וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נעדר מההצבעה על חוק הקנאביס, בליכוד ביקרו: "מחייב אותנו לבוא - ולא מגיע"

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 17:00

גורמים בליכוד טוענים כי ביקשו לקבל חופש הצבעה אך סורבו בשל המשמעת האופוזיציונית. לאחר שבכירי המפלגה נעדרו והחוק עבר, הביעו ח"כים בסיעה את מורת רוחם: "מודל בטוח לתחילת התפרקות האופוזיציה". מקורבים לנתניהו: התקזז עקב אילוץ במסגרת תפקידו כראש אופוזיציה

בווידאו: הצעת החוק להסדרת הקנאביס הרפואי עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ הכנסת

ביקורת בליכוד בעקבות ההיעדרות ההמונית של ח"כים מההצבעה בכנסת היום (רביעי) על חוק הקנאביס הרפואי, ובפרט על היעדרותו של יו"ר המפלגה בנימין נתניהו. גורמים בליכוד אמרו לוואלה! כי הבוקר חלק מהח"כים ביקשו לקבל חופש הצבעה בחוק, אך הסיעה חייבה את כל חבריה להגיע והוסבר להם כי אין חופש הצבעה בגלל דרישת הסיעות החרדיות להתנגד.

עוד נמסר להם כי אם ברע"ם יצביעו בעד, יינתן חופש הצבעה באופוזיציה. בסופו של דבר רע"ם אכן הצביעו בעד, ולפחות שליש מחברי הסיעה נעדרו מההצבעה, למרות שלא נמסר על שינוי בנוגע למשמעת האופוזיציונית.

"היתה החלטה שאין חופש הצבעה ומצביעים נגד", אמר ח"כ בליכוד. "המציאות שבה נתניהו מחייב את חברי הסיעה להצביע נגד הצעת חוק בניגוד לעמדתם הבסיסית, בעוד הוא וכל הבכירים - יולי אדלשטיין, ישראל כץ, ניר ברקת ועוד - בסוף לא מגיעים, זה מודל בטוח לתחילת התפרקות האופוזיציה". מקורבים לנתניהו אמרו בתגובה כי הוא התקזז באופן חריג עבור אילוץ במסגרת תפקידיו כיו"ר אופוזיציה, ולכן נעדר מההצבעה.

ח"כ בנימין נתניהו בפתיחת מושב החורף בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
חייב את חברי הסיעה להגיע - ונעדר. נתניהו/ראובן קסטרו

הח"כים הרבים בליכוד שנעדרו מההצבעה, העדיפו לא להצביע נגד חוק שמיטיב עם חולים שזקוקים לקנאביס הרפואי, אחרי שהבינו שבכל מקרה יש לחוק רוב. ההיעדרות שלהם גררה זעם בקרב ח"כים אחרים בליכוד שהתרעמו על הפרת המשמעת האופוזיציונית. ח"כ דוד ביטן זעם בירכתי המליאה על ההתנהלות וההתרופפות.

בין הח"כים הנעדרים היו יו"ר המפלגה, בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין, אמיר אוחנה, אופיר אקוניס, ניר ברקת, גילה גמליאל, גלית דיסטל-אטבריאן, צחי הנגבי, ישראל כץ, אורלי לוי-אבקסיס וקטי שטרית. חברי רע"מ הצביעו בעד או נעדרו מההצבעה. גם ח"כ עמיחי שיקלי, המורד מימינה, הצביע בעד.

עוד בוואלה!

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את החוק שיסדיר את ייצור והפצת הקנאביס הרפואי

לכתבה המלאה
שמחה בקואליציה לאחר אישור בקריאה טרומית של חוק הקנאביס, 13 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כיות מהקואליציה חוגגות את אישור החוק, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

הקואליציה אישרה היום את הצעת החוק של ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) בקריאה טרומית, ברוב של 54 ח"כים שהצביעו בעד, לעומת 42 נגד. בעקבות הסכמות עם משרד הבריאות, הצעת החוק לא תקודם מעבר לקריאה טרומית בלי דיון נוסף בוועדת שרים לחקיקה, שכן במשרד הבריאות מעוניינים להסדיר את הנושא בתקנות, ולא בחקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully