וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ששב להכרה: החמרה במצבו של איציק סעידיאן

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 11:59

שבועות לאחר שסעידיאן המאושפז בתל השומר שב להכרתו ואף תקשר עם סביבתו, בני משפחתו עדכנו כי כעת מצבו הורע. המשפחה: "מבקשים לחדול מביקורים בעת הזו. ‏ומעם ישראל להתפלל לרפואתו של יצחק חיים בן לידה"

החמרה חלה במצבו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו בחודש אפריל במחאה מול משרדי מרכז השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה - כך נמסר היום (ראשון) ממשפחתו. זאת, לאחר שבסוף ספטמבר סעידיאן, המאושפז בבית החולים שיבא תל השומר, שב להכרה ואף תקשר עם סביבתו.

עוד נמסר מהמשפחה כי היא "‏מבקשת לחדול מביקורים בעת הזו. ‏ומעם ישראל להתפלל לרפואתו של יצחק חיים בן לידה".

איציק סעידיאן. מתוך פייסבוק, צילום מסך
איציק סעידיאן/צילום מסך, מתוך פייסבוק

סעידיאן בן ה-26, המתמודד עם פוסט טראומה ממבצע צוק איתן, נכווה באורח קשה כשהצית את עצמו. הצעיר לחם בחטיבת גולני במבצע צוק איתן בשכונת ס'געייה ברצועת עזה. לאחר שחרורו סבל מפוסט טראומה ופנה למשרד הביטחון לקבל עזרה והכרה בנכות. לאחר תהליך ארוך ומורכב הוא הוכר לטענתו באחוזי נכות נמוכים ביחס למצבו הרפואי. הצעיר התעקש לקבל הכרה רחבה יותר אך נתקל בקשיים שהערימו עליו במשרד הביטחון.

מצבו הקשה שהוביל אותו להצית את עצמו זעזע רבים. לאחר שנפצע, אזרחים רבים הגיעו כדי לתרום דם עבורו, ונכי צה"ל פתחו במחאה. בעקבות האירוע, משרד הביטחון קידם את רפורמת "נפש אחת" שנועדה לשפר את מצבם של נכי צה"ל בכלל ונפגעי פוסט טראומה בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully