עם ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • אלג'יריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully