וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: הורים המטפלים בילד חולה קורונה עד גיל 12 - פטורים מבידוד

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 11:50

על פי ההגדרות החדשות שנכנסו לתוקפן היום, הורה או מטפל בחסר ישע שהתחסנו או שהחלימו מקורונה - יהיו פטורים מבידוד. "מחוסן" הוא מי שחוסן ב-3 מנות חיסון או במנה השנייה אך טרם חלפו 6 חודשים ממועד קבלתה, ו"מחלים" הוא מי שעדיין לא חלפו 6 חודשים מיום החלמתו

הורה או מטפל שהתחסן או שהחלים מקורונה לא יהיה עוד חייב בבידוד - כך הודיע הבוקר (רביעי) משרד הבריאות. ההגדרות לגבי מחוסנים או מחלימים שעודכנו בישראל ב-3 באוקטובר, קובעות כי "מחוסן" הוא מי שחוסן בשלוש מנות חיסון או מי שחוסן בשתי מנות חיסון וטרם חלפו 6 חודשים ממועד קבלת מנת החיסון השנייה.

עוד נכנסה לתוקפה ההגדרה כי "מחלים" הוא מי שטרם חלפו 6 חודשים ממועד החלמתו מקורונה, או מי שהחלים וקיבל לפחות מנת חיסון אחת. מדובר בבשורה משמעותית להורים לילדים מתחת לגיל 12, שנאלצו להיכנס לבידוד עם ילדיהם, והפסידו ימי עבודה.

מתחם הבדיקות הסרולוגיות לילדים, קרל נטר ירושלים, 22 באוגוסט 2021. שלו שלום, TPS
זרקא: "בהדרגה נראה הקלות ונחזור לשגרת חיים". בדיקה סרולוגית לילדים/TPS, שלו שלום

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא אמר כי במשרד הבריאות "מאוד אופטימיים כשאנחנו רואים ירידה במספר החיוביים ובאחוז החיוביים לקורונה. עוד לא יצאנו מהגל הרביעי, אבל מעריכים שבקרוב נראה ירידה גם בחולים הקשים ובמונשמים".

זרקא הוסיף כי ישראל לא תצא מהר מדי מהגל הרביעי. "למדנו מהגל שלישי שלא לצאת מהר. הנחת העבודה שלנו היא שככל שיש תחלואה בעולם ווריאנטים חדשים אנחנו צריכים לראות איך להרחיק את הגל החמישי".

לגבי הקלות בהנחיות הקורונה, הוסיף זרקא כי כרגע לא נמצאות הקלות על הפרק, ואין תכנון לכינוס קבינט הקורונה לדיון בכאלה. לדבריו, ביטול התו הירוק לא נמצא על שולחן הדיונים. "בהדרגה נראה הקלות ונחזור לשגרת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully